Η συγκρότηση και η λειτουργία της μικτής μορφωτικής ελληνοτουρκικής επιτροπής και η σημασία τους για τη μειονοτική εκπαίδευση στην Ελλάδα και την Τουρκία: 1951-1974

Περίληψη

Στο πρώτο μέρος της εργασίας, αναλύεται το ιστορικό πλαίσιο της περιόδου που προηγήθηκε της υπογραφής της Μορφωτικής Συμφωνίας του 1951. Ειδικότερα αναλύονται οι εξελίξεις αναφορικά με την ελληνοτουρκική προσέγγιση μεταξύ των ετών 1923-1951 και τις μειονότητες στη Θράκη και την Κωνσταντινούπολη, με έμφαση στην εκπαίδευση. Έπειτα εξετάζεται η ελληνοτουρκική μορφωτική συνεργασία πριν το 1951 και ειδικότερα ο ρόλος που διαδραμάτισαν οι ελληνοτουρκικοί σύνδεσμοι φιλίας. Αναλύεται διεξοδικά ο τρόπος λειτουργίας και το έργο των Συνδέσμων της Αθήνας, της Θεσσαλονίκης, της Κρήτης και της Κομοτηνής, καθώς και της Κωνσταντινούπολης και η ιδιαίτερη συμβολή τους, στην καλλιέργεια κλίματος εμπιστοσύνης και φιλίας μεταξύ των δύο λαών. Ακολουθεί μια αναλυτική παρουσίαση του κειμένου της Μορφωτικής Συμφωνίας και ένας απολογισμός της σημασίας του, μέσα κυρίως από τις σκέψεις και απόψεις που έχουν κατατεθεί, στη σχετική βιβλιογραφία. Τα επόμενα τρία μέρη της εργασίας, αποτελούνται από δύο κεφάλαια το ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The first part of this thesis analyzes the historical context of the period preceding the signing of the Cultural Agreement of 1951 and in particular, the developments regarding the Greek-Turkish rapprochement between 1923-1951 and the minorities in Thrace and Constantinople, focusing on education. Then, is being examined the Greek-Turkish educational co-operation before 1951 and, in particular, the role played by Greek-Turkish Friendship Associations. The way of operation and the work of the Associations of Athens, Thessaloniki, Crete, Komotini and Constantinople and their special contribution to the development of a climate of trust and friendship between the two peoples are thoroughly analyzed. Then follows a presentation of the text of the Cultural Agreement and an account of its significance, based in particular on the thoughts and views in the relevant literature. The next three parts of the study consist of two chapters each, having also a similar structure to each other. The me ...
περισσότερα
Πρέπει να είστε εγγεγραμένος χρήστης για έχετε πρόσβαση σε όλες τις υπηρεσίες του ΕΑΔΔ  Είσοδος /Εγγραφή

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/44455
ND
44455
Εναλλακτικός τίτλος
The establishment and operation of the mixed educational Greek -Turkish committee and its impact on minority education in Greece and Turkey: 1951-1974
Συγγραφέας
Γραμματίκας, Χρήστος Δημήτριος
Ημερομηνία
2018
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Παιδαγωγική. Τμήμα Επιστημών Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης
Εξεταστική επιτροπή
Τσιούμης Κωστής
Βαμβακίδου Ιφιγένεια
Τσιτσελίκης Κωνσταντίνος
Μαυροσκούφης Δημήτριος
Μιχαηλίδης Ιάκωβος
Aarbakke Vemund
Μαυρομμάτης Γιώργος
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες
Ιστορία & Αρχαιολογία
Λέξεις-κλειδιά
Μορφωτικές και πολιτιστικές ανταλλαγές
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
495 σ.