Η επίλυση προβλήματος σε περιβάλλον εικονικής πραγματικότητας ως πλαίσιο ενίσχυσης της επισκοπικής χωρικής γνώσης

Περίληψη

Η παρούσα ερευνητική διατριβή εντάσσεται στην εκπαιδευτική αξιοποίηση των ΤΠΕ και ειδικότερα στην επιστημονική περιοχή της εκπαιδευτικής αξιοποίησης των τρισδιάστατων περιβαλλόντων τεχνολογίας εικονικής πραγματικότητας μη-εμβυθιστικού τύπου. Η έρευνά μας ανήκει στην κατηγορία χρήσης της τεχνολογίας εικονικής πραγματικότητας για βελτίωση της χωρικής συμπεριφοράς στον πραγματικό κόσμο. Αφορά στη διερεύνηση των δυνατοτήτων των τρισδιάστατων εικονικών περιβαλλόντων αναφορικά με την ενίσχυση της επισκοπικής χωρικής γνώσης των εκπαιδευομένων χρηστών, αξιοποιώντας την επίλυση προβλημάτων χώρου. Εστιάζει στην ανάλυση της επίδοσης των συμμετεχόντων, όταν καλούνται να επιλύσουν χωρικής φύσεως προβλήματα, σε τρεις διαφορετικές πειραματικές συνθήκες. Τα μέσα που χρησιμοποιήθηκαν είναι ένα εικονικό περιβάλλον που αρχικά αξιολογήθηκε από χρήστες για την καταλληλότητά του και προσαρμόστηκε αναλόγως καθώς και παραδοσιακά μέσα έγχαρτης αναπαράστασης χώρου, και συγκεκριμένα χάρτης-σχεδιάγραμμα κάτοψης ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

This research thesis belongs to the scientific area of the educational exploitation of non-immersive 3D virtual reality environments to improve spatial behavior in the real spatial environment. It concerns the exploration of the possibilities of 3D virtual environments in terms of enhancing the survey spatial knowledge of the students and it is spatial problems-based. It focuses on analyzing the performance of participants when they are called to solve spatial problems in three different experimental conditions. The instruments used were a virtual environment adjusted accordingly and traditional floor-plan diagrams as maps, along with pencil and paper. The participants were first-year students from the Department of TEEAPH, University of Patras. The quantitative approach was adopted, with combination of quantitative and qualitative data with the latter were been quantified. Initially, the degree of familiarity of the students with the 3D virtual environment was studied, then the avatar ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/46574
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/46574
ND
46574
Εναλλακτικός τίτλος
Problem solving in a virtual reality environment as a framework for enhancing survey spatial knowledge
Συγγραφέας
Δίπλας, Κωνσταντίνος (Πατρώνυμο: Νικόλαος)
Ημερομηνία
2019
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Πατρών. Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών. Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης και της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία
Εξεταστική επιτροπή
Κόμης Βασίλειος
Τζιμογιάννης Αθανάσιος
Μικρόπουλος Αναστάσιος
Γερογιάννης Βασίλειος
Κωτσιαντής Σωτήριος
Παυλίδης Γεώργιος
Ραβάνης Κωνσταντίνος
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές Επιστήμες
Εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Εικονική πραγματικότητα; Χωρική γνώση; Χωρική ικανότητα; Επίλυση χωρικού προβλήματος; Μάθηση βασισμένη σε προβλήματα
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
313 σ., εικ., πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)