Η νέα παλαιά τάξη: η επικράτηση της γραμμικής προοπτικής στα βιντεοπαιχνίδια

Περίληψη

Αυτή η διατριβή εξετάζει την γραμμική προοπτική στα βιντεοπαιχνίδια υπό το πρίσμα της υπονόμευσής της στις εικαστικές τέχνες ιστορικά. Υποστηρίζει πως δεν υπήρξε ανάλογη κατάργηση, ή έστω υπονόμευση, στον σχεδιασμό των κόσμων των βιντεοπαιχνιδιών - τουλάχιστον όχι ακόμα - και πιθανώς δεν πρόκειται ούτε στο εγγύς μέλλον να υπάρξει τέτοια επανάσταση. Με κάποιες ελάχιστες εξαιρέσεις, η γραμμική προοπτική στα βιντεοπαιχνίδια έχει επικρατήσει σε αξιοσημείωτα μεγάλο βαθμό. Ο λόγος αφορά περισσότερο πρακτικούς, υπαρκτούς περιορισμούς τεχνικής υποδομής, οικονομικών πόρων και ανθρώπινου δυναμικού και όχι σχεδιαστικών ικανοτήτων. Ωστόσο αυτοί οι περιορισμοί ενέπνευσαν μια νοσταλγία για ένα υποτίθεται πιο αγνό, πιο αθώο τεχνολογικό παρελθόν, παίρνοντας την μορφή ενός ιδιότυπου είδους αισθητικού χιπστερισμού. Κατ´επέκταση αναλύεται πώς η τέχνη της ζωγραφικής μπορεί να επωφεληθεί από το παράδειγμα των βιντεοπαιχν ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

This doctoral thesis examines the use of linear perspective in video games in light of its role having been undermined in the visual arts historically. This thesis argues that there has been no such abolition, or even any form of subversion of this rule, in the design of video game worlds - at least not yet - and probably such a revolution will not take place, at least not in the foreseeable future. With a few exceptions, the use of linear perspective in video games has been remarkably high. The reason is more practical, owing mainly to existing limitations of technical infrastructure, scarce financial resources and limitations in accessing manpower. The aforementioned constraints do not mean to imply any limitations regarding design skills. Yet these shortcomings inspired a nostalgia for a supposedly purer, allegedly more innocent technological past, and this nostalgia took the form of a peculiar kind of aesthetic hipsterism.This then is followed by an analysis of how visual arts ...
περισσότερα
Η διατριβή είναι δεσμευμένη από τον συγγραφέα  (μέχρι και: 7/2023)
DOI
10.12681/eadd/49697
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/49697
ND
49697
Εναλλακτικός τίτλος
The new old order: the prevailing of linear perspective in videogames
Συγγραφέας
Παπαμιχαλόπουλος, Κωνσταντίνος του Βασίλειος
Ημερομηνία
2021
Ίδρυμα
Πάντειο Πανεπιστήμιο Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών. Σχολή Διεθνών Σπουδών, Επικοινωνίας και Πολιτισμού. Τμήμα Επικοινωνίας, Μέσων και Πολιτισμού
Εξεταστική επιτροπή
Ζέρη Περσεφόνη
Καββαθάς Διονύσιος
Μουτσόπουλος Αθανάσιος
Μπήτσικας Ξενοφών
Κωτσάκη Αμαλία
Σαντοριναίος Μάνθος
Μαυρομμάτη Ειρήνη
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΤέχνες (Τέχνες, Ιστορία της Τέχνης, Ερμηνευτικές Τέχνες, Μουσική) ➨ Τέχνες, διεπιστημονική προσέγγιση
Λέξεις-κλειδιά
Τέχνη; Βιντεοπαιχνίδια; Γραμμική προοπτική; Ζωγραφική; Εκθέσεις ζωγραφικής; Ζωγραφική μετά τη φωτογραφία; Ελληνικά θέματα στη ζωγραφική; Ελληνικότητα στη ζωγραφική; Ζωγραφική Ελληνική; Έργα ζωγραφικής τέχνης; Ζωγραφική, Ιστορία της; Ιστορία τέχνης; Θεωρία μέσων
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
εικ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.