Η εν δράσει θητεία του διευθυντή σχολείου δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στην Ελλάδα
Περίληψη
Σκοπός της διδακτορικής διατριβής ήταν η αποτίμηση της συμβολής του ρόλου και του θεσμού της θητείας του Έλληνα διευθυντή σχολείου δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στη σχολική βελτίωση μέσα από την αναζήτηση συγκλίσεων και αποκλίσεων με τον διεθνή λόγο. Η θεωρητική προσέγγιση βασίστηκε στη σύνθεση βιβλιογραφικών δεδομένων για τη σχολική βελτίωση, τη σχολική ηγεσία και τον ρόλο του διευθυντή σχολείου, τα στάδια κοινωνικοποίησης, τη μονιμότητα/θητεία και τη διαδοχή στην ηγεσία. Στη μελέτη της ελληνικής περίπτωσης εφαρμόστηκε μεικτή ερευνητική προσέγγιση. Για την εξέταση των τεκμηρίων της περιόδου 1981-2017 αξιοποιήθηκε η ανάλυση τεκμηρίων και η ποιοτική ανάλυση περιεχομένου. Στην ποσοτική έρευνα που ακολούθησε συμμετείχαν μέσω ερωτηματολογίου διευθυντές/ντριες δημόσιων σχολείων δευτεροβάθμιας γενικής εκπαίδευσης της Αχαΐας κατά το σχολικό έτος 2018-2019. Για την επεξεργασία των ποσοτικών δεδομένων του ερωτηματολογίου αξιοποιήθηκαν οι μη παραμετρικοί έλεγχοι Mann-Whitney U, Kruskal-Wallis και ...
περισσότερα
Περίληψη σε άλλη γλώσσα
This doctoral dissertation examined the contribution of the role and institution of the Greek secondary school principal’s term-of-office to school improvement in search of convergences and divergences with the international discourse. The theoretical approach was based on a synthesis of literature evidence on the school improvement, school leadership and school principal’s role, stage theories of socialisation, tenure/non-tenure and leadership succession. As for the Greek case study, a mixed research approach was followed. Documentary analysis and qualitative content analysis were used for the examination of the documents of the 1981-2017 period. A quantitative research was then conducted, in which a questionnaire was handed out to principals of state general secondary schools in Achaia during the school year 2018-2019. For quantitative analysis of the questionnaire the non-parametric tests Mann-Whitney U and Kruskal-Wallis were employed along with exploratory factor analysis, whereas ...
περισσότερα
Κατεβάστε τη διατριβή σε μορφή PDF (5.44 MB)
(Η υπηρεσία είναι διαθέσιμη μετά από δωρεάν εγγραφή)
|
Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.
|
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.