Νεοπλατωνική παιδεία: φαντασία σύμβολα και κοσμική συμπάθεια

Περίληψη

Η υποβληθείσα διδακτορική διατριβή Νεοπλατωνική Παιδεία: Φαντασία, Σύμβολα και Κοσμική Συμπάθεια, επιχειρεί την ανάδειξη βασικών στοιχείων της νεοπλατωνικής παιδείας, προβάλλοντας καινοτόμα στοιχεία για τη σύγχρονη παιδαγωγική, σε μια δημιουργική σύζευξη της πλατωνικής μεταφυσικής με την αριστοτέλεια λογική, με στόχο την πνευματική τελείωση του ανθρώπου. Σε μια χρονική περίοδο από την ύστερη αρχαιότητα μέχρι την καθιέρωση του χριστιανισμού στη ρωμαϊκή και τη βυζαντινή αυτοκρατορία, δηλαδή από τα μέσα του 3ου αιώνα μ.Χ. μέχρι και το θρυλούμενο κλείσιμο της Πλατωνικής Ακαδημίας από τον Ιουστινιανό τον Α΄, το 529 μ.Χ., αλλά και με αναφορά στις μετέπειτα πνευματικές επιδράσεις στο Βυζάντιο και τον Μεσαίωνα, μέχρι και τη σύγχρονη εποχή, αναζητούμε τις αρχές και τις μεθόδους του παιδαγωγικού corpus μιας φιλοσοφίας που σήμερα αποδεικνύεται εξαιρετικά σύγχρονη. Σε ένα μοναδικό πολιτικό, οικονομικό και κοινωνικό περιβάλλον, ο νεοπλατωνισμός απορρόφησε δημιουργικά τις μεγάλες φιλοσοφικές παραδόσ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The PhD thesis The Neoplatonic Education: Imagination, Symbols and Cosmic Sympathy attempts to highlight key elements of Neoplatonic education, highlighting innovative elements of modern pedagogy, in a creative combination of Platonic metaphysics with Aristotelian logic, aiming at the spiritual fulfillment of man. In a period from late antiquity to the establishment of Christianity in the Roman and Byzantine empires, i.e. from the middle of the 3rd century AD until the closure of the Platonic Academy by Justinian the First in 529 AD, but also with reference to the subsequent spiritual influences in Byzantium and the Middle Ages, up to the modern age, we seek the principles and methods of the pedagogical corpus of a philosophy that is now extremely modern. In a unique political, economic and social environment, Neoplatonism creatively absorbed the great philosophical traditions of ancient times, to create an original worldview with unique characteristics. With a basic hypothesis, the ex ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/45975
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/45975
ND
45975
Εναλλακτικός τίτλος
The neoplatonic education: imagination, symbols and cosmic sympathy
Συγγραφέας
Καπελέρη, Αντωνία (Πατρώνυμο: Ιωάννης)
Ημερομηνία
2019
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Σχολή Φιλοσοφική. Τμήμα Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας
Εξεταστική επιτροπή
Αραμπατζής Γεώργιος
Φουντοπούλου Μαρία - Ζωή
Καλογεράκος Ιωάννης
Βασίλαρος Γεώργιος
Στείρης Γεώργιος
Πρωτοπαπαδάκης Ευάγγελος
Βλαχάκης Γεώργιος
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και Τέχνες
Φιλοσοφία, Ηθική και Θρησκεία
Λέξεις-κλειδιά
Νεοπλατωνική φιλοσοφία; Παιδεία; Πλωτίνος; Ιάμβλιχος; Πρόκλος; Φαντασία; Σύμβολα; Κοσμική συμπάθεια
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
375 σ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)