Ανάπτυξη και εφαρμογή μεθοδολογικού πλαισίου για την αξιολόγηση υποδομών συνύπαρξης πεζών και ποδηλατιστών μέσω της προτυποποίησης του επιπέδου και της ποιότητας εξυπηρέτησης

Περίληψη

Ο περιορισμένος διαθέσιμος δημόσιος χώρος στα σύγχρονα αστικά κέντρα έχει δημιουργήσει την ανάγκη για ανακατανομή του δημόσιου χώρου, επαναφέροντας στο προσκήνιο την έννοια των υποδομών κοινής χρήσης (shared spaces), όπου οι διάφορες κατηγορίες χρηστών συνυπάρχουν και αλληλεπιδρούν. Στο πλαίσιο της παρούσας Διδακτορικής Διατριβής αναπτύσσεται ένα ολιστικό μεθοδολογικό πλαίσιο για την αξιολόγηση υποδομών συνύπαρξης πεζών και ποδηλατιστών, το οποίο αποτελείται από δύο κύρια μέρη, τη διερεύνηση του επιπέδου εξυπηρέτησης και τη διερεύνηση της αντιληπτής ποιότητας εξυπηρέτησης. Το πρώτο κύριο μέρος του μεθοδολογικού πλαισίου βασίζεται σε προηγούμενη μεθοδολογία του Ολλανδού ερευνητή Hein Botma, ο οποίος εισήγαγε την έννοια της παρεμπόδισης (hindrance concept), που επιχειρεί να εκφράσει τους περιορισμούς κίνησης που αντιλαμβάνεται ένας χρήστης, λόγω της παρουσίας και της κίνησης άλλων χρηστών. Το πρώτο κύριο μέρος του μεθοδολογικού πλαισίου καταλήγει με τη διαμόρφωση μίας μαθηματικής σχέσης, ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The limited available public space in modern cities has created the need for re-distributing public space among the different categories of road users. Thus, the concept of shared space, which expresses spaces where different road users co-exist and interact, is being promoted again. In the framework of this PhD Thesis, a holistic methodological framework for assessing pedestrians-cyclists shared infrastructure is being developed. The methodological framework consists of two main parts, where the one deals with the level of service and the second deals with the perceived quality of service. The first main part of the methodological framework is based on a previous methodology which was developed by the Dutch researcher Hein Botma, who introduced the hindrance concept, which attempts to express the movement restrictions that a user perceives. The first main part of the methodological framework concludes with the formation of an equation, which estimates the hindrance that a user experie ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/51340
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/51340
ND
51340
Εναλλακτικός τίτλος
Development and implementation of a methodological framework for assessing pedestrians-cyclists shared spaces through modelling level and quality of service
Συγγραφέας
Νικηφοριάδης, Ανδρέας (Πατρώνυμο: Άγγελος)
Ημερομηνία
2021
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Πολυτεχνική. Τμήμα Αγρονόμων και Τοπογράφων Μηχανικών
Εξεταστική επιτροπή
Μπάσμπας Σωκράτης
Μίντσης Γεώργιος
Ταξιλτάρης Χρίστος
Κοπελιάς Παντελής
Μποτζώρης Γεώργιος
Παπαγιαννάκης Απόστολος
Πολίτης Ιωάννης
Σπυροπούλου Ιωάννα
Σταματιάδης Νικηφόρος
Επιστημονικό πεδίο
Επιστήμες Μηχανικού και ΤεχνολογίαΕπιστήμη Πολιτικού Μηχανικού ➨ Επιστήμη και Τεχνολογία των μεταφορών
Λέξεις-κλειδιά
Ποδήλατο; πεζή μετακίνηση; υποδομές κοινής χρήσης; επίπεδο εξυπηρέτησης
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν., χαρτ., σχημ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.