Περίληψη
Δημιουργείται ένα μοντέλο εξατομικευμένης Πολιτικής Επικοινωνίας σχεδιασμένο για να λειτουργήσει στο περιβάλλον ενός Μέσου Κοινωνικής Δικτύωσης και υλοποιείται μία πειραματική πλατφόρμα για την αξιολόγησή του. Σκοπός είναι το πολιτικό περιεχόμενο που διακινείται στα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης (social media) να κατευθύνεται στοχευμένα ανταποκρινόμενο στις ανάγκες κάθε μοναδικού χρήστη. Λόγω της δημοφιλίας τους, τα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης έχουν καταστεί σημαντικό πεδίο ανάπτυξης του δημοσίου διαλόγου και στην πάροδο του χρόνου έχουν καταφέρει να θεωρούνται τουλάχιστον ισότιμα - αν όχι ενισχυμένα - σε σχέση με τα παραδοσιακά Μέσα Επικοινωνίας. Εντός τους πλέον δραστηριοποιούνται ενεργά οι πολιτικοί εκφραστές. Καθώς, όμως, η υπερβολική ποσότητα και ποικιλομορφία περιεχομένου που διακινείται στο Διαδίκτυο και ειδικότερα στα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης δημιουργεί συνθήκες πληροφοριακής υπερφόρτωσης, γίνεται ολοένα πιο δύσκολο για τον χρήστη να εντοπίσει το περιεχόμενο που πραγματικά τον αφορά ...
Δημιουργείται ένα μοντέλο εξατομικευμένης Πολιτικής Επικοινωνίας σχεδιασμένο για να λειτουργήσει στο περιβάλλον ενός Μέσου Κοινωνικής Δικτύωσης και υλοποιείται μία πειραματική πλατφόρμα για την αξιολόγησή του. Σκοπός είναι το πολιτικό περιεχόμενο που διακινείται στα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης (social media) να κατευθύνεται στοχευμένα ανταποκρινόμενο στις ανάγκες κάθε μοναδικού χρήστη. Λόγω της δημοφιλίας τους, τα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης έχουν καταστεί σημαντικό πεδίο ανάπτυξης του δημοσίου διαλόγου και στην πάροδο του χρόνου έχουν καταφέρει να θεωρούνται τουλάχιστον ισότιμα - αν όχι ενισχυμένα - σε σχέση με τα παραδοσιακά Μέσα Επικοινωνίας. Εντός τους πλέον δραστηριοποιούνται ενεργά οι πολιτικοί εκφραστές. Καθώς, όμως, η υπερβολική ποσότητα και ποικιλομορφία περιεχομένου που διακινείται στο Διαδίκτυο και ειδικότερα στα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης δημιουργεί συνθήκες πληροφοριακής υπερφόρτωσης, γίνεται ολοένα πιο δύσκολο για τον χρήστη να εντοπίσει το περιεχόμενο που πραγματικά τον αφορά. Λύση στο πρόβλημα αυτό επιχειρούν να αποτελέσουν τα περιβάλλοντα εξατομίκευσης (personalisation environments). Τα περιβάλλοντα αυτά εμπεριέχουν συστήματα παραγωγής συστάσεων (recommendation schemes) που επικεντρώνονται στο να προτείνουν στον χρήστη περιεχόμενο συναφές με την προσωπικότητα, τα ενδιαφέροντα, τους στόχους του. Προϋπόθεση για την λειτουργία των συστημάτων αυτών αποτελεί η σύνθεση του προφίλ του χρήστη, το οποίο βασίζεται σε πληροφορίες που έχουν συλλεγεί για εκείνον. «Γνωρίζοντας» επαρκώς τον χρήστη μπορούμε να «γνωρίζουμε» το περιεχόμενο που τον ενδιαφέρει. Η διατριβή αξιοποιεί τις τεχνικές της εξατομίκευσης για τους σκοπούς της πολιτικής επικοινωνίας, προκειμένου να επιτευχθεί μία αμφίδρομη διεργασία:α) αφενός να μπορεί να εντοπίσει/λάβει ο χρήστης την πολιτική πληροφορία που είναι πιθανό να τον ενδιαφέρει, β) αφετέρου οι πολιτικοί εκφραστές να μπορούν να εντοπίσουν το κατάλληλο ακροατήριο, διευρύνοντας την επιρροή τους. Η προσέγγιση αυτή κρίνεται επωφελής και για τα δύο