Περίληψη
Η παρούσα μελέτη αποσκοπεί στην ανάδειξη των παραγόντων που σχετίζονται με τις παιδαγωγικές,διοικητικές και κοινωνικές διαστάσεις του ρόλου των στελεχών της εκπαίδευσης στον 21ο αιώνα.Θεωρώντας ότι η συμβολή των στελεχών στη διαμόρφωση και την επιτυχία των εκπαιδευτικώνδρώμενων και μεταρρυθμίσεων είναι καθοριστική, ωθούμαστε να ερευνήσουμε το ρόλο αυτό και τιςστάσεις τους σε σχέση με το επάγγελμά τους και κυρίως σε σχέση με την άσκηση διοικητικώνκαθηκόντων και ιεραρχικών δομών μέσα στο εκπαιδευτικό σύστημα.Στη διερεύνηση αυτή, χρησιμοποιήσαμε τόσο ποσοτικές όσο και ποιοτικές μεθόδους έρευνας καιπραγματοποιήθηκε τον Μάρτη του 2014, με τη χρήση ερωτηματολογίων.Αποτελέσματα- Συμπεράσματα της έρευναςΣτην έρευνα αυτή συμμετείχαν συνολικά 108 στελέχη της εκπαίδευσης, από τους 108, οι 58 (54%) ήτανάντρες και οι 50 (46%) ήταν γυναίκες.Το μεγαλύτερο ποσοστό των ερωτηθέντων που συμμετείχαν στην έρευνα ήταν από την Κρήτη και ήτανάντρες, ηλικίας 48 - 56 ετών.Όσον αφορά το επίπεδο μόρφωσης ήταν άπα ...
Η παρούσα μελέτη αποσκοπεί στην ανάδειξη των παραγόντων που σχετίζονται με τις παιδαγωγικές,διοικητικές και κοινωνικές διαστάσεις του ρόλου των στελεχών της εκπαίδευσης στον 21ο αιώνα.Θεωρώντας ότι η συμβολή των στελεχών στη διαμόρφωση και την επιτυχία των εκπαιδευτικώνδρώμενων και μεταρρυθμίσεων είναι καθοριστική, ωθούμαστε να ερευνήσουμε το ρόλο αυτό και τιςστάσεις τους σε σχέση με το επάγγελμά τους και κυρίως σε σχέση με την άσκηση διοικητικώνκαθηκόντων και ιεραρχικών δομών μέσα στο εκπαιδευτικό σύστημα.Στη διερεύνηση αυτή, χρησιμοποιήσαμε τόσο ποσοτικές όσο και ποιοτικές μεθόδους έρευνας καιπραγματοποιήθηκε τον Μάρτη του 2014, με τη χρήση ερωτηματολογίων.Αποτελέσματα- Συμπεράσματα της έρευναςΣτην έρευνα αυτή συμμετείχαν συνολικά 108 στελέχη της εκπαίδευσης, από τους 108, οι 58 (54%) ήτανάντρες και οι 50 (46%) ήταν γυναίκες.Το μεγαλύτερο ποσοστό των ερωτηθέντων που συμμετείχαν στην έρευνα ήταν από την Κρήτη και ήτανάντρες, ηλικίας 48 - 56 ετών.Όσον αφορά το επίπεδο μόρφωσης ήταν άπαντες κάτοχοι πτυχίου ΑΕΙ και δεν είχαν μεταπτυχιακότίτλο σπουδών.Όσον αφορά την ερώτηση «Έχετε παρακολουθήσει κάποια επιμόρφωση;» σχεδόν όλοι οισυμμετέχοντες απάντησαν θετικά.Στη συνέχεια στην ερώτηση «Είχατε πριν την εμπειρία του συνδικαλισμού;» οι περισσότεροιερωτώμενοι δεν είχαν κάποια τέτοια εμπειρία.Όσον αφορά το θεσμικό πλαίσιο επιλογής τους, όλοι οι υποψήφιοι επικαλούνται τη σχετικήΝομοθεσία.Στην ερώτηση «Δεχθήκατε κάποιου είδους σεμινάριο/ενημέρωση πριν από την τοποθέτησή σας;»παρατηρείται πως δεν είχαν κάποια ενημέρωση ή σεμινάριο πριν την τοποθέτησή τους.Ως προς την ανάληψη των καθηκόντων τους οι ερωτώμενοι αντιμετώπισαν ελάχιστες δυσκολίες.Οι ερωτώμενοι δεν αντιμετώπισαν καμία πίεση για θέματα που άπτονταν των καθηκόντων τουςσύμφωνα με τις απαντήσεις που δόθηκαν στην ερώτηση.Οι συμμετέχοντες φαίνεται πως διαπίστωσαν διάθεση συνεργασίας σε σχέση με το ρόλο και τακαθήκοντά τους βάση των αποτελεσμάτων.Στην ερώτηση «Έχετε ξεκάθαρη άποψη για τους στόχους της εκπαιδευτικής πολιτικής;», απάντησανπως υπήρξε ξεκάθαρη άποψη.Στην ερώτηση «Χρειάστηκε να συμβουλευτείτε ή να συγκρουστείτε με τις εκπαιδευτικές αρχέςπροκειμένου να επιτύχετε το στόχο σας;», φαίνεται πως δεν χρειάστηκε καθόλου να συμβεί κάτιτέτοιο.Στην ερώτηση «Τα διοικητικά σας καθήκοντα σας επέτρεπαν να έχετε ελευθερία κινήσεων/απόψεωνσε τέτοια ζητήματα;» δήλωσαν πως δεν υπήρχε ελευθερία κινήσεων γενικότερα.Στην ερώτηση «Ποιες δραστηριότητες αναπτύξατε στα πλαίσια του παιδαγωγικού/ συμβουλευτικούσας ρόλου;», οι ερωτώμενοι στοχεύουν στο να συμβουλεύουν, να εμψυχώνουν, και να παροτρύνουνγια επιμόρφωση.Οι συμμετέχοντες δεν έκαναν κάποια πρόταση στο Υπουργείο Παιδείας σχετικά με την εκπαιδευτικήκατάσταση.Στην ερώτηση σχετικά με το τι βαρύτητα πιστεύουν ότι έχουν στο σχεδιασμό της εκπαιδευτικήςπολιτικής, διαπιστώνεται μία πολύ μεγάλη απογοήτευση.Η πλειοψηφία των ερωτηθέντων υποστήριξε πως ναι ο ρόλος τους θα ήταν σημαντικότερος σε κάποιαζητήματα, αν το θεσμικό πλαίσιο ήταν διαφορετικό προσφέρει στους συναδέλφους του και γενικότερα στο εκπαιδευτικό του έργο.Στη ερώτηση «Ποια είναι η εμπειρία σας στην τάξη ως μάχιμος δάσκαλος», αρκετοί εκπαιδευτικοίσημείωσαν την εμπειρία τους σε χρόνια προϋπηρεσίας.Στην έρευνα παρατηρήθηκε ότι υπήρξε καλή σχέση μεταξύ των στελεχών και των Προϊσταμένων τουςκαι αυτό υπήρξε μια θετική επιρροή για τα στελέχη.Είναι σημαντικό επίσης να σημειωθεί πως καμία μεταρρύθμιση δεν έπαιξε ρόλο στην επιλογή τους.Ουσιαστικά το επάγγελμα του εκπαιδευτικού θα πρέπει να χαρακτηρίζεται πιο ορθά ως λειτούργημα.Πάντα προτιμώνται τα δημοκρατικά συμμετοχικά μοντέλα διοίκησης γιατί θεωρούνται πιοαποτελεσματικά
