Ανάπτυξη μεθόδου προσδιορισμού βαρέων συστατικών σε ελαφρά κλάσματα πετρελαίου

Περίληψη

Στην παρούσα διδακτορική διατριβή αναπτύχθηκε μια νέα μέθοδος, με βασική εφαρμογή στον ποσοτικό προσδιορισμό των βαρύτερων συστατικών στη βενζίνη, ακόμα και σε ιδιαίτερα χαμηλές συγκεντρώσεις. Η μέθοδος βασίζεται στην ταχεία εξάτμιση μικρής ποσότητας καυσίμου (2,9 g) σε συγκεκριμένες συνθήκες (θερμοκρασίας και χρόνου) και στον προσδιορισμό του βαρέος υπολείμματος ως ποσοστό % κ.β. του αρχικού δείγματος, μετά το τέλος της διαδικασίας. Η θερμοκρασία θέρμανσης είναι ρυθμισμένη στους 220 °C, λίγο πάνω από το όριο που θέτει το πρότυπο ΕΝ 228 για το τελικό σημείο ζέσεως της βενζίνης. Μετά από καθορισμένη διάρκεια θέρμανσης (20 min), στον υποδοχέα του δείγματος παραμένει πολύ μικρή ποσότητα, η οποία αντιστοιχεί στο βαρύ υπόλειμμα και καταγράφεται ως ποσοστό % κ.β. του αρχικού δείγματος. Η ποιότητα των καυσίμων που χρησιμοποιούνται στις οδικές μεταφορές, είναι καθοριστική για την οδηγική συμπεριφορά και τις εκπομπές ρύπων των οχημάτων. Για τις βενζίνες αυτοκίνησης το πρότυπο ΕΝ 228 μεταξύ άλλω ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The purpose of this thesis is to develop an alternative new method that will aid in the determination of high boiling point components in gasoline. The method is based on the evaporation of a small amount of fuel (2.9 g) under specific conditions, and gravimetric determination of the residue after the completion of the evaporation stage. The glass container filled with the sample is placed in an upright position in a thermostatically controlled coking furnace for a specific time period. During this residence time (20 min) in high temperature (220 °C), the fuel is evaporated and a very small amount of residue remains in the container. The residue is determined as a percentage by mass of the test sample. The quality of automotive fuels is critical to the driveability and vehicle emissions. The European Committee for Standardization (CEN), sets specification limits for gasoline volatility through EN 228 standard. The standard sets limits on vapor pressure, distillation (percent evaporated ...
περισσότερα
Η διατριβή είναι δεσμευμένη από τον συγγραφέα  (μέχρι και: 3/2020)
Το πλήρες κείμενο της διατριβής είναι διαθέσιμο σε έντυπη μορφή από τη Βιβλιοθήκη Επιστήμης και Τεχνολογίας του ΕΚΤ
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/43919
ND
43919
Εναλλακτικός τίτλος
Method development for the determination of heavy components in light petroleum fractions
Συγγραφέας
Ζαννίκου, Υπατία Ευάγγελος
Ημερομηνία
2018
Ίδρυμα
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο (ΕΜΠ). Σχολή Χημικών Μηχανικών. Τομέας Σύνθεσης και Ανάπτυξης Βιομηχανικών Διαδικασιών. Εργαστήριο Τεχνολογίας Καυσίμων και Λιπαντικών
Εξεταστική επιτροπή
Καρώνης Δημήτριος
Λόης Ευριπίδης
Σαρίμβεης Χαράλαμπος
Ανδρεόπουλος Ανδρέας
Κέκος Δημήτριος
Πασαδάκης Νικόλαος
Τσιβιλής Σωτήριος
Επιστημονικό πεδίο
Μηχανική & Τεχνολογία
Επιστήμες Χημικού Μηχανικού
Λέξεις-κλειδιά
βενζίνη; βαρύ υπόλειμμα; επιμόλυνση καυσίμου; πρότυπος κινητήρας; αβεβαιότητα μεθόδου; Πτητικότητα
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
8, xiv, 175 σ., πιν., χαρτ., σχημ., γραφ.