Περίληψη
Ως χρόνια ασθένεια με αυξανόμενο κοινωνικοοικονομικό φορτίο παγκοσμίως, η χρόνια αποφρακτική πνευμονοπάθεια (ΧΑΠ) έχει προσελκύσει την προσοχή της έρευνας για υπηρεσίες τηλεϊατρικής. Σε αυτή τη διατριβή, η τηλεϊατρική έχει οριστεί ως η απομακρυσμένη ανταλλαγή δεδομένων μεταξύ ασθενών και επαγγελματιών υγείας ως μέρος του σχεδίου διάγνωσης και διαχείρισης της υγείας του ασθενή. Έχουν προταθεί διαφορετικές υπηρεσίες τηλεϊατρικής για ασθενείς με ΧΑΠ, που κυμαίνονται από την τηλεπαρακολούθηση έως την υποστήριξη σωματικής δραστηριότητας. Η εφαρμογή τους στην τυπική περίθαλψη πιστεύεται ότι έχει πολλά κοινωνικοοικονομικά οφέλη, όπως αυξημένη πρόσβαση σε υπηρεσίες υγείας, αυξημένες ευκαιρίες για εκπαίδευση των ασθενών και κοινωνική υποστήριξη και βελτιωμένη υγεία και οργανωτικά αποτελέσματα. Παρόλο που αυτές οι υπηρεσίες έχουν εισαχθεί πριν από περισσότερα από 25 χρόνια, η αξία (π.χ. αποτελεσματικότητα, σχέση κόστους-αποτελεσματικότητας) για τη χρήση υπηρεσιών που υποστηρίζονται από τηλεϊατρι ...
Ως χρόνια ασθένεια με αυξανόμενο κοινωνικοοικονομικό φορτίο παγκοσμίως, η χρόνια αποφρακτική πνευμονοπάθεια (ΧΑΠ) έχει προσελκύσει την προσοχή της έρευνας για υπηρεσίες τηλεϊατρικής. Σε αυτή τη διατριβή, η τηλεϊατρική έχει οριστεί ως η απομακρυσμένη ανταλλαγή δεδομένων μεταξύ ασθενών και επαγγελματιών υγείας ως μέρος του σχεδίου διάγνωσης και διαχείρισης της υγείας του ασθενή. Έχουν προταθεί διαφορετικές υπηρεσίες τηλεϊατρικής για ασθενείς με ΧΑΠ, που κυμαίνονται από την τηλεπαρακολούθηση έως την υποστήριξη σωματικής δραστηριότητας. Η εφαρμογή τους στην τυπική περίθαλψη πιστεύεται ότι έχει πολλά κοινωνικοοικονομικά οφέλη, όπως αυξημένη πρόσβαση σε υπηρεσίες υγείας, αυξημένες ευκαιρίες για εκπαίδευση των ασθενών και κοινωνική υποστήριξη και βελτιωμένη υγεία και οργανωτικά αποτελέσματα. Παρόλο που αυτές οι υπηρεσίες έχουν εισαχθεί πριν από περισσότερα από 25 χρόνια, η αξία (π.χ. αποτελεσματικότητα, σχέση κόστους-αποτελεσματικότητας) για τη χρήση υπηρεσιών που υποστηρίζονται από τηλεϊατρική στη διαχείριση ασθενών με ΧΑΠ εξακολουθεί να είναι περιορισμένη.Αυτή η διδακτορική διατριβή ακολούθησε μια μεικτή ερευνητική προσέγγιση για τη χάραξη μιας πρωτότυπης και τεκμηριωμένης τηλεϊατρικής υπηρεσίας ΧΑΠ με βάση την καινοτομία και την στρατηγική αναβάθμιση. Σε αυτή τη διατριβή, ο συγγραφέας διερεύνησε τις διαθέσιμες πραγματικές αποδείξεις για την αποτελεσματικότητα και τη σχέση κόστους-αποτελεσματικότητας των υπηρεσιών ΧΑΠ που υποστηρίζονται από την τηλεϊατρική. Στη συνέχεια, ο συγγραφέας πραγματοποίησε εξερεύνηση πεδίου, με αποτέλεσμα πρακτικές συστάσεις σχετικά με τις ευκαιρίες εφαρμογής μιας υπηρεσίας που υποστηρίζεται από την τηλεϊατρική για διαφορετικές ομάδες ασθενών με ΧΑΠ. Επιπλέον, εντοπίστηκαν στοιχεία διαχείρισης αλλαγών που πρέπει να αντιμετωπιστούν κατά την εξέταση της εφαρμογής μιας νέας υπηρεσίας που υποστηρίζεται από την τηλεϊατρική.Η στρατηγική καινοτομίας και κλιμάκωσης των υπηρεσιών της ΧΑΠ που υποστηρίζεται από την τηλεϊατρική απευθύνεται σε τρεις ομάδες ενδιαφερομένων: κλινικούς ιατρούς, ερευνητές και υπεύθυνους χάραξης πολιτικής. Αυτή η διατριβή παρέχει στοιχεία για την αποτελεσματικότητα των υπηρεσιών της ΧΑΠ που υποστηρίζονται από την τηλεϊατρική και προσδιορίζει στοιχεία διαχείρισης αλλαγών για την υποστήριξη της διαδικασίας εφαρμογής. Η μελλοντική έρευνα πρέπει να επικεντρωθεί στην ενσωμάτωση ενοποιημένων αναφορών αποτελεσμάτων που σχετίζονται με τη ΧΑΠ και στην ιεράρχηση σχεδιασμού δοκιμών, με τη συμμετοχή των σχετικών ενδιαφερομένων και την παροχή ποιοτικών δεδομένων για τις διαδρομές φροντίδας, όπου εφαρμόστηκαν οι υπηρεσίες.
