Η οικολογία του παιχνιδιού στο διάλειμμα του δημοτικού σχολείου

Περίληψη

Το παιχνίδι έχει υποστηριχθεί ερευνητικά πως αποτελεί την κυριότερη δραστηριότητα των παιδιών του δημοτικού σχολείου κατά τη διάρκειά του σχολικού διαλείμματος. Αντικείμενο πραγμάτευσης της παρούσας διατριβής αποτελεί το ελεύθερο παιχνίδι κατά το διάλειμμα του δημοτικού σχολείου, μέσα από την ακρόαση του λόγου των ίδιων των παιδιών. Η αναπτυξιακή σημασία του παιχνιδιού στο διάλειμμα σχετίζεται με τη σωματική, τη γνωστική, τη συναισθηματική και την κοινωνική ανάπτυξη του παιδιού. Στην προσέγγιση αυτή, αναγνωρίζεται στο ιδιαίτερο πλαίσιο του διαλείμματος η σημαντικότητα της αλληλεπίδρασης και αλληλοσύνδεσης του κοινωνικοπολιτισμικού περιβάλλοντος και του ενεργού ρόλου του ίδιου του παιδιού στην αναπτυξιακή του διαδικασία. Όσον αφορά στο παιχνίδι, αυτό προσεγγίζεται ως έννοια πολύπλοκη και με αντιφάσεις και παράλληλα ως μια σημαντική δραστηριότητα με συγκεκριμένη νοηματοδότηση για τα ίδια τα παιδιά. Στην εργασία διερευνήθηκαν τα ακόλουθα ερευνητικά ερωτήματα: 1. Σε τι συνίσταται η δραστηρ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Play during primary school recess constitutes the most important among other children’s activities. The present dissertation investigates the free play during primary school recess, through listening to the speech of the children themselves. The developmental importance of play during school recess is related to the physical, cognitive, emotional and social development of the child. According to this approach, the importance of the interaction and interconnection of the socio-cultural environment and the active role of children themselves in their developmental process is recognized in the special context of the school recess. As far as play is concerned, this is viewed as a complex and contradictory concept and at the same time as an important activity with a specific meaning for the children themselves. The following research questions were explored in this particular survey: 1. What does the activity of play during primary school recess consist of? 2. What factors are connected and ...
περισσότερα
Η διατριβή είναι δεσμευμένη από τον συγγραφέα  (μέχρι και: 4/2022)
DOI
10.12681/eadd/49048
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/49048
ND
49048
Εναλλακτικός τίτλος
Τhe ecology of play during primary school recess
Συγγραφέας
Προμπονά, Στυλιανή του Γεώργιος
Ημερομηνία
2021
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Σχολή Επιστημών Αγωγής. Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία
Εξεταστική επιτροπή
Παπαδοπούλου Καλλιρρόη
Σφυρόερα Μαρία
Γκουγκουλή Κλειώ
Αυγητίδου Σοφία
Μακρυνιώτη Δήμητρα
Μπότσογλου Καφένια
Πετρογιάννης Κωνσταντίνος
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Εκπαίδευση και Έρευνα της εκπαίδευσης
Λέξεις-κλειδιά
Παιχνίδι; Διάλειμμα; Δημοτικό σχολείο; Εθνογραφία; Κοινωνικοπολιτισμική προσέγγιση; Θεμελιωμένη θεωρία; Οικοσυστημική προσέγγιση
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
521 σ., πιν., σχημ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.