Ενεργειακό-οικονομικό μοντέλο για τον τομέα των μεταφορών

Περίληψη

Το αντικείμενο της παρούσας διατριβής αφορά την ανάπτυξη και εφαρμογή ενός πρωτότυπου ολοκληρωμένου ενεργειακού - οικονομικού μοντέλου για τον τομέα των Ευρωπαϊκών επιβατικών και εμπορευματικών μεταφορών. Η ανάπτυξη του προτεινόμενου μοντέλου, με την ονομασία PRIMES-TREMOVE, έχει ως σκοπό τη μελέτη συγκεκριμένων πολιτικών και το σχεδιασμό σεναρίων με στόχο τη διερεύνηση των επιπτώσεών τους στα πλαίσια της απανθρακοποίησης του συστήματος των μεταφορών μέχρι το 2050 και της αντιμετώπισης της κλιματικής αλλαγής. Το μοντέλο που αναπτύχθηκε στη διατριβή θεμελιώνεται στην μικροοικονομική θεωρία σύμφωνα με την οποία αναπαρίστανται οι αποφάσεις των καταναλωτών/παραγωγών ως αποτέλεσμα ατομικής βελτιστοποίησης της χρησιμότητας ή του κόστους υπό τεχνικούς και οικονομικούς περιορισμούς. Οι ατομικές αποφάσεις επιδρούν στο σύστημα και στις αγορές και επηρεάζουν τις τιμές/κόστη, καθώς και το κόστος του χρόνου (λόγω συμφορήσεων) μεταφορών, και στη συνέχεια οι ατομικές αποφάσεις αναθεωρούνται με βάση τ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The main scope of this thesis is the development and implementation of an innovative integrated energy - economic model for the European passenger and freight transport sector. The development of the model, called PRIMES-TREMOVE, aims to assess specific policies and energy planning scenarios to examine their impact in the decarbonisation of the transport system by 2050 and tackling climate change.The model developed in the thesis is based on the microeconomic theory under which the decisions of consumers / producers are represented as a result of individual optimization of their utility or cost under technical, economic and other constraints. The abovementioned decisions affect the system and the markets and influence prices / costs and travel time costs (due to congestion) and then the individual optimization problems are influenced again on the basis of this feedback. Decisions also concern the choice of means of transport, transport equipment (investment) and the choice of fuel by e ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/43020
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/43020
ND
43020
Εναλλακτικός τίτλος
An energy economic model for the transport sector
Συγγραφέας
Σίσκος, Πελοπίδας (Πατρώνυμο: Ιωάννης)
Ημερομηνία
2015
Ίδρυμα
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο (ΕΜΠ). Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών. Τομέας Ηλεκτρικής Ισχύος
Εξεταστική επιτροπή
Κάπρος Παντελής
Βουρνάς Κωνσταντίνος
Καβατζά Σταυρούλα
Κορρές Γεώργιος
Σαμπράκος Ευάγγελος
Κλαδάς Αντώνιος
Παπαθανασίου Σταύρος
Επιστημονικό πεδίο
Επιστήμες Μηχανικού και Τεχνολογία
Επιστήμη Ηλεκτρολόγου Μηχανικού, Ηλεκτρονικού Μηχανικού, Μηχανικού Η/Υ
Λέξεις-κλειδιά
Ενεργειακή οικονομία; Οικονομική των Μεταφορών; Ενεργειακή πολιτική; Μικροοικονομική; Μαθηματική βελτιστοποίηση; Βιώσιμες μεταφορές; Ηλεκτρική ενέργεια στις μεταφορές; Κλιματική αλλαγή
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
304 σ., πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)