Όψεις μεσολάβησης στη σύγχρονη τέχνη: οι συλλέκτες και οι γκαλερίστες

Περίληψη

Η ανάδειξη ενός καλλιτεχνικού έργου στην αγορά της τέχνης και του ίδιου του καλλιτέχνη στη σχέση του με το κοινό καθίστανται ιδιαίτερα σύνθετες διαδικασίες. Η δημιουργία δεν αφορά απλά στον ίδιο τον δημιουργό καθ’ εαυτόν, αλλά είναι κάτι πολύ ευρύτερο και πολύπλοκο. Για αυτόν τον λόγο, είναι ανάγκη να συνυπολογισθούν όλοι εκείνοι οι ενδιάμεσοι δρώντες που συμβάλλουν και συμπληρώνουν την ακολουθία καλλιτέχνη- έργου και κοινό- πρόσληψη. Πρόκειται για ένα πολυποίκιλο δίκτυο και μια αλυσίδα σχέσεων και πρωτοβουλιών, συγκεκριμένων παραγόντων, που απαρτίζουν τις λεγόμενες «άτυπες ακαδημίες», οι οποίοι μεσολαβούν, προβάλλοντας τους καλλιτέχνες και καθιερώνοντας τις καλλιτεχνικές αξίες στην αγορά και στους θεσμούς. Επομένως, η προβληματική της παρούσας εργασίας δεν είναι ούτε να εξετάσει μεμονωμένα τους δύο πόλους, καλλιτέχνη-έργο και κοινό-πρόσληψη, ούτε να ασκήσει κριτική στον καθένα από αυτούς, αλλά με την αρωγή της κοινωνιολογίας της μεσολάβησης, τη χρήση ποιοτικών μεθόδων της και την παρο ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The emergence of a work of art in the art market, but also of the artist himself in relation to his audience, constitutes a particularly complex procedure. Creation in itself does not merely concern the creator himself; instead, it is a notion which is broader and more complicated. To this effect, what is essential is that all those intermediaries who contribute and supplement the artist-work and the audience-reception connection be taken account of. It is an intricate network, and a chain of relationships and initiatives of specific factors who comprise the so-called ‘atypical academies’ and who mediate, thus promoting artists and establishing artistic values in the market and among institutions. Therefore, the purpose of the present thesis is not to study the artist-work and public-reception poles individually, and neither is it to criticise either of those poles, but with the assistance of Sociology of Mediation, the use of qualitative methods and the provision of multiple examples, ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

L'émergence d'une œuvre d'art sur le marché de l'art et l'artiste lui-même en relation avec le public deviennent des processus de plus en plus complexes. La création ne concerne pas seulement le créateur lui-même, mais c'est quelque chose de beaucoup plus vaste et complexe. Pour cette raison, il est nécessaire de prendre en compte tous les acteurs intermédiaires qui contribuent et complètent la séquence artiste-travail et public-perception. Il s’agit d’ un réseau diversifié et une chaîne de relations et d’initiatives, d’agents spécifiques, qui constituent les «académies informelles», agissant en tant que médiateurs, contribuant à la promotion des artistes et établissant les valeurs artistiques sur le marché et les institutions. Par conséquent, la problématique du présent travail n’est pas d’examiner les deux pôles individuellement, artiste-oeuvre et public-perception, ni de critiquer chacun d’entre eux, mais à l'aide de sociologie de la médiation, de l’exploitation de ses méthodes ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/41799
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/41799
ND
41799
Εναλλακτικός τίτλος
Mediation aspects in contemporary art: collectors and galleries
Συγγραφέας
Δραντάκη, Χρύσα (Πατρώνυμο: Ευάγγελος)
Ημερομηνία
2017
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Σχολή Οικονομικών και Πολιτικών Επιστημών. Τμήμα Πολιτικής Επιστήμης και Δημόσιας Διοίκησης
Εξεταστική επιτροπή
Κουζέλης Γεράσιμος
Μεταξάς Αναστάσιος - Ιωάννης
Λουιζίδη Νίκη
Δασκαλοθανάσης Νίκος
Φουντουλάκη Έφη
Δοξιάδης Κύρκος
Κύρτσης Ανδρέας - Αλέξανδρος
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΚοινωνιολογία
Λέξεις-κλειδιά
Σύγχρονη τέχνη; Αγορά; Μεσολάβηση; Μαικήνες; Συλλέκτες; Γκαλερίστες; Διαμεσολαβητές; Καλλιτέχνης; Έρευνα πεδίου; Ποιοτικές μέθοδοι; Μουλέν, Ρεϋμόντ; Χαίνιχ, Ναταλί; Πανελλήνιος Σύνδεσμος Αιθουσών Τέχνης (ΠΣΑΤ); Μπιενάλε; Αρτ Αθήνα; Φ.Ι.Α.Κ.; Ντοκουμέντα; Αρτ Μπάζελ; ΝΕΟΝ; Δασκαλόπουλος,Δημήτρης; Ιωάννου,Δάκης; Ελλάδα; Ευρώπη; Εικοστός αιώνας
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
499 σ., εικ., χαρτ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)