περισσότερα
Περίληψη σε άλλη γλώσσα
The present study aims at highlighting the factors that are related to the pedagogical, administrative andsocial dimensions of the role of education executives in the 21st century. Considering that thecontribution of executives to the shaping and success of educational events and reforms is decisive, weare urged to investigate this role and their attitudes in relation to their profession but mainly in relationto the exert of administrative tasks and hierarchical structures within the educational system.This survey, which uses both quantitative and qualitative research methods, was conducted in March2014 using questionnaires. Survey conclusions108 Education executives took part in this survey, 58 out of the 108 were men (54%) and 50 (46%)werewomen.The biggest part of the questioned persons participated in the survey were from Crete and were menaged 48-56 years old.Concerning the level of education, everyone was a university graduate without having a postgraduatedegree. About the questio ...
The present study aims at highlighting the factors that are related to the pedagogical, administrative andsocial dimensions of the role of education executives in the 21st century. Considering that thecontribution of executives to the shaping and success of educational events and reforms is decisive, weare urged to investigate this role and their attitudes in relation to their profession but mainly in relationto the exert of administrative tasks and hierarchical structures within the educational system.This survey, which uses both quantitative and qualitative research methods, was conducted in March2014 using questionnaires. Survey conclusions108 Education executives took part in this survey, 58 out of the 108 were men (54%) and 50 (46%)werewomen.The biggest part of the questioned persons participated in the survey were from Crete and were menaged 48-56 years old.Concerning the level of education, everyone was a university graduate without having a postgraduatedegree. About the question < Have you ever attended any extra education? Almost everyone replied positively.The next question was < Have you ever experienced the syndicalism? Most of the questioned hadnever such an experience before.As far as the Institutional framework of their selection is concerned ,all the candidates invoked therelevant laws.In the question <Had you attended some kind of seminar / information before taking your position?They had attended none.Concerning the under taking of their tasks the questioned answered they had faced only a fewdifficulties .The questioned hadn’t accepted any pressure on issues concerning their duties according to theanswers given to the question .It seems that all the participants had a feeling of cooperation compared with the role and their dutiesaccording to the results.In the question <Have you got a clear opinion about the goals of the educational policy?> theyanswered they had.In the question <Did you need to consult or to conflict with any of the Education authorities to achieveyour goal ?> It seems that they didn’t need to do anything like that at all.In the question <Did your administrative duties let you be free on such issues?> They declared they hadlack of freedom generally.In the question <Which activities have you developed within your pedagogical/ advisory role?> thequestioned aimed at advising, encouraging and urging for education.The participants made no suggestions to the Ministry of Education about the educational situation .The question about the importance they believed to have on the planning of the educational policy ,showed a great disappointment.The majority of the participants answered that yes, their role would be more important in some issues,if the initiative framework was different.The basic reasons for someone to choose to exert the role of the administrator are to help or to offerto his colleagues and generally to his educational work.In the question <Have you got any experience in a classroom situation as a combatant teacher ?> Manyof them mentioned their teaching experience marking the teaching school years.During the survey a good relationship between the executives and their foremen was noticed and thiswas a positive influence for the executives.It’s also important to mention that no reform influenced the role of their choice.Essentially, the job of a teacher should be rightly characterized as a function.The democratic participatory models are always preferred because they are considered to be moreeffective
περισσότερα