Η εμφάνιση και η υποδοχή της video art στην Ελλάδα

Περίληψη

Ερευνητικός στόχος της παρούσας διδακτορικής διατριβής είναι η εμπεριστατωμένη μελέτη της ιστορίας της video art στην Ελλάδα. Τα έργα εντοπίστηκαν, καταγράφηκαν και ταξινομήθηκαν με βάση έναν χρονολογικό άξονα, με αφετηρία τις πρώτες αναζητήσεις στον χώρο της video art στη δεκαετία του 1970 μέχρι και το 2003. Επιπλέον, εξετάζεται η υποδοχή αυτού του είδους τέχνης από τον τεχνοκριτικό, ιστορικό και εκθεσιακό λόγο, καθώς και η σταδιακή ενσωμάτωσή του στο κυρίαρχο θεσμικό πλαίσιο, γεγονός που σηματοδότησε την ευρύτερη εισαγωγή τεχνολογικών εφαρμογών στην ελληνική καλλιτεχνική δημιουργία. Οι ιστορίες για τη video art διεθνώς τη συνδέουν στενά με τις μεταπολεμικές εξελίξεις στον τομέα της διαρκώς αναπτυσσόμενης οπτικοακουστικής τεχνολογίας. Το 1967, με την κυκλοφορία της πρώτης φορητής βιντεοκάμερας (Sony Portapak) στην αγορά, οι καλλιτέχνες ανακάλυψαν ένα νέο εκφραστικό μέσο και δημιούργησαν τα πρώτα έργα video art, που χαρακτηρίστηκαν από τη διάθεση αντίδρασης στην εικονογραφία της τηλεόρ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

This thesis aims at an in-depth study of the history of video art in Greece. Artworks were located, recorded and classified following a chronological axis, starting with the first video art productions in the 1970s and tracing all artistic research until 2003. In my research I examine how this form of art was received by art critics, historians and curators, and trace its gradual integration into the dominant cultural institutional framework, which marked a wider introduction of technological media in art production in Greece. At an international level video art has been closely linked with post-war developments in the growing field of audio-visual technology. The release of the first portable video camera (Sony Portapak) in 1967, led to the creation of the first video-artworks. Artists discovered, thus, a new medium and their first reactions were against the established televisual iconography. Over time, the expansion of the art market, the new economic status in the western world, th ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/48725
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/48725
ND
48725
Εναλλακτικός τίτλος
The appearance and reception of video art in Greece
Συγγραφέας
Ψύρρα, Μαρία (Πατρώνυμο: Θωμάς)
Ημερομηνία
2020
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Καλών Τεχνών. Τμήμα Εικαστικών Τεχνών και Επιστημών της Τέχνης
Εξεταστική επιτροπή
Αδαμοπούλου Αρετή
Γυιόκα Χαρίκλεια
Ιωαννίδης Κωνσταντίνος
Αυγήτα Λουίζα
Δασκαλοθανάσης Νικόλαος
Ματθιόπουλος Ευγένιος
Μπασάνος Κωνσταντίνος
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΤέχνες (Τέχνες, Ιστορία της Τέχνης, Ερμηνευτικές Τέχνες, Μουσική) ➨ Ιστορία της τέχνης
Λέξεις-κλειδιά
Βιντεοτέχνη
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
2 τ. (365, 190 σ.), εικ., γραφ., ευρ.
Ειδικοί όροι χρήσης/διάθεσης
Το έργο παρέχεται υπό τους όρους της δημόσιας άδειας του νομικού προσώπου Creative Commons Corporation:
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)