Η ενίσχυση της κριτικής σκέψης διαμέσου της διδασκαλίας της αρχαίας ελληνικής γλώσσας και γραμματείας: το παράδειγμα του έργου του Πλούταρχου "Περί παίδων ἀγωγῆς"

Περίληψη

Η παρούσα διατριβή ασχολείται με το θέμα της κριτικής σκέψης και της διδασκαλίας των Αρχαίων Ελληνικών από μετάφραση. Με βάση θεωρίες που διέπουν την κριτική σκέψη αλλά και τη μάθηση και τη διδασκαλία γενικότερα, διερευνάται η ενίσχυση της κριτικής σκέψης με τη χρήση διδακτικών παρεμβάσεων στο μάθημα των Αρχαίων Ελληνικών, οι οποίες εμπεριέχουν δραστηριότητες κριτικής σκέψης. Ως κείμενο αναφοράς αξιοποιείται το σύγγραμμα του Πλουτάρχου "Περὶ Παίδων Ἀγωγῆς" και συγκεκριμένα, αποσπάσματα από μετάφραση τα οποία αναφέρονται σε παιδαγωγικά ζητήματα, όπως οι παράγοντες της αγωγής, Παιδαγωγοί και Δάσκαλοι, τα μέσα της αγωγής (αμοιβές/ποινές), η αγωγή των εφήβων. Η έρευνα διεξήχθη σε μαθητές/τριες της Β΄ Τάξης Γενικού Λυκείου στην Αττική.

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

This dissertation deals with critical thinking and the teaching of Ancient Greek (in Modern Greek translation). My research, which is based on critical thinking theories and also learning and teaching theories in general, investigates fostering critical thinking in the form of teaching interventions in translated Ancient Greek. More specifically, the research includes lesson plans that promote critical thinking skills by using the work of Plutarch "The Education of Children". The chosen extracts refer to pedagogical issues such as educational factors, teachers and educators, rewards and punishments and education of teenagers. The research was conducted in a Senior High School (General Lyceum) in Attica, Grade B.

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/52044
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/52044
ND
52044
Εναλλακτικός τίτλος
Fostering critical thinking through the teaching of ancient greek language and literature: the example of Plutarch's "The education of Children"
Συγγραφέας
Κυριακάκη, Δέσποινα (Πατρώνυμο: Μιχαήλ)
Ημερομηνία
2022
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Σχολή Φιλοσοφική. Τμήμα Παιδαγωγικό Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
Εξεταστική επιτροπή
Φουντοπούλου Μαρία-Ζωή
Μιχάλης Αθανάσιος
Μαμούρα Μαρία
Φρυδάκη Ευαγγελία
Φωτεινός Δημήτριος
Βαϊόπουλος Βάιος
Αργυροπούλου Αικατερίνη
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΓλώσσα και Λογοτεχνία ➨ Φιλολογία
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Εκπαίδευση, άλλοι τομείς
Λέξεις-κλειδιά
Κριτική σκέψη; Αρχαία ελληνικά; Πλούταρχος; Έρευνα σχεδιασμού; Σχέδια μαθήματος
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
πιν.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)