Περίληψη
Η συγκεκριμένη διατριβή διερευνά την ανάπτυξη της Μοντέρνας Τέχνης, μέσω της ανάλυσης, σύγκρισης και αξιολόγησης των έργων των κύριων εκφραστών των ρευμάτων τέχνης που αναπτύχθηκαν κυρίως στις αρχές και τα μέσα του 20ου αιώνα, από τον Σουπρεματισμό έως τον Μινιμαλισμό. Αρχικά, αναπτύχθηκαν τα ιστορικά στοιχεία που οδήγησαν στη διαμόρφωση της Τέχνης, με έμφαση στη Μοντέρνα Τέχνη, από κοινωνικής και ιδεολογικής οπτικής. Στη συνέχεια, προχώρησα στην ανάπτυξη της Μοντέρνας Τέχνης μέσα από τα καλλιτεχνικά ρεύματα Σουπρεματισμός, Ντανταϊσμός, Ντε Στιλ, Μπάουχαους, Σουρεαλισμός, Αρ Ντεκό, Κονστρουκτιβισμός, Αφηρημένος Εξπρεσιονισμός, Ποπ Αρτ και Μινιμαλισμός, και τους αντίστοιχους εκπροσώπους των ρευμάτων αυτών. Έμφαση δόθηκε στην ακμή και την παρακμή της Ρωσικής Πρωτοπορίας και πως από τους κόλπους της γεννήθηκε ο Μάλεβιτς και το κίνημα του Σουπρεματισμού. Εξετάστηκαν οι επιδράσεις του Μάλεβιτς στο ρεύμα του Σουπρεματισμού, καθώς και τα νεωτερικά στοιχεία που εισήγαγε ο καλλιτέχνης μέσω των ...
Η συγκεκριμένη διατριβή διερευνά την ανάπτυξη της Μοντέρνας Τέχνης, μέσω της ανάλυσης, σύγκρισης και αξιολόγησης των έργων των κύριων εκφραστών των ρευμάτων τέχνης που αναπτύχθηκαν κυρίως στις αρχές και τα μέσα του 20ου αιώνα, από τον Σουπρεματισμό έως τον Μινιμαλισμό. Αρχικά, αναπτύχθηκαν τα ιστορικά στοιχεία που οδήγησαν στη διαμόρφωση της Τέχνης, με έμφαση στη Μοντέρνα Τέχνη, από κοινωνικής και ιδεολογικής οπτικής. Στη συνέχεια, προχώρησα στην ανάπτυξη της Μοντέρνας Τέχνης μέσα από τα καλλιτεχνικά ρεύματα Σουπρεματισμός, Ντανταϊσμός, Ντε Στιλ, Μπάουχαους, Σουρεαλισμός, Αρ Ντεκό, Κονστρουκτιβισμός, Αφηρημένος Εξπρεσιονισμός, Ποπ Αρτ και Μινιμαλισμός, και τους αντίστοιχους εκπροσώπους των ρευμάτων αυτών. Έμφαση δόθηκε στην ακμή και την παρακμή της Ρωσικής Πρωτοπορίας και πως από τους κόλπους της γεννήθηκε ο Μάλεβιτς και το κίνημα του Σουπρεματισμού. Εξετάστηκαν οι επιδράσεις του Μάλεβιτς στο ρεύμα του Σουπρεματισμού, καθώς και τα νεωτερικά στοιχεία που εισήγαγε ο καλλιτέχνης μέσω των έργων του. Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στο Μαύρο Τετράγωνο, το πιο πολυσυζητημένο και αμφιλεγόμενο έργο του καλλιτέχνη. Στη συνέχεια, αναλύθηκαν δυο μεγάλοι μοντέρνοι γλύπτες, ο Μπρανκούζι και ο Τζακομέττι, που έθεσαν τις βάσεις του Μινιμαλισμού δημιουργώντας τη δική τους διαλεκτική. Παράλληλα, παρουσιάστηκε ενδελεχώς το κίνημα του Μινιμαλισμού μέσα από τα έργα των Ντέιβιντ Σμιθ, Τόνι Σμιθ, Νταν Φλάβιν, Ντόναλντ Τζαντ, Φρανκ Στέλα και Σολ Λιούιτ και τις κοινωνικο-ιστορικές και ιδεολογικές συνθήκες της Αμερικής των δεκαετιών ’50 και ’60 που ώθησαν στην ανάπτυξη του κινήματος.Τέλος, ερευνήθηκαν και αναπτύχθηκαν οι αφορμές και οι αιτίες της επιστροφής των μινιμαλιστών στον Μάλεβιτς και την ιδεολογία του, αναλύοντας και συγκρίνοντας τα έργα των καλλιτεχνών του αμερικανικού Μινιμαλισμού, του αμερικανικού Αφηρημένου Εξπρεσιονισμού, και των Μπρανκούζι και Τζακομέττι, με το έργο του Μάλεβιτς. Επιμέρους στόχος ήταν η περιπτωσιολογική μελέτη των δομών και των διαφοροποιήσεων στις τεχνικές των σημαντικότερων έργων του Μάλεβιτς και ο τρόπος που αυτές επηρέασαν τα μετέπειτα ρεύματα τέχνης, και ιδίως τον Μινιμαλισμό, προκειμένου να εξαχθούν τα απαραίτητα συμπεράσματα. Ο στόχος αυτός επετεύχθη σε συνδυασμό με την αναζήτηση και μελέτη των ιστορικών, κοινωνικών και πολιτικών γεγονότων της εποχής που αναπτύχθηκαν τα συγκεκριμένα ρεύματα, με έμφαση στον Μινιμαλισμό.
