Βέλτιστος σχεδιασμός και διαχείριση συστημάτων κίνησης ηλεκτρικών οχημάτων

Περίληψη

Η παρούσα εργασία επιχειρεί τον βέλτιστο σχεδιασμό και διαχείριση του ηλεκτρικού συστήματος ισχύος ηλεκτροκίνητων οχημάτων. Πιο συγκεκριμένα, αναπτύσσονται τεχνικές βέλτιστης σχεδίασης γεωμετρίας και οδήγησης Σύγχρονων Κινητήρων Μόνιμου Μαγνήτη (ΣΚΜΜ), θεωρώντας πολλαπλά σημεία λειτουργίας, κατάλληλων για συστήματα ηλεκτρικής κίνησης. Αρχικά, στα πλαίσια της σχεδιομελέτης του κινητήρα, αναπτύσσονται δυο νέοι εξελικτικοί αλγόριθμοι, ο προσαρμοστικός αλγόριθμος διαφορικής εξέλιξης (DE) και ο αλγόριθμος σμήνους σωματιδίων (PSO), των οποίων η στιβαρότητα και η ταχύτητα σύγκλισης διερευνάται μέσω κατάλληλων συναρτήσεων δοκιμής. Ο προσαρμοστικός αλγόριθμος DE, που παρουσιάζει συνολικά την ταχύτερη σύγκλιση, ενσωματώνεται σε πλήρως παραμετροποιημένο αριθμητικό εργαλείο σχεδίασης κινητήρων, με ικανότητα θεώρησης των γεωμετρικών και λειτουργικών περιορισμών καθώς επίσης και της στρατηγικής ελέγχου. Στη διαδικασία της βελτιστοποίησης, περιλαμβάνονται τόσο μοντέλα Πεπερασμένων Στοιχείων (ΠΣ), όσο ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The present thesis undertakes optimal design and management of electric vehicle drive-train systems. More specifically, particular Permanent Magnet Motor (PMM) design and control optimization techniques are developed, considering multiple operating points for Electric Vehicle (EV) applications. In a first step, for the motor design, two new evolutionary optimization algorithms are developed, namely the adaptive Differential Evolution (DE) algorithm and the Particle Swarm Optimization (PSO). The robustness and convergence characteristics of the proposed algorithms are investigated via necessary test functions. The adaptive DE algorithm, exhibiting superior convergence characteristics among the developed optimization routines, is integrated in fully parameterized motor design tools, enabling consideration of both geometric and operating constraints, as well as the controller operating mode. In this process, electromagnetic analysis is performed by respective Finite Element (FE) models, i ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/38546
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/38546
ND
38546
Εναλλακτικός τίτλος
Optimal design and management of electric vehicles drive-train system
Συγγραφέας
Σαρηγιαννίδης, Αθανάσιος (Πατρώνυμο: Γεώργιος)
Ημερομηνία
2016
Ίδρυμα
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο (ΕΜΠ). Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών. Τομέας Ηλεκτρικής Ισχύος. Εργαστήριο Ηλεκτρικών Μηχανών και Ηλεκτρονικών Ισχύος
Εξεταστική επιτροπή
Κλαδάς Αντώνιος
Μανιάς Στέφανος
Παπαθανασίου Σταύρος
Χατζηαργυρίου Νικόλαος
Κορρές Γεώργιος
Προυσαλίδης Ιωάννης
Τατάκης Εμμανουήλ
Επιστημονικό πεδίο
Επιστήμες Μηχανικού και ΤεχνολογίαΕπιστήμη Ηλεκτρολόγου Μηχανικού, Ηλεκτρονικού Μηχανικού, Μηχανικού Η/Υ
Λέξεις-κλειδιά
Κινητήρες μόνιμων μαγνητών; Ηλεκτρικά οχήματα; Μέθοδος πεπερασμένων στοιχείων; Εξελικτικοί αλγόριθμοι; Προσαρμοστική διαφορική εξέλιξη; Βελτιστοποίηση σμήνους σωματιδίων; Έλεγχος μέγιστης ροπής ανά ρεύμα; Εξασθένιση πεδίου; Απώλειες ανώτερων αρμονικών συχνοτήτων; Φωτοβολταϊκό σύστημα; Αλγόριθμος ανίχνευσης σημείου μέγιστης ισχύος
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
xvi, 272 σ., εικ., πιν., σχημ., γραφ., ευρ.
Ειδικοί όροι χρήσης/διάθεσης
Το έργο παρέχεται υπό τους όρους της δημόσιας άδειας του νομικού προσώπου Creative Commons Corporation:
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)