Η αντιπαράθεση μεταξύ παράκτιων - ναυτιλιακών κρατών και το αναδυόμενο διεθνές - κοινοτικό (ΕΕ) καθεστώς ναυσιπλοϊας για την ασφαλή μεταφορά επικίνδυνων υλικών

Περίληψη

Παρότι υφίσταται διεθνές και ενωσιακό (EE) θεσμικό πλαίσιο, κατά τη δια θαλάσσης μεταφορά των επικινδύνων υλικών εξακολουθεί να παρατηρείται το φαινόμενο της αντιπαράθεσης μεταξύ των παρακτίων και ναυτιλιακών Κρατών. Η μελέτη εξετάζει τις διατάξεις του διεθνούς και ενωσιακού (ΕΕ) δικαίου οι οποίες άγουν στην αντιπαράθεση υπό την οπτική των αποδεκτών των ρυθμίσεων τους. Σημαντικό θεωρείται ότι οι αποδέκτες των συγκεκριμένων ρυθμίσεων, ήτοι τα Κράτη, είναι και οι δυνητικοί νομοθέτες. Συναφώς, αναλύονται οι αντικειμενικές των τάσεων της αντιπαράθεσης, αναγνωρίζονται οι δυνάμεις που οδηγούν σε αυτή, αξιολογείται η πολιτική, το θεσμικό πλαίσιο και ερευνάται η πρακτική των Κρατών. Η συνεχιζόμενη αντιπαράθεση μεταξύ των παρακτίων και ναυτιλιακών Κρατών συνδέεται με αλληλεξαρτώμενους παράγοντες όπως το φαινόμενο της παγκοσμιοποίησης και η αναβάθμιση του επιπέδου ζωής των ανθρώπων, η πλήρης απελευθέρωση των αγορών από την κρατική παρέμβαση, η αύξηση ζήτησης ενέργειας και μεταφορών, η άνοδος του ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Despite the existence of an international and EU institutional framework for the sea transport of hazardous materials, the phenomenon of confrontation between coastal and maritime States is still observed when vessels carrying dangerous materials pass through maritime zones. This study examines the provisions of international and EU law which lead to a confrontation between coastal and maritime States in the transport of hazardous materials by sea from the point of view of the recipients of their regulations. It is considered important that the recipients of these regulations, ie the States, are also the potential legislators. In this regard, the objective tendencies of the confrontation are analyzed, the forces leading to it are identified, the policy, the institutional framework are evaluated and the practice of the States is investigated. The ongoing confrontation between the coastal and maritime states is linked to interdependent factors such as the phenomenon of globalization and ...
περισσότερα
Η διατριβή είναι δεσμευμένη από τον συγγραφέα  (μέχρι και: 12/2022)
DOI
10.12681/eadd/51811
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/51811
ND
51811
Εναλλακτικός τίτλος
The conflict between coastal-flag States and the emerging International-EU navigation regime for the safe transportation of dangerous materials
Συγγραφέας
Γρεκός, Δημήτριος του Χαράλαμπος
Ημερομηνία
2022
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Πειραιώς. Σχολή Ναυτιλίας και Βιομηχανίας. Τμήμα Ναυτιλιακών Σπουδών
Εξεταστική επιτροπή
Σαμιώτης Γεώργιος
Παζαρζής Μιχαήλ
Λιάκουρας Πέτρος
Φαραντούρης Νικόλαος
Τσελεπίδης Αναστάσιος
Πλατιάς Χαράλαμπος
Δανιήλ Γεώργιος
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΝομική Επιστήμη ➨ Δίκαιο
Λέξεις-κλειδιά
Θαλάσσια μεταφορά; Επικίνδυνα υλικά; Αντιπαράθεση των Κρατών; Ελευθερία της ναυσιπλοΐας; Διεθνές δίκαιο θαλάσσης
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.