Ανάπτυξη βελτιωμένων τεχνικών ελέγχου ταχύτητας και εξοικονόμησης ενέργειας σε συστήματα ηλεκτρικής κίνησης

Περίληψη

Η βελτίωση της ταχύτητας και ποιότητας απόκρισης καθώς και η αύξηση της απόδοσης ενός ελεγχόμενου ηλεκτροκινητήριου συστήματος είναι ιδιαίτερα επίκαιρα θέματα. Αν και οι παραπάνω στόχοι έχουν ερευνηθεί εκτενώς από την επιστημονική κοινότητα, η ανάπτυξη μιας γενικευμένης τεχνικής ελέγχου για όλες τις εναλλασσόμενου ρεύματος ηλεκτρικές μηχανές που θα επιτυγχάνει αυξημένη απόδοση και βελτιωμένη απόκριση ταχύτητας παραμένει ακόμη ένα ανοικτό ερευνητικό πεδίο. Έτσι, ο στόχος της παρούσας διδακτορικής διατριβής είναι διττός και μπορεί να επιμεριστεί σε δύο ανεξάρτητες ως προς την υλοποίηση, αλλά και άρρηκτα συνδεδεμένες ως προς τη βελτιστοποίηση του ελεγχόμενου ηλεκτροκινητήριου συστήματος ερευνητικές κατευθύνσεις. Ειδικότερα: Ο πρώτος στόχος είναι η μελέτη της απόκρισης των συστημάτων ηλεκτρικής κίνησης και η ανάπτυξη μιας γενικευμένης τεχνικής ελέγχου ταχύτητας, η οποία θα είναι αυτορρυθμιζόμενη ως προς τις παραμέτρους της και θα μπορεί να εφαρμόζεται σε κάθε τύπο τριφασικής μηχανής εναλλα ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

In this PhD dissertation, a new control strategy has been developed that improves the performance of the speed control and the energy efficiency of electric motor drives which utilize energy storage systems (ESS) of either supercapacitors or batteries. The new control strategy has capability for generalized applicability, since it can be applied to both induction and permanent magnet synchronous motor drives. It consists of a combined scheme of two control techniques for the motor speed and ESS control that jointly contribute to the improvement of the performance and efficiency of the whole electric motor drive. The first technique can online and automatically estimate and fine-tune the parameters of a discrete-time model predictive controller for providing high performance speed control in three phase electric machine drives. The suggested control system combines the model reference adaptive (MRA) method with the fuzzy-logic technique and its operation can be automatically initiated ...
περισσότερα
Η διατριβή είναι δεσμευμένη από τον συγγραφέα  (μέχρι και: 7/2021)
Το πλήρες κείμενο της διατριβής είναι διαθέσιμο σε έντυπη μορφή από τη Βιβλιοθήκη Επιστήμης και Τεχνολογίας του ΕΚΤ
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/43798
ND
43798
Εναλλακτικός τίτλος
Development of improved speed and energy saving control techniques for electric motor drives
Συγγραφέας
Ζαμπούρ, Νικόλαος Ριχάρδος
Ημερομηνία
2018
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Πολυτεχνική. Τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών. Τομέας Ηλεκτρικής Ενέργειας. Εργαστήριο Ηλεκτρικών Μηχανών
Εξεταστική επιτροπή
Μαδεμλής Χρήστος
Αλεξανδρίδης Αντώνιος
Κιοσκερίδης Ιορδάνης
Κλαδάς Αντώνιος
Μητρονίκας Επαμεινώνδας
Δημουλιάς Χαράλαμπος
Αλεξιάδης Μηνάς
Επιστημονικό πεδίο
Μηχανική & Τεχνολογία
Επιστήμες Ηλεκτρολόγου Μηχανικού, Ηλεκτρονικού Μηχανικού & Μηχανικού Η/Υ
Λέξεις-κλειδιά
Ηλεκτρικές μηχανές; Ηλεκτρονικά ισχύος; Συστήματα ηλεκτρικής κίνησης; Εξοικονόμηση ενέργειας; Τεχνικές ελέγχου
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
x, 190 σ., εικ., πιν., σχημ., γραφ.