περισσότερα
Περίληψη σε άλλη γλώσσα
As a chronic disease with an increasing socioeconomic burden worldwide, chronic obstructive pulmonary disease (COPD) has attracted the attention of telehealth (TH) supported services research. In this thesis, TH has been defined as the remote exchange of data between patients and healthcare professionals as part of the patient’s diagnosis and healthcare management plan. Different TH-supported services have been proposed for patients with COPD, ranging from telemonitoring to physical activity support by TH. Their implementation into standard care is thought to have several socioeconomic benefits, such asan increased access to health services, enhanced opportunities for patient education and social support, and improved health and organisational outcomes. Although these services were introduced more than 25 years ago, the value case (e.g. efficacy, cost-effectiveness) for the use of TH-supported services in COPD patient management is still limited.This PhD thesis followed a mixed researc ...
As a chronic disease with an increasing socioeconomic burden worldwide, chronic obstructive pulmonary disease (COPD) has attracted the attention of telehealth (TH) supported services research. In this thesis, TH has been defined as the remote exchange of data between patients and healthcare professionals as part of the patient’s diagnosis and healthcare management plan. Different TH-supported services have been proposed for patients with COPD, ranging from telemonitoring to physical activity support by TH. Their implementation into standard care is thought to have several socioeconomic benefits, such asan increased access to health services, enhanced opportunities for patient education and social support, and improved health and organisational outcomes. Although these services were introduced more than 25 years ago, the value case (e.g. efficacy, cost-effectiveness) for the use of TH-supported services in COPD patient management is still limited.This PhD thesis followed a mixed research approach to craft an original and evidence-based TH-supported COPD service innovation and scaling-up strategy. In this thesis, the author explored the available real-world evidence of theefficacy and cost-effectiveness of TH-supported COPD services. Afterwards, the author performed a field exploration, resulting in practical recommendations on the opportunities to implement a TH-supported service for different COPD patient groups. Moreover, change management components were identified that need to be addressed when considering implementation of a newTH-supported service. The TH-supported COPD service innovation and scaling-up strategy was aimed at three groups of stakeholders: clinicians, researchers and policy makers. This thesis provided evidence for the efficacy of TH-supported COPDservices and identified change management components to support the implementation process. Future research needs to focus on integrating unified COPD-related outcomes reporting and prioritisation in trial design, while involving relevant stakeholders and providing qualitative data for the care pathways where the services were implemented.
περισσότερα