Στάσεις και απόψεις αλλοδαπών εφήβων μαθητών και μαθητριών για τη σημασία του σχολικού χώρου και την εκπαίδευση στην Ελλάδα

Περίληψη

Στην παρούσα διατριβή καταγράφονται και μελετώνται απόψεις και στάσεις εφήβων μαθητών και μαθητριών, αλλοδαπής καταγωγής, σχετικά με τη σημασία του σχολικού χώρου στην Ελλάδα. Προσεγγίζοντας καταρχήν, την έννοια του χώρου, στηριχτήκαμε στο έργο των Harvey, Lefebvre, Massey των οποίων τις θέσεις επιχειρήσαμε να προβάλουμε ειδικά στην περίπτωση του σχολικού χώρου. Υιοθετήσαμε την σημασία του χώρου ως ένα ανοιχτό και δυναμικό πεδίο ετερογένειας και πλουραλισμού, όπου οι ταυτότητές των χρηστών του δεν είναι προϋπάρχουσες και αμετάβλητες αλλά προκύπτουν ως αποτέλεσμα αλληλεπίδρασης με το περιβάλλον. Επιπλέον μέσα από το έργο του Foucault όπου αναδεικνύεται ο πολιτικός ρόλος του σχολείου και της γνώσης, μελετήθηκαν έννοιες που σχετίζονται με το σχολικό χώρο όπως η εξουσία και η πειθαρχεία. Εντός αυτού του θεωρητικού πλαισίου πραγματοποιήθηκε έρευνα προκειμένου να καταγράψουμε τον τρόπο που προσεγγίζουν οι αλλοδαποί μαθητές κι αλλοδαπές μαθήτριες χωρικές έννοιες εστιάζοντας ιδιαίτερα στην έν ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

In this thesis, the views and attitudes of adolescent pupils of foreign origin regarding the importance of school space in Greece are researched. The concept of space is based on the work of Harvey, Lefebvre and Massey whose positions we attempted to promote specifically in the case of school space. Herein, the importance of space as an open and dynamic field of heterogeneity and pluralism has been adopted where its users' identities are not pre-existing and unchanged but rather they are considered as a result of interaction with the environment. In addition, through the work of Foucault, where the political role of school and knowledge emerges, concepts related to the school area have been studied, such as power and discipline. Within this theoretical framework, research was carried out to capture the way spatial concepts are approached by pupils of foreign origin, focusing particularly on the concept of school space. More specifically, views on the elements of space that are conside ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/46773
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/46773
ND
46773
Εναλλακτικός τίτλος
Views and attitudes of adolescent pupils of foreign origin regarding the importance of school space and education in Greece
Συγγραφέας
Αναστασοπούλου, Ελισάβετ (Πατρώνυμο: Νικόλαος)
Ημερομηνία
2019
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Αιγαίου. Σχολή Κοινωνικών Επιστημών. Τμήμα Γεωγραφίας
Εξεταστική επιτροπή
Πετράκου Ηλέκτρα
Κλωνάρη Αικατερίνη
Σταυρίδης Σταύρος
Ιωσηφίδης Θεόδωρος
Χωριανόπουλος Ιωάννης
Καΐλα Μαρία
Παπαβασιλείου Βασίλειος
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΚοινωνική και Οικονομική Γεωγραφία
Λέξεις-κλειδιά
Αλλοδαποί μαθητές; Διαπολιτισμικότητα; Εκπαιδευτικά συστήματα; Ρατσισμός; Σχολικό περιβάλλον
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
235 σ., εικ., πιν., χαρτ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)