Περίληψη
Θα μπορούσε επιγραμματικά να ειπωθεί ότι τα ΜΚΔ, με επικεφαλής μία εκ των δημοφιλέστερων αυτών (για τα σημερινά δεδομένα), το Facebook, αποτελούν την ψηφιοποίηση της καθημερινής μας ζωής και του εαυτού μας ως κοινωνικής οντότητας. Και αυτό πλέον δεν μας ξενίζει, καθώς έχουμε συνηθίσει τη χρήση των υπολογιστών και την κατανάλωση ψηφιακών και εικονικών αγαθών σε καθημερινή βάση. Ωστόσο, είναι χρήσιμο, για την ανάλυση που επιχειρείται στην παρούσα εργασία, να αναλογιστούμε την κυριότερη εξέλιξη, την καινοτομία που εισήγαγαν τα ΜΚΔ σε σχέση με την προϋπάρχουσα κατάσταση. Η κοινωνική μας ζωή μέχρι πρότινος (πριν την εμφάνιση των ΜΚΔ), πέραν της επαφής μας με πολιτισμικούς και κοινωνικούς θεσμούς και οργανισμούς, όπου μπορεί και να υπεισερχόταν η εικονική, η ψηφιοποιημένη πληροφόρηση και επαφή, για παράδειγμα μέσω των ιστοσελίδων τους στο διαδίκτυο, διεξάγονταν και βιώνονταν ως επί το πλείστον σε πρόσωπο με πρόσωπο επαφές και σχέσεις, αν εξαιρέσουμε την τηλεφωνική επαφή, η οποία διατηρεί ωστ ...
Θα μπορούσε επιγραμματικά να ειπωθεί ότι τα ΜΚΔ, με επικεφαλής μία εκ των δημοφιλέστερων αυτών (για τα σημερινά δεδομένα), το Facebook, αποτελούν την ψηφιοποίηση της καθημερινής μας ζωής και του εαυτού μας ως κοινωνικής οντότητας. Και αυτό πλέον δεν μας ξενίζει, καθώς έχουμε συνηθίσει τη χρήση των υπολογιστών και την κατανάλωση ψηφιακών και εικονικών αγαθών σε καθημερινή βάση. Ωστόσο, είναι χρήσιμο, για την ανάλυση που επιχειρείται στην παρούσα εργασία, να αναλογιστούμε την κυριότερη εξέλιξη, την καινοτομία που εισήγαγαν τα ΜΚΔ σε σχέση με την προϋπάρχουσα κατάσταση. Η κοινωνική μας ζωή μέχρι πρότινος (πριν την εμφάνιση των ΜΚΔ), πέραν της επαφής μας με πολιτισμικούς και κοινωνικούς θεσμούς και οργανισμούς, όπου μπορεί και να υπεισερχόταν η εικονική, η ψηφιοποιημένη πληροφόρηση και επαφή, για παράδειγμα μέσω των ιστοσελίδων τους στο διαδίκτυο, διεξάγονταν και βιώνονταν ως επί το πλείστον σε πρόσωπο με πρόσωπο επαφές και σχέσεις, αν εξαιρέσουμε την τηλεφωνική επαφή, η οποία διατηρεί ωστόσο το στοιχείο της αμεσότητας της φωνής. Με την εμφάνιση των ΜΚΔ η προσωπική κοινωνική μας ζωή και διάδραση εισάγεται για πρώτη φορά η έννοια της ψηφιακής ταυτότητας. Μπορούμε να «μιλάμε» με τις κοινωνικές μας επαφές, φίλους, γνωστούς και αγνώστους, να ανταλλάσσουμε πληροφορίες, εμπειρίες, γνώμες, φωτογραφίες, βίντεο, αρχεία, να κοινοποιούμε μηνύματα, καταστάσεις, συζητήσεις, συναισθήματα σε άλλους χωρίς ίχνος της φυσικής μας παρουσίας. Η εξέλιξη αυτή χρήζει επιστημονικής διερεύνησης, αφενός διότι πρόκειται για μια πρωτόγνωρη κατάσταση κοινωνικής ζωής που καλούμαστε να μελετήσουμε και να γνωρίσουμε καλύτερα, και αφετέρου για να εντοπιστούν τα σημεία στα οποία χρειάζεται να ασκήσουμε κριτική. Έτσι, όσον αφορά το πρώτο μπορούμε, για παράδειγμα, να αναρωτηθούμε τι νέο συνεπάγεται για την προσωπική κοινωνική μας ζωή η ψηφιακή μας ταυτότητα, και τι συνέπειες μπορεί να έχει σε προσωπικό και κοινωνικό επίπεδο, όπως, για παράδειγμα, τι είδους κοινωνικών δεσμών τη δημιουργία ή τη διατήρηση μπορεί να ευνοεί. Όσον αφορά στο δεύτερο μπορούμε να λάβουμε υπόψη μας τον τρόπο λειτουργίας των ΜΚΔ και να αναρωτηθούμε αν και σε τι βαθμό, τα ψηφιακά σύνορα μια πόλης (εν προκειμένω της Καλαμάτας) επηρεάζουν την εικονική μας κοινωνικότητα την εν γένει ψηφιακή κοινωνική μας ζωής. Στην εργασία αυτή θα παρουσιάσω θεωρητικά, καταρχήν, την επιστημονική συζήτηση για το θέμα, τόσο της έννοιας των ταυτοτήτων και των ψηφιακών θυλάκων των χρηστών του αστικού χώρου, όσο και διερεύνηση της οργάνωσης και της διαμόρφωσης δικτύων και ταυτοτήτων στον αστικό χώρο της Καλαμάτας. Κατόπιν, θα επιχειρήσω να ερευνήσω και να παρουσιάσω τα αποτελέσματα της έρευνάς μου στο πεδίο αυτό. Καλαμάτα 5 Σεπτεμβρίου 2018.
περισσότερα
Περίληψη σε άλλη γλώσσα
