Η επιρροή του κονστρουκτιβισμού στα αναλυτικά προγράμματα, στα σχολικά εγχειρίδια και στη διδασκαλία των φυσικών επιστημών: οι επιπτώσεις στην αντίληψη των μαθητών για το φυσικό κόσμο

Περίληψη

Η παρούσα διατριβή αποτελεί μια προσπάθεια ανάδειξης της επιρροής του κονστρουκτιβισμού στα αναλυτικά προγράμματα, στα σχολικά εγχειρίδια και στη διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών, ενώ διερευνώνται οι συνέπειες στην αντίληψη των μαθητών για το φυσικό κόσμο. Ο κονστρουκτιβισμός ως διδακτική προσέγγιση των Φυσικών Επιστημών κυριαρχεί τη δεκαετία 1990-2000 κυρίως στις χώρες αγγλοσαξονικής παράδοσης και γίνεται η θεωρητική βάση για τις αλλαγές στα αναλυτικά προγράμματα και τη διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών την τελευταία εικοσαετία, τόσο διεθνώς όσο και στη χώρα μας. Παρουσιάζουμε τις διαφορετικές τάσεις του κονστρουκτιβισμού και εστιάζουμε στη φιλοσοφική – οντολογική ουσία του, όπως αναπτύχθηκε στην Ελλάδα. Για την ανάδειξη της επιρροής του κονστρουκτιβισμού στην αντίληψη των μαθητών για το φυσικό κόσμο, διεξήχθη έρευνα με τη χρήση ερωτηματολογίου σε μεγάλο τμήμα του μαθητικού πληθυσμού της Β΄Λυκείου, σε Γενικά και Επαγγελματικά Λύκεια στην Ελλάδα, καθώς και σε σημαντικό δείγμα μαθητών τη ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

This thesis is an attempt to highlight the influence of constructivism to school curricula, school manuals and on teaching of Science while exploring the effects on the perception of pupils for the natural world. Constructivist approach, as a teaching approach to Science, dominated in the 1990-2000 decade mainly in the countries of Anglo-Saxon tradition and became the theoretical basis for the changes to school curricula and the teaching of Science in the last 20 years, both internationally and in Greece. We present the different trends of constructivism and focus on its philosophical — ontological substance, as developed in Greece. To highlight the constructivist influence on the perception of pupils on the physical world, a survey was conducted using a questionnaire in a large part of the pupil population in the second upper grade of General, and Vocational secondary schools in Greece and a significant sample of pupils of the same year group in the U.K. The survey was extended to uni ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/48032
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/48032
ND
48032
Εναλλακτικός τίτλος
The influence of constructivism to school curricula, school manuals and on teaching of science: the effects on the perception of pupils for the natural world
Συγγραφέας
Καργόπουλος, Ανδρέας (Πατρώνυμο: Νικόλαος)
Ημερομηνία
2020
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Θετικών Επιστημών. Τμήμα Χημείας. Τομέας Φυσικής, Αναλυτικής και Περιβαλλοντικής Χημείας. Εργαστήριο Χημικής Εκπαίδευσης, Εφαρμογής Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών στη Χημεία
Εξεταστική επιτροπή
Γιαννακουδάκης Παναγιώτης
Γιαννακουδάκης Ανδρέας
Σιγάλας Μιχαήλ
Γαρούφης Αχιλλέας
Πολάτογλου Χαρίτων
Σκορδούλης Κωνσταντίνος
Σέρογλου Φανή
Επιστημονικό πεδίο
Φυσικές Επιστήμες
Χημεία
Λέξεις-κλειδιά
Κονστρουκτιβισμός; Αντίληψη των μαθητών για το φυσικό κόσμο; Σύγκριση αναλυτικών προγραμμάτων Ελλάδας-Αγγλίας; Διδακτική πρόταση για τις χημικές αντιδράσεις, Α΄ Λυκείου
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
238 σ., εικ., πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)