Συστημική προσέγγιση των γεωδυναμικών φαινομένων στη διδασκαλία των γεωεπιστημών

Περίληψη

Σκοπός της παρούσας έρευνας είναι να αξιολογήσει εάν α) η χρήση του σχολικού βιβλίου ως συνοδευτικό εργαλείο της διδασκαλίας και β) η εισαγωγή της συστημικής προσέγγισης στην διδασκαλία των γεωεπιστημών συμβάλλουν στην εννοιολογική αλλαγή των μαθητών της Α΄ τάξης του Γυμνασίου όσον αφορά στα γεωδυναμικά φαινόμενα. Για το λόγο αυτό σχεδιάστη-καν ένα παρεμβατικό ΑΠΣ, μια παρεμβατική διδασκαλία, ένα πειραματικό εγχειρίδιο και ένα ερωτηματολόγιο, ο σχεδιασμός των οποίων βασίστηκε στην ανάπτυξη της συστημικής σκέψης. Η εισαγωγή της συστημικής σκέψης πραγματοποιήθηκε με την καινοτόμο προσέγγιση Geo-Cause – PaP – CoRe, η οποία εστιάζει στις έννοιες Γεωσύστημα - Geosystem, Αιτία - Cause, Πα-ράμετροι - Parameters, Διαδικασίες - Processes, Συσχέτιση - Correlation, Αποτελέσματα - Re-sults. Οι στόχοι της συστημικής προσέγγισης είναι να ωθήσει τους μαθητές: 1) να αναζητούν την αιτία των γεωδυναμικών φαινομένων, τις παραμέτρους που τα επηρεάζουν, τις διαδικασί-ες που τα διέπουν, τη συσχέτιση μεταξύ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The aim of the study is to investigate whether a systemic approach and textbooks have an im-pact on the conceptual change of students in geodynamic phenomena. Within this framework, we developed a systemic approach named GeoCause – PaP – CoRe, which emphasized on core ideas such as cause, system, process, correlation, result. This ap-proach intended to cultivate students’ system thinking in order to facilitate their conceptual change. It also consisted the basement for the development of an experimental curriculum, an experimental module and an experimental textbook. Their effectiveness was tested by the use of an open-ended questionnaire and a cognitional control table. The latter is especially designed for this study in order to attempt a first step precodification of open-ended questions, to guar-antee data validity and to certify whether students’ answers are systematic or not.

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/41846
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/41846
ND
41846
Εναλλακτικός τίτλος
Systemic approach of the geodynamic phenomena in geoscience education
Συγγραφέας
Μπακοπούλου, Αθανασία (Πατρώνυμο: Σωτήριος)
Ημερομηνία
2017
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Σχολή Θετικών Επιστημών. Τμήμα Γεωλογίας και Γεωπεριβάλλοντoς
Εξεταστική επιτροπή
Αντωναράκου Ασημίνα
Ζαμπετάκη - Λέκκα Αλεξάνδρα
Λόζιος Στυλιανός
Λέκκας Ευθύμιος
Ντρίνια Χαρίκλεια
Μπάμπαλης Θωμάς
Χατζηπέτρος Αλέξανδρος
Επιστημονικό πεδίο
Φυσικές Επιστήμες
Γεωεπιστήμες και Επιστήμες Περιβάλλοντος
Λέξεις-κλειδιά
Διδακτική γεωεπιστημών
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
534 σ., εικ., πιν., χαρτ., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)