Οι τοιχογραφίες του καθολικού της μονής Σέλτσου (1697) και η μνημειακή ζωγραφική στην Άρτα στα τέλη του 17ου και στις αρχές του 18ου αιώνα

Περίληψη

Πρωταρχικός στόχος της έρευνας ήταν η διερεύνηση της τέχνης του ζωγράφου και ιερέα Νικολάου, ο οποίος δηλώνοντας την καταγωγή του από την Άρτα στην κτητορική επιγραφή της μονή Σέλτσου, έθετε εξαρχής το εξαιρετικά ενδιαφέρον δεδομένο της αστικής του προέλευσης. Στη συνέχεια, με αφετηρία το ενυπόγραφο έργο του θα ήταν δυνατό να φωτιστεί η καλλιτεχνική παραγωγή στην πόλη της Άρτας και στην ευρύτερη περιοχή της, η οποία στις αρχές του 18ου αιώνα αποτελεί το δεύτερο σημαντικό αστικό κέντρο της τουρκοκρατούμενης Ηπείρου. Η διατριβή διαρθρώνεται σε πέντε κεφάλαια. Στο πρώτο γίνεται μία σύντομη παρουσίαση των ιστορικών συνθηκών που επικρατούν στην πόλη της Άρτας και στην άμεσα εξαρτώμενη, γεωγραφικά και διοικητικά, περιοχή του Ραδοβισδίου στα τέλη του 17ου αιώνα. Το δεύτερο, που αποτελεί και τον κύριο κορμό της μελέτης, διαιρείται σε τρεις ενότητες. Aρχικά περιγράφεται η αρχιτεκτονική του καθολικού. Στη συνέχεια αναλύονται η κτητορική και άλλες επιγραφές των τοιχογραφιών που μας διαφωτίζουν γι ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The primary objective of this study is the art of the painter and priest Nikolaos, who states his urban origin from Arta in the dedicatory inscription of the Seltsou monastery. This exceptionally interesting data of the painter’s urban origins, combined with his signed work (1697), enlightens the artistic creation in the city of Arta, which is the second important urban center of the Ottoman-occupied Epirus in the beginning of the 18th century. The dissertation is structured in five chapters. The first one is a brief presentation of the historical conditions prevailing in the city of Arta and the directly dependent, geographically and administratively, mountainous area of Radovisdion in the end of the 17th century. The second chapter, which is the main body of the study, is divided into three sections: initially the architecture of the catholicon is described. Then the dedicatory inscription and other inscriptions of the frescoes are analyzed. They provide valuable information regardin ...
περισσότερα
Πρέπει να είστε εγγεγραμένος χρήστης για έχετε πρόσβαση σε όλες τις υπηρεσίες του ΕΑΔΔ  Είσοδος /Εγγραφή

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/44110
ND
44110
Εναλλακτικός τίτλος
The wall paintings of the Seltsou Monastery and monumental painting in the city of Arta in the end of the 17th and the beginning of the 18th century
Συγγραφέας
Νικολιά, Δήμητρα Νικόλαος
Ημερομηνία
2018
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Φιλοσοφική. Τμήμα Ιστορίας και Αρχαιολογίας
Εξεταστική επιτροπή
Σταυροπούλου Αγγελική
Σταυράκος Χρήστος
Τούρτα Αναστασία
Μαντάς Απόστολος
Σέμογλου Αθανάσιος
Παϊσίδου Μελαχροινή
Στουφή Πουλημένου Ιωάννα
Δρακοπούλου Ευγενία
Συγκέλλου Ευστρατία
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες
Ιστορία & Αρχαιολογία
Λέξεις-κλειδιά
Μεταβυζαντινή ζωγραφική; Ήπειρος; Άρτα; 17ος αιώνας; 18ος αιώνας
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
2 τ. ( 349; 107 σ.), εικ., χαρτ., σχημ.