Εννοιοποίηση και εκφορά μετρήσιμων και μη-μετρήσιμων ουσιαστικών: εμπειρική διερεύνηση στη γλωσσική απόκτηση

Περίληψη

Στην διατριβή, εξερευνώ την κατασκευή της ατομικότητας, εστιάζοντας στον τρόπο με τον οποίο οι ουσίες μπορούν να κατασκευαστούν ως αντικείμενα στην διαγλωσσική απόκτηση της πρώτης γλώσσας. Συγκεκριμένα, πραγματεύομαι το πώς η γραμματική διάκριση μεταξύ μετρήσιμων και μη-μετρήσιμων ουσιαστικών, όπως εκφέρεται με την κατηγορία του αριθμού, αλληλεπιδρά με την οντολογική διάκριση μεταξύ αντικειμένων και ουσιών σε διαφορετικές γλώσσες, ηλικίες, και γλωσσικά περιβάλλοντα. Πιο συγκεκριμένα, εξερευνώ εάν η εκφορά μη-μετρήσιμων μετωνυμικών ουσιαστικών στον πληθυντικό στο πλαίσιο της μετωνυμικής σχέσης ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΓΙΑ ΠΕΡΙΕΚΤΗ από Ελληνόπουλα/Αγγλόπουλα 3 και 4 χρόνων που αποκτούν την πρώτη γλώσσα τους και από Έλληνες/Άγγλους ενήλικες επηρεάζει ακολουθητικά τις μη-προφορικές προτιμήσεις κατηγοριοποίησης αντικειμένων/ουσιών αυτών των ομιλητών σε (μη-) κατονομαστικά περιβάλλοντα.

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

In the thesis, I investigate the construal of individuation by focusing on how substances may be construed as objects in crosslinguistic first-language acquisition. In particular, I am concerned with how the grammatical count/mass noun distinction, as verbalised by the category of number, interacts with the ontological distinction between objects and substances across different languages, ages, and linguistic contexts. Specifically, I investigate whether verbalisation of plural-mass-noun metonyms within the CONTENT FOR CONTAINER metonymic relationship by Greek/English 3-/4-year-olds acquiring their first language and Greek/English adults consequentially affects those speakers’ nonverbal categorisation preferences for objects/substances across (non-) labelling contexts.

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/48316
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/48316
ND
48316
Εναλλακτικός τίτλος
Conceptualisation and expression of count and mass nouns: an experimental investigation in language acquisition
Συγγραφέας
Αθανασιάδου, Ιφιγένεια (Πατρώνυμο: Κωνσταντίνος)
Ημερομηνία
2020
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Φιλοσοφική. Τμήμα Αγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας. Τομέας Θεωρητικής και Εφαρμοσμένης Γλωσσολογίας
Εξεταστική επιτροπή
Αθανασιάδου Αγγελική
Μηλαπίδης Μιχαήλ
Παπαδοπούλου Δέσποινα
Athanasopoulos Panos
Αγαθοπούλου Ελένη
Σουγάρη Αρετή
Αλεξίου Θωμαή
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΓλώσσα και Λογοτεχνία
Λέξεις-κλειδιά
Σκέψη-για-ομιλία; Εννοιοποίηση/κατασκευή; Μη-μετρήσιμα μετωνυμικά ουσιαστικά στον πληθυντικό
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Αγγλικά
Άλλα στοιχεία
8, xii, 321 σ., εικ., πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)