περισσότερα
Περίληψη σε άλλη γλώσσα
This dissertation explores the development of Modern Art through the analysis, comparison and evaluation of work by some of the greatest exponents of early and mid-20th century art movements, from Suprematism to Minimalism. In writing the dissertation, I initially set out the historical elements that led to the formation of Art and the emphasis on Modern Art, from a social and ideological point of view. I then go on to unfold Modern Art through the art movements of Suprematism, Dadaism, De Stijl, Bauhaus, Surrealism, Art Deco, Constructivism, Abstract Expressionism, Pop Art and Minimalism. Most importantly, I address the rise and fall of the Russian Avant-garde and how Malevich and the Suprematism movement were born. Malevich's effects on Suprematism and the modern elements that the artist introduced, are examined by analyzing his art works. Emphasis is placed on the Black Square, the most discussed and controversial painting by Malevich. In the fifth chapter I turn to two great modern ...
This dissertation explores the development of Modern Art through the analysis, comparison and evaluation of work by some of the greatest exponents of early and mid-20th century art movements, from Suprematism to Minimalism. In writing the dissertation, I initially set out the historical elements that led to the formation of Art and the emphasis on Modern Art, from a social and ideological point of view. I then go on to unfold Modern Art through the art movements of Suprematism, Dadaism, De Stijl, Bauhaus, Surrealism, Art Deco, Constructivism, Abstract Expressionism, Pop Art and Minimalism. Most importantly, I address the rise and fall of the Russian Avant-garde and how Malevich and the Suprematism movement were born. Malevich's effects on Suprematism and the modern elements that the artist introduced, are examined by analyzing his art works. Emphasis is placed on the Black Square, the most discussed and controversial painting by Malevich. In the fifth chapter I turn to two great modern sculptors, Brancusi and Giacometti, who laid the foundations of Minimalism by creating their own dialectic. Next, I give a detailed account of the Minimalism movement through the art works of David Smith, Tony Smith, Dan Flavin, Donald Judd, Frank Stella, and Sol Lewitt, and the socio-historical and ideological conditions of America in the 1950s and 1960s. In the last chapter, I research and develop the reasons behind the Minimalists’ return to Malevich and his ideology, by analysing and comparing the artworks of artists of American Minimalism, American Abstract Expressionism, Brancusi and Giacometti. A separate aim of the study has been to undertake a case study analysis of the very different structures and range of techniques reflected in Malevich's most important art works and how these influenced later art movements, especially Minimalism. In this case study I am attentive to historical, social and political events of that time. The study ends with the observation that Malevich has exerted a greater influence on art movements of the time than has hitherto been recognized.
περισσότερα