Συγκρούσεις και στρατηγικές διαπραγματεύσεων σε συνθήκες ατελούς ανταγωνισμού: η σχέση ξενοδοχείων και ταξιδιωτικών πρακτόρων

Περίληψη

Η τουριστική αγορά, με έμφαση τη σχέση ξενοδοχείων και ταξιδιωτικών πρακτόρων, στην Ευρώπη και ιδίως στην περιοχή της Μεσογείου αποτελεί μία ολιγοπωλιακή – ολιγοψωνιακή αγορά, στην οποία κυριαρχεί ένας μικρός αριθμός κάθετα και οριζόντια ολοκληρωμένων tour operators μαζικού τουρισμού. Προηγούμενες έρευνες κατέδειξαν την έλλειψη ισορροπίας ισχύος και την ύπαρξη περιοχών σύγκρουσης μεταξύ των παραγωγών τουριστικών προϊόντων και των tour operators μαζικού τουρισμού. Στην παρούσα έρευνα εφαρμόζονται οι Θεωρίες Σύγκρουσης και Διαπραγμάτευσης, με σκοπό την ανάλυση και αξιολόγηση της συμπεριφοράς των αντίπαλων πλευρών (παραγωγοί τουριστικών προϊόντων και tour operators μαζικού τουρισμού), με στόχο τη διερεύνηση πιθανών μεθόδων αποκατάστασης της ανισορροπίας ισχύος, τη μείωση της εξάρτησης των παραγωγών τουριστικών προϊόντων από τους tour operators μαζικού τουρισμού και τη βελτιστοποίηση των αποτελεσμάτων της διαπραγμάτευσης για τα εμπλεκόμενα μέρη, τα οποία μ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The tourism market, with emphasis the nexus of tour operators and hotels, in Europe and especially in the Mediterranean region is an oligopoly-oligopsony market dominated by a small number of vertically and horizontally integrated mass tour operators. Previous research emerged power imbalance and certain conflict areas between tourism producers and mass tour operators. This research implements Conflict and Negotiation Theories for the evaluation and elaboration of disputants’ (tourism producers and mass tour operators) behavior in order to investigate potential ways of restoring power imbalance, of decreasing tourism producers’ dependence on mass tour operators and of achieving more efficient negotiation outcomes for the embedded parties that can be also applied to other industries. The purpose of this research is: 1) to elaborate disputants’ (hotels and mass tour operators) behavior, 2) to restore the power imbalance using Conflict and Negotiation theories, 3) ...
περισσότερα
Πρέπει να είστε εγγεγραμένος χρήστης για έχετε πρόσβαση σε όλες τις υπηρεσίες του ΕΑΔΔ  Είσοδος /Εγγραφή

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/45716
ND
45716
Εναλλακτικός τίτλος
Conflict areas and negotiation strategies in imperfectly competitive market conditions: the nexus between hotels and tour operators
Συγγραφέας
Παπαδοπούλου - Κελίδου, Λεμονιά Ηλίας
Ημερομηνία
2019
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Αιγαίου. Σχολή Επιστημών της Διοίκησης. Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων
Εξεταστική επιτροπή
Παπαθεοδώρου Ανδρέας
Νικολόπουλος Ανδρέας
Σταυρινούδης Θεόδωρος
Λαγός Δημήτριος
Τσάρτας Πάρις
Ανδρικόπουλος Ανδρέας
Δήμου Ειρήνη
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές Επιστήμες
Οικονομικά και Διοίκηση Επιχειρήσεων
Λέξεις-κλειδιά
Συγκρούσεις; Διαπραγματεύσεις; Κανάλια διανομής στον τουρισμό; Ανισορροπία ισχύος
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Αγγλικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν., χαρτ., σχημ., γραφ.