Σχέσεις μεταξύ της γονεϊκής στήριξης της μάθησης, των γονεϊκών χαρακτηριστικών και της ανάπτυξης δεξιοτήτων αυτο-ρύθμισης της μάθησης σε μικρά παιδιά

Περίληψη

Η παρούσα έρευνα μελέτησε τις σχέσεις μεταξύ των μητρικών συμπεριφορών στήριξης της μάθησης κατά τη διάρκεια της από κοινού λύσης προβλημάτων μητέρων-παιδιών και της μητρικής εναρμόνισης των συμπεριφορών αυτών με τις στρατηγικές αυτο-ρύθμισης της μάθησης των μικρών παιδιών. Σκοπός αυτής της μελέτης ήταν η διερεύνηση πολλαπλών διαστάσεων της μητρικής στήριξης και των σχέσεών τους με συγκεκριμένες δεξιότητες της αυτο-ρυθμιζόμενης μάθησης σε μικρά παιδιά, τόσο συγχρονικά, όσο και διαχρονικά. Επίσης, ελήφθησαν υπόψη τα δημογραφικά και γενικά χαρακτηριστικά των παιδιών και των μητέρων (ηλικία και φύλο παιδιών, μορφωτικό επίπεδο μητέρων, μητρική αυτεπάρκεια, τύπος γονεϊκής ανατροφής και ιδιοσυγκρασία του παιδιού).Πραγματοποιήθηκαν δύο πιλοτικές μελέτες για να ελεγχθεί η καταλληλότητα των εργαλείων. Η κύρια μελέτη διεξήχθη δύο φορές με διάστημα έξι μηνών μεταξύ των δύο φάσεων. Οι συμμετέχοντες ήταν τριάντα πέντε παιδιά προσχολικής ηλικίας με τις μητέρες τους. Η ηλικία των παιδιών κυμαινόταν μ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

This study investigated the relations between maternal supportive and contingent behaviours during mother-child problem-solving and children's self-regulation of learning (SRL). The purpose of this study was to explore multiple dimensions of maternal support and their relations with specific SRL skills in young children both concurrently and longitudinally. Children’s and mothers’ demographic and general characteristics were also taken into account (children’s age and gender, maternal education, maternal self-efficacy and parenting style and children's temperament). Two pilot studies were conducted to test the appropriateness of the measures. The main study was conducted two times with a six-month interval between the two phases. The participants were thirty-five preschool children with their mothers. The children’s age ranged from 54 to 72 months old. Children were first asked to solve Visual-spatial and Language tasks independently and then with their mothers. The structured observat ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/44232
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/44232
ND
44232
Εναλλακτικός τίτλος
The relations between parental support of learning, parental attributes and development of self-regulated learning skills in young children
Συγγραφέας
Καλλία, Ελένη (Πατρώνυμο: Παντελεήμων)
Ημερομηνία
2018
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας. Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών . Τμήμα Παιδαγωγικό Προσχολικής Εκπαίδευσης
Εξεταστική επιτροπή
Δερμιτζάκη Ειρήνη
Μπονώτη Φωτεινή
Νησιώτου-Μαντέλου Ιουλιανή
Γωνίδα Σοφία-Ελευθερία
Καφέτσιος Κωνσταντίνος
Μισαηλίδη Πλουσία
Μπότσογλου Καφένια
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΨυχολογία και Γνωσιακή Επιστήμη
Λέξεις-κλειδιά
Αυτο-ρύθμιση της μάθησης; Γονεϊκή στήριξη της μάθησης; Γονεϊκή στήριξη της αυτονομίας; Δεξιότητες μάθησης παιδιών; Αλληλεπίδραση μητέρας-παιδιού
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Αγγλικά
Άλλα στοιχεία
230 σ., εικ., πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)