Κείμενα και έμφυλες ταυτότητες: η κατασκευή του φύλου σε μαθητικά γραπτά στο πλαίσιο του μαθήματος της λογοτεχνίας
Περίληψη
Στην παρούσα διατριβή μελετώ την κατασκευή του κοινωνικού φύλου και των έμφυλων ταυτοτήτων σε λογοτεχνικά και μαθητικά κείμενα. Επικεντρώνομαι κυρίως στο πώς οι έφηβες μαθήτριες/έφηβοι μαθητές διαπραγματεύονται, προβάλλουν και κατασκευάζουν ποικίλες έμφυλες ταυτότητες κατά την παραγωγή δικών τους μυθοπλαστικών κειμένων, που προκύπτουν με έναυσμα τα λογοτεχνικά. Παράλληλα, διερευνώ πώς οι μαθήτριες/ές προσλαμβάνουν και ερμηνεύουν τα λογοτεχνικά κείμενα και με αυτόν τον τρόπο επιχειρώ μια σύνδεση της ανάγνωσης λογοτεχνικών κειμένων με την καθημερινότητα και τους διαθέσιμους πολιτισμικούς πόρους των μαθητριών/ών.Για την ανάλυση των λογοτεχνικών και μαθητικών κειμένων αξιοποίησα την κοινωνιοπολιτισμική προσέγγιση του Fairclough (1989∙ 1992∙ 1995) έχοντας ως στόχο να συνδεθούν τα τρία επίπεδα ανάλυσης τόσο στα λογοτεχνικά κείμενα όσο και στα μαθητικά γραπτά∙ το μικρο-επίπεδο, το μεσο-επίπεδο και το μακρο-επίπεδο (Στάμου, 2014). Επίσης, στην ανάλυση των μαθητικών κειμένων (μικρο-επίπεδο) αξι ...
περισσότερα
Περίληψη σε άλλη γλώσσα
In this thesis, I have explored the construction of gender and gender identities in literature and student texts. The focus is mainly on how teenage students negotiate, present and reconstruct a variety of gender identities by producing their own fictional texts, which consequently arise from the literary texts. At the same time, I have investigated how the students engage and interpret literary texts so as to attempt a connection between the reading of literary texts and everyday life as well as their available cultural resources.For the analysis of literary and student texts, I have used the sociological and cultural approach of Fairclough (1989∙ 1992∙ 1995) with the aim of linking the three levels of analysis to both literary texts and student papers -that is, the micro-level, the middle-level and the macro-level (Στάμου, 2014). Furthermore, in the analysis of student texts (micro-level) I have applied principles based on the ‘‘identities in interaction”, a model of Bucholtz and Hal ...
περισσότερα
Κατεβάστε τη διατριβή σε μορφή PDF (3.39 MB)
(Η υπηρεσία είναι διαθέσιμη μετά από δωρεάν εγγραφή)
|
Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.
|
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.