Η αξιοποίηση του κινηματογράφου στη διδασκαλία και μάθηση της ιστορίας

Περίληψη

Η παρούσα διδακτορική διατριβή εστιάζει στη Διδακτική της ιστορίας σε συνάρτηση με την ιστορική κουλτούρα και ειδικότερα με την τέχνη του κινηματογράφου, στο πλαίσιο των πολυγραμματισμών. Στόχος της έρευνάς μας είναι η προσέγγιση του τρόπου με τον οποίο οι μαθητές/ριες αποκτούν δεξιότητες ιστορικού γραμματισμού, με τη συμβολή του οπτικού γραμματισμού, και διαμορφώνουν στάσεις. Οι δυσκολίες που παρατηρούνται στην κατανόηση της ιστορίας οδήγησαν στη χρήση νέων μέσων (ταινία μυθοπλασίας ιστορικού περιεχομένου και κινούμενα σχέδια) και στην εφαρμογή νέας μεθόδου διδασκαλίας, η οποία αφορά μαθητές/ριες που ανήκουν στην ηλικιακή κατηγορία των 11-14/15 ετών (Ε΄-Στ΄ Δημοτικού, Γυμνάσιο). Κυρίως στην Ευρώπη και τις Η.Π.Α έχουν γίνει προσπάθειες ένταξης του κινηματογράφου στην εκπαίδευση με διαφορετική προσέγγιση. Η μέθοδός μας έχει ως αφετηρία τη στρατηγική Perkins σχετικά με την τέχνη, και τις παραδοχές του Moniot και της Κάββουρα σχετικά με τη Διδακτική της ιστορίας, σε κονστρουκτιβιστικό πε ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

This doctoral dissertation focuses on History Didactics in connection with historical culture and specifically, with Film Art, in relation to the framework of multiliteracies. The aim of our research is to approach the way in which the visual literacy skills can help students on constructing historical literacy and on developing attitudes. The difficulties that students face in understanding history made us use new media (a historical fiction film and an animated film) as well as a new teaching method that concerns those who are between the ages 11 to 14/15 (5th-6th grade of Greek Primary school and 1st-2nd-3rd grade of Greek Secondary school, corresponding with Middle school). Different approaches of using film in education have already started, especially in Europe and the U.S.A. In our method we take into consideration the strategy on teaching Art by Perkins and the assumptions on History Didactics by Moniot and Cavoura, in a constructivistic learning environment. The historical fr ...
περισσότερα
Η διατριβή είναι δεσμευμένη από τον συγγραφέα  (μέχρι και: 12/2022)
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/48515
ND
48515
Εναλλακτικός τίτλος
The use of film in teaching and learning history
Συγγραφέας
Στάμος, Νικόλαος του Αθανάσιος
Ημερομηνία
2020
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Σχολή Φιλοσοφική. Τμήμα Παιδαγωγικό Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
Εξεταστική επιτροπή
Κάββουρα - Σισσούρα Θεοδώρα
Σκαρπέλος Ιωάννης
Παπακωνσταντίνου Γεώργιος
Αποστολίδου Ελένη
Φρυδάκη Ευαγγελία
Φωτεινός Δημήτριος
Δασκολιά Μαρία
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές Επιστήμες
Εκπαίδευση
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και Τέχνες
Ιστορία και Αρχαιολογία
Τέχνες (Τέχνες, Ιστορία της Τέχνης, Ερμηνευτικές Τέχνες, Μουσική)
Λέξεις-κλειδιά
Διδακτική της ιστορίας; Ιστορική κουλτούρα; Κινηματογράφος μυθοπλασίας; Κοινωνικές αναπαραστάσεις; Αποικιοκρατία; Το Βασιλικό Κυνήγι του Ήλιου
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
413 σ., εικ., πιν., χαρτ., σχημ.
Ειδικοί όροι χρήσης/διάθεσης
Το έργο παρέχεται υπό τους όρους της δημόσιας άδειας του νομικού προσώπου Creative Commons Corporation:
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.