H παρουσία του θανάτου και της βιαιότητας ως αναπαράσταση και ως σύμβολο στην τέχνη του Michelangelo Merisi da Caravaggio

Περίληψη

Το αντικείμενο της διατριβής είναι η μελέτη της παρουσίας της βιαιότητας και του θανάτου στη ζωή και στην τέχνη του Μικελάντζελο Μερίζι ντα Καραβάτζο και η έρευνα της ενδεχόμενης σχέσης μεταξύ τους. Για τον σκοπό αυτό επιλέχθηκαν οι πίνακές του που αναπαριστούν ή συμβολίζουν τον θάνατο και έγινε η περιγραφή και η ανάλυσή τους. Συγκεκριμένα, η έρευνα εστιάζει σε έργα με στοιχεία memento mori, vanitas και νεκρών φύσεων στα οποία ο θάνατος υποδηλώνεται συμβολικά και σε εκείνα με θέματα τον αποκεφαλισμό και τα μαρτύρια αγίων στα οποία η βία και ο θάνατος αποδίδονται ως αναπαράσταση. Σχετικά με τη βία στη ζωή του ζωγράφου, παρουσιάστηκε αναλυτικά η εγκληματικότητά του, όπως αυτή προκύπτει από τα αστυνομικά αρχεία και κρίθηκε σε σχέση με τη βιαιότητα που επικρατούσε στην κοινωνία στην οποία έζησε. Επίσης παρουσιάστηκαν το καλλιτεχνικό πλαίσιο της εποχής του και οι προσταγές της Αντιμεταρρύθμισης σχετικά με την τέχνη. Τέλος, διαπιστώθηκε πως τα θέματα της βίας και του θανάτου εμφανίζονται στη ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The subject of this thesis is the study of the presence of violence and death in the life and the art of Michelangelo Merisi da Caravaggio and the research of the possible relation between them. For this aim, were selected his paintings which are representing or symbolizing death and they were described and analyzed. In particular, the research focuses on artworks with elements of memento mori, vanitas and still life in which death appears as a symbol and in those with the subjects of decapitation and martyrdom of saints in which violence and death are appearing as a representation. With regard to the violence in the painter’s life, his criminality, as evidenced by the police records, is presented in detail and judged compared to the violence of the society in which he lived. Furthermore, the artistic context of his time and the rules of the Counter-Reformation on art are presented. In conclusion, it was ascertained that the subjects of violence and death are present in the overwhelmin ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/42357
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/42357
ND
42357
Εναλλακτικός τίτλος
The presence of death and violence as representation and as symbol in the art of Michelangelo Merisi da Caravaggio
Συγγραφέας
Καλογιαννίδου, Χρυσή (Πατρώνυμο: Φώτιος)
Ημερομηνία
2017
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Φιλοσοφική. Τμήμα Ιταλικής Γλώσσας και Φιλολογίας
Εξεταστική επιτροπή
Μελεζιάδου-Δομπούλα Ευδοκία
Ιβάνοβιτς Βίκτωρ-Κωνσταντίνος
Παπανικολάου Μιλτιάδης
Φράγκος Δημήτριος
Ευαγγέλου Κωνσταντίνα
Μπίρταχας Ευστάθιος
Μπουμπάρα Κωνσταντίνα
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΤέχνες (Τέχνες, Ιστορία της Τέχνης, Ερμηνευτικές Τέχνες, Μουσική)
Λέξεις-κλειδιά
Καραβάτζο, Μικελάντζελο Μερίζι ντα ( 1571 - 1610); Θάνατος; Βιαιότητα; Τέχνη
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
452 σ., εικ.
Ειδικοί όροι χρήσης/διάθεσης
Το έργο παρέχεται υπό τους όρους της δημόσιας άδειας του νομικού προσώπου Creative Commons Corporation:
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)