Η καταναλωτική συμπεριφορά αναζήτησης ποικιλίας σε επίπεδο προϊοντικών χαρακτηριστικών

Περίληψη

Ο σκοπός της παρούσας διατριβής είναι διπλός: πρώτον, να διερευνηθεί η συμπεριφορά αναζήτησης ποικιλίας για ηδονικά και χρηστικά προϊόντα και να προσδιορισθούν συγκεκριμένα χαρακτηριστικά που οδηγούν στην εκδήλωση της συμπεριφοράς αυτής σε διαφορετικές κατηγορίες προϊόντων. Δεύτερον, να εξετασθεί αν η αναζήτηση ποικιλίας είναι συμπεριφορική συνέπεια της υπερφόρτωσης επιλογών και να διερευνηθεί η τάση αναζήτησης ποικιλίας σε περιπτώσεις επιλογής από εξαιρετικά μεγάλες συλλογές προϊόντων. Για τους σκοπούς της διατριβής, πραγματοποιήθηκαν πέντε ανεξάρτητες, αλλά σχετιζόμενες πειραματικές μελέτες. Τα αποτελέσματα του πρώτου πειράματος δείχνουν ότι ο τύπος του προϊόντος (ηδονικός ή χρηστικός) και ο τύπος του χαρακτηριστικού (αισθητηριακός ή λειτουργικός) αλληλεπιδρούν στην συμπεριφορά αναζήτησης ποικιλίας: στα ηδονικά προϊόντα, οι καταναλωτές αναζητούν μεγαλύτερη ποικιλία σε αισθητηριακά χαρακτηριστικά, ενώ στα χρηστικά προϊόντα οι καταναλωτές αναζητούν μεγαλύτερη ποικιλία σε λειτουργικά χα ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The purpose of the current thesis is twofold: first, to explore variety-seeking tendencies in hedonic and utilitarian products and indicate specific attributes that lead to variety-seeking across different product categories; second, to conceptualize variety-seeking as a behavioral consequence of choice overload and explore variety-seeking tendencies when choosing from extensively large assortments. For the purposes of this doctoral thesis, five independent, yet interrelated experimental studies were conducted. The results of study 1 indicate that product type (hedonic or utilitarian) and attribute type (sensory or functional) interact to determine attribute level variety-seeking behavior: in hedonic products, consumers seek more variety in sensory attributes, whereas in utilitarian product categories, consumers seek more variety in functional attributes. Study 2 provides support for a satiation mechanism behind the interaction effect of product type and attribute type on variety-seek ...
περισσότερα
Η διατριβή είναι δεσμευμένη από τον συγγραφέα  (μέχρι και: 9/2023)
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/47928
ND
47928
Εναλλακτικός τίτλος
Attribute level variety-seeking behavior
Συγγραφέας
Λουκοπούλου, Αποστολία του Κωνσταντίνος
Ημερομηνία
2020
Ίδρυμα
Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών. Σχολή Διοίκησης Επιχειρήσεων. Τμήμα Μάρκετινγκ και Επικοινωνίας
Εξεταστική επιτροπή
Μπάλτας Γεώργιος
Κοκκινάκη Φλώρα
Ήντουνας Κωνσταντίνος
Σταθακόπουλος Βλάσιος
Αργουσλίδης Παρασκευάς
Ανδρονικίδης Ανδρέας
Θεοδωρίδης Προκόπιος
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές Επιστήμες
Οικονομικά και Επιχειρήσεις
Λέξεις-κλειδιά
Αναζήτηση ποικιλίας; Ηδονικά χρηστικά προϊόντα; Αισθητηριακά λειτουργικά χαρακτηριστικά; Συλλογή προϊόντων; Συμπεριφορά καταναλωτή
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Αγγλικά
Άλλα στοιχεία
xviii, 240 σ., εικ., πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.