Βέλτιστος σχεδιασμός και διαχείριση συστημάτων κίνησης ηλεκτρικών οχημάτων

Περίληψη

Η παρούσα εργασία επιχειρεί τον βέλτιστο σχεδιασμό και διαχείριση του ηλεκτρικού συστήματος ισχύος ηλεκτροκίνητων οχημάτων. Πιο συγκεκριμένα, αναπτύσσονται τεχνικές βέλτιστης σχεδίασης γεωμετρίας και οδήγησης Σύγχρονων Κινητήρων Μόνιμου Μαγνήτη (ΣΚΜΜ), θεωρώντας πολλαπλά σημεία λειτουργίας, κατάλληλων για συστήματα ηλεκτρικής κίνησης. Αρχικά, στα πλαίσια της σχεδιομελέτης του κινητήρα, αναπτύσσονται δυο νέοι εξελικτικοί αλγόριθμοι, ο προσαρμοστικός αλγόριθμος διαφορικής εξέλιξης (DE) και ο αλγόριθμος σμήνους σωματιδίων (PSO), των οποίων η στιβαρότητα και η ταχύτητα σύγκλισης διερευνάται μέσω κατάλληλων συναρτήσεων δοκιμής. Ο προσαρμοστικός αλγόριθμος DE, που παρουσιάζει συνολικά την ταχύτερη σύγκλιση, εν
Βέλτιστος σχεδιασμός και διαχείριση συστημάτων κίνησης ηλεκτρικών οχημάτων

