Διαταραχή κινητικού συντονισμού: μαθησιακές δυσκολίες και συναισθηματικά προβλήματα

Περίληψη

Στόχος της παρούσας διατριβής είναι η διερεύνηση αφενός της συνύπαρξης μαθησιακών δυσκολιών και διαταραχής κινητικού συντονισμού σε μαθητές και μαθήτριες ελληνικού δημοτικού σχολείου και αφετέρου του μεγέθους επίδρασης των δυσλειτουργιών αυτών στην εικόνα που έχουν οι εν λόγω μαθητές για τον εαυτό τους. Στην μελέτη συμμετείχαν 337 μαθητές και μαθήτριες, τυπικής ανάπτυξης, που φοιτούσαν, κατά την περίοδο της έρευνας, στα προνήπια, στα νήπια, στην Α’ και στη Β’ τάξης Δημοτικών σχολείων των Δήμων Θεσσαλονίκης, Καλαμαριάς και Βόλου. Η συλλογή των δεδομένων πραγματοποιήθηκε με τη χορήγηση τριών ψυχομετρικών εργαλείων. Για την αντιληπτικοκινητική αξιολόγηση χορηγήθηκε το ψυχομετρικό τεστ Κριτήριο Αντιληπτικής Λειτουργίας (Κ.Α.Λ. Στογιαννίδου, 2008) και για την αξιολόγηση των μαθησιακών δυσκολιών χρησιμοποιήθηκε το κριτήριο Detroit Test μαθησιακής επάρκειας DTLA (DTLA-P:3) (Τζουριάδου κ. ά., 2008). Για την αξιολόγηση της αυτοαντίληψης των μαθητών που συμμετείχαν στην έρευνα χρησιμοποιήθηκε το ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The aim of this dissertation is to investigate, on the one hand, the coexistence of learning difficulties and motor coordination disorders in Greek primary school students, and on the other the extent of the effect of these dysfunctions on the pupils’ self-image. In this study 391 students have been involved who, during the research period, attended kindergarten, first and second grade classes of public primary schools in the municipalities of Thessaloniki, Kalamaria and Volos. The data collection has been performed by administering three psychometric tools. For the perceptual-motor evaluation, the Perceptual Function Criterion psychometric test has been administered (P.F.C. Stogiannidou, 2008). The DTLA Learning Sufficiency Detroit Test has been used in order to assess learning difficulties (DTLA-P:3) (Tzouriadou et all., 2008). Finally, PATEM I (How I Understand Myself) psychometric test has been used to evaluate self-perception of the students who participated in the research (Makri ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/48040
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/48040
ND
48040
Εναλλακτικός τίτλος
Motor coordination disorder: learning difficulties and emotional problems
Συγγραφέας
Κρίτση, Άννα (Πατρώνυμο: Ευάγγελος)
Ημερομηνία
2020
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας. Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών . Τμήμα Παιδαγωγικό Προσχολικής Εκπαίδευσης
Εξεταστική επιτροπή
Ζαφειροπούλου Μαρία
Μπάρμπας Γεώργιος
Τζουριάδου Μαρία
Μπονώτη Φωτεινή
Βλάχος Φίλιππος
Δερμιτζάκη Ειρήνη
Ρούση Χριστίνα
Πιπεράκης Στυλιανός
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές Επιστήμες
Εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Αυτοαντίληψη; Ειδική γλωσσική διαταραχή; Διαταραχή κινητικού συντονισμού; Μαθησιακή επάρκεια; Μαθησιακές δυσκολίες
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
xiv, 158 σ., εικ., πιν.
Ειδικοί όροι χρήσης/διάθεσης
Το έργο παρέχεται υπό τους όρους της δημόσιας άδειας του νομικού προσώπου Creative Commons Corporation:
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)