εμπλεκόμενα μέρη: ενισχύεται η ικανοποίηση των χρηστών και ενδυναμώνεται η επιρροή των πολιτικών εκφραστών. Για τον αποτελεσματικό προσανατολισμό της πληροφορίας, οδηγός είναι το προτεινόμενο από την έρευνα Μοντέλο Πολιτικού Προφίλ, το οποίο συντίθεται από ορισμένες παραμέτρους, προσδιοριστικές της πολιτικής ταυτότητας και εν δυνάμει πολιτικής συμπεριφοράς του ατόμου. Το Πολιτικό Προφίλ αποτελεί βάση αναγνώρισης της πολιτικής ταυτότητας τόσο του χρήστη όσο και του πολιτικού περιεχομένου. Μέσω του προφίλ τους, χρήστες και πολιτικά κείμενα μετρώνται ως προς κοινές παραμέτρους, προκειμένου να επιτευχθεί η μεταξύ τους αντιστοίχιση. Στην πειραματική πλατφόρμα που υλοποιείται αξιοποιούνται οι τεχνικές εξόρυξης γνώσης από κείμενο (text - mining) για την αυτόματη ταξινόμηση του πολιτικού περιεχομένου ως προς την πολιτική του θέση. Η αυτόματη τοποθέτηση των πολιτικών κειμένων στον πολιτικό χώρο αποτελεί προϋπόθεση για την εύρεση του πολιτικού προφίλ και του χρήστη ενός Μέσου Κοινωνικής Δικτύωσης, αφού από το πολιτικό περιεχόμενο με το οποίο αλληλεπιδρά θα δημιουργείται άρρητα και δυναμικά το πολιτικό του προφίλ, το οποίο θα εξελίσσεται διαρκώς και θα αναπροσαρμόζεται εφόσον το σύστημα εξατομίκευσης «αντιλαμβάνεται» τυχόν ιδεολογικές μετακινήσεις του. Συνοψίζοντας, το προτεινόμενο Μοντέλο Εξατομικευμένης Πολιτικής Επικοινωνίας επιδιώκει να κατευθύνει την «σωστή» πολιτική πληροφορία στο «σωστό» άτομο, στο άτομο δηλαδή που αναμένεται να τη θεωρήσει ενδιαφέρουσα και να αλληλεπιδράσει μαζί της, π.χ. διαβάζοντας, «επιδοκιμάζοντας», προβαίνοντας σε κάποιον σχολιασμό, σε αναδημοσίευση ή κοινοποίηση. Μία νέα αντίληψη διανομής του πολιτικού περιεχομένου στα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης, μπορεί να αποτελέσει βήμα αναθέρμανσης της ενασχόλησης των πολιτών με τα δημόσια πράγματα. Επιπλέον, μπορεί να συμβάλει στην ανάπτυξη μίας περισσότερο ουσιαστικής - αλλά κυρίως αλληλεπιδραστικής - σχέσης μεταξύ πολιτικών εκφραστών και πολιτών, με αρτιότερα πληροφορημένους χρήστες και πολιτικούς εκφραστές που παρακολουθούν και ανταποκρίνονται στο «σφυγμό» της κοινής γνώμης. Μπορούν, ακόμη, να δημιουργούνται ευνοϊκές συνθήκες διασύνδεσης των χρηστών, μέσα από την δυνατότητα ανάπτυξης ομάδων διαλόγου, αποτελούμενων από άτομα με κοινά ενδιαφέροντα και συγγενή χαρακτηριστικά, γεγονός ουσιώδες για την ενίσχυση της διαβούλευσης και του δημοκρατικού διαλόγου. Τα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης δημιουργούν εξ ορισμού τέτοιες προϋποθέσεις∙ στην παρούσα μελέτη επιχειρείται η επέκταση αυτών των δυνατοτήτων. Σημειώνεται ότι η εφαρμογή της εξατομικευμένης πολιτικής επικοινωνίας ενέχει τον κίνδυνο ανάπτυξης περίκλειστων κοινοτήτων που «ανακυκλώνοντας» τις ίδιες ιδέες σταδιακά απομακρύνονται από τα δημόσια πράγματα. Για την υπέρβαση αυτού του κινδύνου η διατριβή προτείνει μία νέα μορφή εξατομίκευσης που επικεντρώνεται στο πολιτικό περιεχόμενο που διακινείται συνολικά στο Μέσο και δεν περιορίζεται στο περιεχόμενο που δημιουργεί ή αναπαράγει αποκλειστικά ο κύκλος των επαφών του χρήστη, στοχεύοντας στη διεύρυνση του οπτικού του πεδίου. Τέλος, έχει προβλέψει μέθοδο για την παρουσίαση στον χρήστη και των αντίθετων απόψεων, εφόσον είναι επιθυμητή.