It could be said briefly that NDCs, headed by one of the most popular ones (today's data), Facebook, are the digitization of our everyday life and of ourselves as a social entity. And that's no longer annoying us, as we are used to using computers and consuming digital and virtual goods on a daily basis. However, it is useful, for the analysis that is attempted in this paper, to consider the main evolution, the innovation introduced by the NCAs in relation to the pre-existing situation. Our social life until recently (in advance of the emergence of the CSRs), beyond our contact with cultural and social institutions and organizations, where virtual, digitized information and contact, for example through their web sites, could take place and they were mostly face-to-face contacts and relationships, except for telephone contact, which still retains the element of direct voice. With the emergence of NMS, our personal social life and interaction introduce the concept of digital identity for ...
It could be said briefly that NDCs, headed by one of the most popular ones (today's data), Facebook, are the digitization of our everyday life and of ourselves as a social entity. And that's no longer annoying us, as we are used to using computers and consuming digital and virtual goods on a daily basis. However, it is useful, for the analysis that is attempted in this paper, to consider the main evolution, the innovation introduced by the NCAs in relation to the pre-existing situation. Our social life until recently (in advance of the emergence of the CSRs), beyond our contact with cultural and social institutions and organizations, where virtual, digitized information and contact, for example through their web sites, could take place and they were mostly face-to-face contacts and relationships, except for telephone contact, which still retains the element of direct voice. With the emergence of NMS, our personal social life and interaction introduce the concept of digital identity for the first time. We can "talk" with our social contacts, friends, acquaintances and strangers, exchange information, experiences, opinions, photos, videos, records, communicate messages, situations, discussions, feelings to others without a trace of our physical presence. This development needs a scientific inquiry, on the one hand because it is an unprecedented state of social life that we are called upon to study and get to know better, and on the other, to identify the points we need to criticize. So, for the first one, we can ask, for example, what the new one means for our personal social life our digital identity, and what consequences can it have on personal and social level, such as, for example, what kind of social ties creation or preservation may favor. Regarding the second one, we can take into account the way in which the NCAs operate and wonder whether and to what extent the digital boundaries of a city (in this case of Kalamata) affect our virtual sociability our overall digital social life. Our social life until recently (in advance of the emergence of the CSRs), beyond our contact with cultural and social institutions and organizations, where virtual, digitized information and contact, for example through their web sites, could take place and they were mostly face-to-face contacts and relationships, except for telephone contact, which still retains the element of direct voice. With the emergence of NMS, our personal social life and interaction introduce the concept of digital identity for the first time. We can "talk" with our social contacts, friends, acquaintances and strangers, exchange information, experiences, opinions, photos, videos, records, communicate messages, situations, discussions, feelings to others without a trace of our physical presence. In this paper I will present theoretically, in principle, the scientific discussion of the issue of the identity and digital folds of the users of the urban space as well as the investigation of the organization and formation of networks and identities in the urban area of Kalamata. Then I will try to investigate and present the results of my research in this field. Kalamata 5 September 2018.
περισσότερα