Γνωστική - γλωσσική αποκατάσταση σε Έλληνες ασθενείς με ήπια γνωστική διαταραχή και άνοια τύπου Αλτσχάιμερ

Περίληψη

Ο σκοπός της παρούσας έρευνας είναι η διερεύνηση της επίδρασης της Πολυσύνθετης Γνωστικής Παρέμβασης (ΠΣΓΠ) με έμφαση στα γλωσσικά ελλείμματα σε ασθενείς με ήπια Νόσο Αλτσχάιμερ (ΝΑ) και Ήπια Γνωστική Διαταραχή (ΗΓΔ) προσπαθώντας να καλύψει το βιβλιογραφικό κενό προσφέροντας επιστημονικά δεδομένα από την ταυτόχρονη γνωστική και γλωσσική παρέμβαση.Πιο αναλυτικά, κάθε ομάδα ασθενών χωρίστηκε σε δύο υπο-ομάδες: (α) μία που παρακολούθησε το πρόγραμμα εξάσκησης γνωστικών λειτουργιών με έμφαση στα γλωσσικά ελλείμματα για 15 εβδομάδες, 2 φορές την εβδομάδα με διάρκεια 50-55’ κάθε συνεδρία και πραγματοποίησε επιπλέον ασκήσεις για εξάσκηση στο σπίτι, και (β) μία ομάδα (ομάδα ελέγχου) η οποία δεν έλαβε καμία εξάσκηση. Πριν την έναρξη και μετά τη λήξη της παρέμβασης όλοι οι ασθενείς αξιολογήθηκαν με τη χρήση νευροψυχολογικών δοκιμασιών σε γνωστικούς και γλωσσικούς τομείς και ελέγχθηκαν τυχόν διαφορές στην επίδοσή τους.Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι η ομάδα που δέχτηκε την ΠΣΓΠ είχε αυξη ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The purpose of the present study was to investigate the effect of Multicomponent Cognitive Training (MCT) in patients with mild Alzheimer's disease (AD) and Mild Cognitive Impairment (MCI). For this reason, fifty patients with mild AD and forty patients with MCI participated in the study. Participants with mild AD were randomly allocated either to the training program group (training group, n=25) or to a waiting list control group (n=25). In the same way, participants with MCI were randomly allocated either to the training program (training group, n=20) or to a waiting list control group (n=20). Training groups received computer assisted MCT (with an emphasis on episodic and delayed memory, attention, processing speed, executive function), linguistic exercises with pen and paper (focusing on semantic fluency, morphology, syntax, naming) and extra cognitive and linguistic exercises for homework. The duration of MCT intervention program was 15 weeks and it was administered twice a week. ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/43769
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/43769
ND
43769
Εναλλακτικός τίτλος
Gognitive-linguistc training in patients with mild cognitive impairmaint and mild Alzheimer's disease
Συγγραφέας
Νούσια, Αναστασία (Πατρώνυμο: Κωνσταντίνος)
Ημερομηνία
2018
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας. Σχολή Επιστημών Υγείας. Τμήμα Ιατρικής. Τομέας Νευρολογίας και Αισθητηρίων Οργάνων. Κλινική Νευρολογική
Εξεταστική επιτροπή
Δαρδιώτης Ευθύμιος
Νάσιος Γρηγόριος
Αρετούλη Ελένη
Τσιρώνη-Μαλίζου Ευαγγελή
Χατζηϊωάννου Ιωάννης
Μπονώτης Κωνσταντίνος
Ξηρομερήσιου Γεωργία
Επιστημονικό πεδίο
Ιατρική και Επιστήμες ΥγείαςΕπιστήμες Υγείας
Λέξεις-κλειδιά
ήπια Νόσος Αλτσχάιμερ (ΝΑ); Ήπια Γνωστική Διαταραχή (ΗΓΔ); Πολυσύνθετη Γνωστική Παρέμβαση (ΠΣΓΠ)
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
xxi, 100 σ., εικ., πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)