Θεωρία και πράξη στον μελωδικό πολυτροπισμό της Ανατολής: μια συγκριτική ανάλυση των τροπικών συστημάτων των Οθωμανοτουρκικών Μακάμ και των Ινδουστανικών Raga

Περίληψη

Σκοπός της παρούσας διατριβής είναι η διερεύνηση των προσδιοριστικών μηχανισμών και χαρακτηριστικών που απαντώνται στον ανατολικό μελωδικό πολυτροπισμό. Η διερεύνηση αυτή πραγματοποιείται, μέσα από μια πολυεπίπεδη σύγκριση δύο εκ των πλουσιότερων και πολυπλοκότερων εκπροσώπων του, των τροπικών συστημάτων των ινδουστανικών (βόρειο-ινδικών) Raga και των οθωμανοτουρκικών Makam. Η έρευνά μου κατέδειξε αφενός την ύπαρξη σημαντικών ομοιοτήτων και διαφορών σε επίπεδο "γραμματικής", "συντακτικού" και "μελωδικής προφοράς" ανάμεσα στα δύο υπό σύγκριση συστήματα, αφετέρου δε την από κοινού οριοθέτηση μιας ανατολικής "φιλοσοφίας" ασυγκέραστης πολυτροπικότητας, η οποία αποσαφηνίζει έναν εξαιρετικά μεγάλο αριθμό μελωδιότυπων με διακριτές μελωδικές αποχρώσεις. Ως αφετηρία της έρευνάς μου επιλέχθηκε μια σύνοψη των επικρατέστερων βιβλιογραφικών αναφορών στο ζήτημα της τροπικής θεωρίας των Makam και των Raga. Για την χαρτογράφηση-προσδιορισμό του είδους (με βάση την διαστηματική σύσταση) και της στατιστ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The main purpose of this research is the investigation of determinant mechanisms and characteristics found in eastern melodic multimodality, through a multileveled comparison of two of its richest and most complicated representatives, the Hindustani (North-Indian) Ragas and the Ottoman-Turkish Makams. My research demonstrated on the one hand the existence of significant similarities and differences on the level of "grammar", "syntax" and "melodic pronunciation"; on the other hand it showed the joint delimitation of an eastern "philosophy" of non-tempered multimodality, defining a large number of melody types which present discrete melodic nuances. As a starting point of my research, I present a synopsis of the main theoretical standpoints in the field of Makam and Raga modal theories. Further to that, I attempted a mapping-determination of the types (based on their intervallic composition) and the statistical presence of modal entities constituting the two compared systems, by means of ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/41719
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/41719
ND
41719
Εναλλακτικός τίτλος
Theory and practice in eastern melodic multimodality: a comparative analysis of the Ottoman-Turkish Makam and the Hindustani Raga modal systems
Συγγραφέας
Σκούλιος, Μάρκος του Κωνσταντίνος
Ημερομηνία
2017
Ίδρυμα
Ιόνιο Πανεπιστήμιο. Σχολή Μουσικής και Οπτικοακουστικών Τεχνών. Τμήμα Μουσικών Σπουδών
Εξεταστική επιτροπή
Γιαννέλος Δημήτριος
Μακρής Ευστάθιος
Χαψούλας Αναστάσιος
Αποστολόπουλος Θωμάς
Παπαδέλης Γεώργιος
Καλλιμοπούλου Ελένη
Πούλος Παναγιώτης
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και Τέχνες
Τέχνες (Τέχνες, Ιστορία της Τέχνης, Ερμηνευτικές Τέχνες, Μουσική)
Λέξεις-κλειδιά
Πολυτροπισμός; Μακάμ; Ράγκα; Σύγκριση
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
2 τόμοι (Α' τόμος 415 σ.; Β' τόμος 270 σ.), εικ., πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)