Διερεύνηση των ψυχικών παραμέτρων και των κοινωνικών δεξιοτήτων στην προσαρμογή των παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες στην Α/θμια εκπαίδευση

Περίληψη

Η ύπαρξη μαθησιακών δυσκολιών στους μαθητές, δεν συνδέεται μόνο με την ακαδημαϊκή τους επίδοση, αλλά επιδρά συνολικότερα στη ζωή τους, επηρεάζοντας την ψυχική και κοινωνική ανάπτυξή τους. Η παρούσα διδακτορική διατριβή επικεντρώνεται στη μελέτη των ψυχικών παραμέτρων και των κοινωνικών δεξιοτήτων που επηρεάζουν την προσαρμογή των μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Σε αυτή συμμετέχουν 122 μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες και 122 χωρίς μαθησιακές δυσκολίες, ηλικίας 7~10 ετών. Αναφορικά με τις μαθησιακές δυσκολίες, περιορίζει το ερευνητικό της πλαίσιο στην αναγνωστική ικανότητα των μαθητών, την οποία αξιολογεί με το Τεστ της Αναγνωστικής Ικανότητας (Τάφα, 1995). Όσον αφορά στις ψυχικές παραμέτρους επικεντρώνεται στην έρευνα της αυτοαντίληψης-αυτοεκτίμησης, της μοναξιάς-κοινωνική δυσαρέσκειας, στα συμπτώματα παιδικής κατάθλιψης και μέσω αυτών μελετά και τις κοινωνικές τους δεξιότητες. Τα αντίστοιχα εργαλεία διερεύνησης που χρησιμοποιούνται είναι τα τεστ «Πώς Αντιλα ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The presence of learning disabilities in students, not only affect their academic performance, but also impact comprehensively in their lives, influencing their mental and social development. This thesis focuses on the study of mental parameters and social skills that influence the adjustment of students with learning disabilities in primary education. Research involves 122 students with learning disabilities and 122 without learning disabilities, aged 7~10 years. Regarding learning disabilities, limits the research context in reading ability of students, which evaluates the "Test of Reading Ability" (Tάφα, 1995). Regarding the mental parameters the research focus on self-esteem, loneliness-social dissatisfaction, children’s depressive symptoms and through these, studies, their social skills. The research tools used are the "Pictorial Scale of Perceived Competence and social Acceptance for Young Children" and "Self-Perception Profile for Children" in the greek version (Μπότσαρη, 2001), ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/43505
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/43505
ND
43505
Συγγραφέας
Αλεβίζου, Αναστασία (Πατρώνυμο: Γεώργιος)
Ημερομηνία
2015
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Σχολή Επιστημών Αγωγής. Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης
Εξεταστική επιτροπή
Παπαδάτος Ιωάννης
Πολυχρονοπούλου Σταυρούλα
Αντωνίου Σταμάτιος - Αλέξανδρος
Δράκος Γεώργιος
Γαλανάκη Ευαγγελία
Μυλωνάκου - Κεκέ Ηρώ
Πολυχρόνη Φωτεινή
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Μαθησιακές δυσκολίες; Αυτοεκτίμηση; Αυτοαντίληψη; Συμπτώματα παιδικής κατάθλιψης; Μοναξιά; Κοινωνική δυσαρέσκεια; Κοινωνικές δεξιότητες
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
370 σ., πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)