Περίληψη

Η παρούσα εργασία επιχειρεί τον βέλτιστο σχεδιασμό και διαχείριση του ηλεκτρικού συστήματος ισχύος ηλεκτροκίνητων οχημάτων. Πιο συγκεκριμένα, αναπτύσσονται τεχνικές βέλτιστης σχεδίασης γεωμετρίας και οδήγησης Σύγχρονων Κινητήρων Μόνιμου Μαγνήτη (ΣΚΜΜ), θεωρώντας πολλαπλά σημεία λειτουργίας, κατάλληλων για συστήματα ηλεκτρικής κίνησης. Αρχικά, στα πλαίσια της σχεδιομελέτης του κινητήρα, αναπτύσσονται δυο νέοι εξελικτικοί αλγόριθμοι, ο προσαρμοστικός αλγόριθμος διαφορικής εξέλιξης (DE) και ο αλγόριθμος σμήνους σωματιδίων (PSO), των οποίων η στιβαρότητα και η ταχύτητα σύγκλισης διερευνάται μέσω κατάλληλων συναρτήσεων δοκιμής. Ο προσαρμοστικός αλγόριθμος DE, που παρουσιάζει συνολικά την ταχύτερη σύγκλιση, ενοροφή του οχήματος, και κατάλληλου συστήματος διαχείρισης, το οποίο αποτελείται από ηλεκτρονικό μετατροπέα DC-DC και ελεγκτή Ανίχνευσης Σημείου Μέγιστης ισχύος (MPPT), με σκοπό την αύξηση της αυτονομίας του.
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The present thesis undertakes optimal design and management of electric vehicle drive-train systems. More specifically, particular Permanent Magnet Motor (PMM) design and control optimization techniques are developed, considering multiple operating points for Electric Vehicle (EV) applications. In a first step, for the motor design, two new evolutionary optimization algorithms are developed, namely the adaptive Differential Evolution (DE) algorithm and the Particle Swarm Optimization (PSO). The robustness and convergence characteristics of the proposed algorithms are investigated via necessary test functions. The adaptive DE algorithm, exhibiting superior convergence characteristics among the developed optimization routines, is integrated in fully parameterized motor design tools, enabling consideration of both geometric and operating constraints, as well as the controller operating mode. In this process, electromagnetic analysis is performed by respective Finite Element (FE) models, i ...
geometric and operating constraints, as well as the controller operating mode. In this process, electromagnetic analysis is performed by respective Finite Element (FE) models, incorporating circuit models for the precise calculation of the two axes input current components, regarding the operating mode imposed by the drive system. In a next step, the optimization procedure is extended for EV propulsion motors, with the integration of the New European Drive Cycle (NEDC), where equivalent multiple operating points are considered, enable achieving a convenient compromise between precision and computational cost. The proposed methodology has been applied to optimize the geometry of both surface mounted and interior PMM configurations. The proposed motor configuration is based on a thorough trade-off among the two alternative optimized geometries and has been validated by measurements on a prototype. Furthermore, a field oriented dynamic torque controller, considering interior PMM magnetic saturation and cross coupling effects between direct (d) and quadrature (q) axis for the EV application, is developed. Initially, an extended motor flux and inductance mapping over wide load and speed range is implemented, employing a non linear FE model, in order to calculate the appropriate d-q axis currents, for operation in Maximum Torque per Ampere (MTPA) - constant torque region and Field Weakening (FW) - constant power region. The results of the FE mapping analysis are integrated in the torque control model via appropriate lookup tables, enabling accurate calculation of both the reference current values and the armature stator voltage for the FW operation. The effectiveness of the control model has been validated through NEDC operation for the investigated EV motor. Moreover, the harmonic losses and the torque ripple of PMMs driven by Pulse Width Modulated (PWM) inverter for a wide range of Switching Frequencies (SFs) are investigated, using a 2-D non linear time stepping FE model, including strand conductors proximity effect, coupled with an appropriate external electric circuit. The analysis undertaken proposes an optimum SF, in terms of overall drive system efficiency and torque quality, considering multiple operating conditions. The simulated results are validated by measurements on a prototype PMM, illustrating that the SF plays an important role on PMM drive applications. Finally, the EV driving autonomy enhancement, through the incorporation of PhotoVoltaic (PV) array into the vehicle's roof, has been investigated. For the efficient control and power management of the PV array, charging supplementary the EV battery pack, a complete control strategy, including the Maximum Power Point Tracking (MPPT) algorithm and the DC-DC converter topology has been developed.
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/38546
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/38546
ND
38546
Κατέβασμα αρχείου PDF
Optimal design and management of electric vehicles drive-train system
Δηλώνω ότι έλαβα γνώση και ανεπιφύλακτα συμφωνώ και αποδέχομαι τους Σαρηγιαννίδης, Αθανάσιος (Πατρώνυμο: Γεώργιος)
Όρους Χρήσης του Εθνικού Αρχείου Διδακτορικών Διατριβών, καθώς και της
2016
Ίδρυμα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο (ΕΜΠ). Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών. Τομέας Ηλεκτρικής Ισχύος. Εργαστήριο Ηλεκτρικών Μηχανών και Ηλεκτρονικών Ισχύος
Εξεταστική επιτροπή
Κλαδάς Αντώνιος
Μανιάς Στέφανος
Παπαθανασίου Σταύρος
Χατζηαργυρίου Νικόλαος
Κορρές Γεώργιος
Προυσαλίδης Ιωάννης
Τατάκης Εμμανουήλ
Επιστημονικό πεδίο
Επιστήμες Μηχανικού και ΤεχνολογίαΕπιστήμη Ηλεκτρολόγου Μηχανικού, Ηλεκτρονικού Μηχανικού, Μηχανικού Η/Υ
Λέξεις-κλειδιά
Κινητήρες μόνιμων μαγνητών; Ηλεκτρικά οχήματα; Μέθοδος πεπερασμένων στοιχείων; Εξελικτικοί αλγόριθμοι; Προσαρμοστική διαφορική εξέλιξη; Βελτιστοποίηση σμήνους σωματιδίων; Έλεγχος μέγιστης ροπής ανά ρεύμα; Εξασθένιση πεδίου; Απώλειες ανώτερων αρμονικών συχνοτήτων; Φωτοβολταϊκό σύστημα; Αλγόριθμος ανίχνευσης σημείου μέγιστης ισχύος
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
xvi, 272 σ., εικ., πιν., σχημ., γραφ., ευρ.
Ειδικοί όροι χρήσης/διάθεσης
Το έργο παρέχεται υπό τους όρους της δημόσιας άδειας του νομικού προσώπου Creative Commons Corporation:
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)