περισσότερα
Περίληψη σε άλλη γλώσσα
A personalized Political Communication model is created designed to work in the environment of a Social Media Network as well as an experimental platform for its evaluation is implemented. The purpose is for the political content that circulates on Social Media Networks to meet the needs of the unique user. Due to their popularity, Social Media Networks have become an important field for the development of public dialogue, and over time they are considered at least equal - if not reinforced - compared to traditional Media. Political exponents are now particularly active within them. However, as the excessive amount and variety of content circulating on the Internet, and especially on Social Media Networks, creates conditions for information overload, it becomes increasingly difficult for the user to find the content that concerns him. Personalization environments appear as a solution to this problem. These environments contain recommendation schemes that focus on proposing to the user ...
A personalized Political Communication model is created designed to work in the environment of a Social Media Network as well as an experimental platform for its evaluation is implemented. The purpose is for the political content that circulates on Social Media Networks to meet the needs of the unique user. Due to their popularity, Social Media Networks have become an important field for the development of public dialogue, and over time they are considered at least equal - if not reinforced - compared to traditional Media. Political exponents are now particularly active within them. However, as the excessive amount and variety of content circulating on the Internet, and especially on Social Media Networks, creates conditions for information overload, it becomes increasingly difficult for the user to find the content that concerns him. Personalization environments appear as a solution to this problem. These environments contain recommendation schemes that focus on proposing to the user content related to his personality, interests, goals. A prerequisite for the operation of these systems is the composition of the user's profile, which is based on information collected about him. By "knowing" the user adequately, we "know" the content that interests him. The research uses personalization techniques for political communication to achieve a two-way process: a) on the one hand, user can find/receive the political information that he is likely to be interested in, b) on the other hand, political exponents can identify the appropriate audience, expanding their influence. This approach is considered beneficial for both parties involved: it enhances user satisfaction and strengthens the influence of political exponents. The effective orientation of the information becomes feasible through the proposed Political Profile Model, composing of parameters that determine the political identity and the potential political behaviour of the individual. The Political Profile allows the identification of the user's political attitude and the political content's ideology as well. Through their profile, users and political texts are measured in terms of common parameters to achieve a matching between them. Within the implemented experimental platform, text-mining techniques are utilized for the automatic classification of the political content in terms of its political position. Automatic placement of political texts in the political space becomes the precondition for composing the user's political profile since the political content with which the user interacts will compose implicitly and dynamically her/his political profile. The user's political profile will constantly evolve and will be adjusted as long as the personalization system "perceives" any ideological shifts. In summary, the proposed Personalised Political Communication Model aims to direct the "proper" political content to the "proper" person, that is, to the person expected to find it interesting and to interact with it, e.g. by reading, approving, commenting, republishing or sharing. A new perception of the distribution of political content on Social Media Networks can be a step in reheating citizens' preoccupation with public affairs. Besides, it can contribute to the development of a more substantial - but mostly interactive - relationship between political exponents and citizens, with more well-informed users and political exponents monitoring and responding to the "pulse" of public opinion. It is also possible to create favourable conditions for user interconnection, through the possibility of developing dialogue groups, consisting of people with common interests and kinship characteristics, which is essential for strengthening consultation and democratic dialogue. Social Media creates such conditions by default; in the present study, an attempt is made to expand these possibilities. Finally, it is noted that the implementation of personalized political communication involves the risk of developing enclosed communities that, by "recycling" the same ideas, gradually move away from public affairs. To overcome this risk, a new form of personalization is proposed that focuses on the political content that circulates in the Social Medium as a whole and is not limited to the content created or reproduced exclusively by the user's contacts, aiming to broaden his field of vision. In addition to this, a method for presenting opposite views from those of the user is provided.
περισσότερα