Επίδραση ενός προγράμματος ψυχολογικής ενδυνάμωσης και ανθεκτικότητας στη βελτίωση της σωματικής και ψυχικής ευεξίας καθώς και της ακαδημαϊκής επίτευξης μαθητών/τριών με αναπηρία σε τμήματα ένταξης

Περίληψη

Μια από τις μεγαλύτερες προκλήσεις στην εκπαίδευσητων μαθητών/τριών με αναπηρία αποτελεί η συμπερίληψή τους στη γενική εκπαίδευση. Για την επιτυχή εφαρμογή της συμπερίληψης, είναι σημαντικό να διαμορφωθούν οι συνθήκες που διευκολύνουν τους μαθητές/τριες ώστε να επιτυγχάνουν τους ακαδημαϊκούς στόχους και παράλληλα να αισθάνονται υψηλότερα επίπεδα ευεξίας. Η σωματική και ψυχική ευεξία και η ακαδημαϊκή επίτευξη έχουν αναγνωριστεί ως βασικοί παράγοντες της επιτυχίας των μαθητών/τριών σε διαφορετικά πλαίσια. Ως εκτούτου, δημιουργείται η ανάγκη για σχεδιασμό εκπαιδευτικών παρεμβάσεων που σχετίζονται με τις δύο αυτές παραμέτρους. Η θετική εκπαίδευση αποτελεί σημαντική αφετηρία για το σχεδιασμό τέτοιων παρεμβάσεων οι οποίες δίνουν έμφαση στις δυνατότητες των μαθητών/τριών. Η ψυχολογική ενδυνάμωση και η ψυχική ανθεκτικότητα είναι έννοιες που υιοθετούν μια προσέγγιση βασισμένη στα δυνατά σημεία και είναι σημαντικό να συμπεριλαμβάνονται μεταξύ των στόχων που επιδιώκονται στο πλαίσιο της εκπαίδευσ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

One of the biggest challenges in educating students with disabilities is their inclusion in general education classes. To implement successfully inclusion, it is important to create the conditions that facilitate students to achieve the academic goals and at the same time to experience higher levels of well-being. Both physical and mental well-being and academic achievement have been recognized as key factors for students' success in different contexts. Therefore, there is the need for designing educational interventions related to these two parameters. Positive education is an important starting point for designing such interventions which emphasize students’ potential. Psychological empowerment and psychological resilience are two concepts that adopt a strength-based approach and it is important to be pursued in the context of education of students with disabilities. To this end, the present dissertation was designed to examine the effectiveness of an intervention program that combin ...
περισσότερα
Η διατριβή είναι δεσμευμένη από τον συγγραφέα  (μέχρι και: 1/2024)
DOI
10.12681/eadd/50929
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/50929
ND
50929
Εναλλακτικός τίτλος
Effectiveness of a program of psychological empowerment and resilience on the improvement of both physical and mental well-being and academic achievement of students with disabilities attending inclusive classes
Συγγραφέας
Μποπότα, Όλγα του Ανδρέας
Ημερομηνία
2022
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Επιστημών Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού. Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού
Εξεταστική επιτροπή
Τσορμπατζούδης Χαράλαμπος
Ευαγγελινού Χριστίνα
Φωτιάδου Ελένη
Μπαρκούκης Βασίλειος
Τσιμάρας Βασίλειος
Μουρατίδου Αικατερίνη
Μπίκος Κωνσταντίνος
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Επιστημονικοί τομείς της εκπαίδευσης
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Ειδική εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Ψυχολογική ενδυνάμωση; Ψυχική ανθεκτικότητα; Ευεξία; Ακαδημαϊκή επίτευξη; Φυσική αγωγή; Μαθησιακές δυσκολίες
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.