Το περί Θεού ερώτημα στα εν χρήσει (2006 - 2016) διδακτικά εγχειρίδια του θρησκευτικού μαθήματος στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση

Περίληψη

Το θεμελιώδες θεολογικό ερώτημα της ανθρωπότητας, το οποίο αφορά στην ίδια την ύπαρξη του ανθρώπου και του κόσμου, που νομιμοποιεί την ύπαρξη των θρησκειών γενικώς και του Χριστιανισμού ειδικώς, που ορίζει το θεωρητικό, το ιδεολογικό και το επιστημονικό υπόβαθρο των προβληματισμών που εγείρονται διαχρονικά, που σχετίζεται με τα κύρια ζητήματα της ισότητας των ανθρώπων και των λαών, της διασφάλισης των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, της εξάλειψης της ξενοφοβίας, της μισαλλοδοξίας και του ρατσισμού, της καταπολέμησης των διακρίσεων, των κοινωνικών ανισοτήτων και των αδικιών, και που δομεί την απτότητα και την ουσία του Ορθόδοξου Χριστιανικού δόγματος, του οποίου οι αρχές διαπνέουν την ελληνική κοινωνική πραγματικότητα, υπήρξε το κίνητρο για την ενασχόλησή μας με την παρούσα έρευνα. Επιπλέον βασικό κίνητρο είναι να ερευνήσουμε τι μαθαίνουν και με ποιο τρόπο τα παιδιά για το Θεό στο Δημοτικό Σχολείο. Πώς διαμορφώνεται και αναπτύσσεται η θρησκευτική τους σκέψη και αν γνωσιολογικά και διδακτικά είν ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The fundamental theological question of humanity, which concerns the same existence of man and the world, which legitimizes the existence of all religions and of Christianity in particular, defines the theoretical, ideological and scientific background of the concerns that arise over time, is related to the main issues of equality of people, the safeguarding of human rights, the elimination of xenophobia, intolerance and racism, the fight against discrimination, social inequalities and injustices, and which builds the tangibility and essence of the Orthodox Christian doctrine, whose principles inspire the Greek social reality, has been the motivation for our engagement with this research.An additional key of motivation is to investigate what and in what ways students of primary school are learning about God, the way their religious thought is shaped and developed and if religion students’ books are appropriate in gnostic and teaching levels, in order for children to acquire a basic and ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/44602
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/44602
ND
44602
Εναλλακτικός τίτλος
The question of God in use (2006 - 2016) teaching handbooks of the religious classroom in primary education
Συγγραφέας
Χαρίτος, Εμμανουήλ (Πατρώνυμο: Γεώργιος)
Ημερομηνία
2018
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Κρήτης. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Τμήμα Παιδαγωγικό Προσχολικής Εκπαίδευσης
Εξεταστική επιτροπή
Σταυριανός Κυριάκος
Οικονομίδης Βασίλειος
Ελευθεράκης Θεόδωρος
Κρέζα Μαρία
Ρεράκης Ηρακλής
Αραμπατζής Χρήστος
Καραγεωργούδης Εμμανουήλ
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές Επιστήμες
Εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Θεός, άνθρωπος, κόσμος; Το ΘΜ στην ελληνική εκπαίδευση; Θεός - άνθρωπος ως σχέση ελευθερίας; ΘΜ, διαφορετικότητα και ειρήνη; Διαθεματικότητα και σχεσιοδυναμική στο ΘΜ; Κατηγορίες ανάλυσης
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
340 σ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)