Μοντελοποίηση τυρβώδους καύσης με τη μεθοδολογία της υπολογιστικής μηχανικής και εφαρμογή σε θέματα ασφάλειας τεχνολογιών υδρογόνου

Περίληψη

Το αντικείμενο της Διδακτορικής Διατριβής είναι η ανάπτυξη υπολογιστικής μεθοδολογίας για τη μελέτη της καύσης αερίων καυσίμων, όπως το υδρογόνο, με στόχο τη δημιουργία ενός εργαλείου που θα προβλέπει τον βαθμό επικινδυνότητας ατυχημάτων που σχετίζονται με έκλυση εύφλεκτων αερίων σε ανοιχτούς και κλειστούς χώρους. Το εργαλείο αυτό θα επιτρέψει τον αποτελεσματικότερο σχεδιασμό των εγκαταστάσεων και τη λήψη των καταλλήλων μέτρων ασφαλείας που θα ελαχιστοποιούν τις επιπτώσεις σε περίπτωση ατυχήματος. Η έρευνα για τη χρήση του υδρογόνου ως εναλλακτικό καύσιμο έχει αυξηθεί σημαντικά τα τελευταία χρόνια, αφού θεωρείται ότι μπορεί να συνεισφέρει στην αντιμετώπιση του ενεργειακού προβλήματος και της κλιματικής αλλαγής. Έχει μεγάλη θερμογόνο δύναμη ανά μονάδα μάζας, ενώ το μοναδικό προϊόν της καύσης του είναι το νερό, πράγμα που το καθιστά ιδιαίτερα φιλικό προς το περιβάλλον. Παρά τα πολλά πλεονεκτήματα που παρουσιάζει ως φορέας ενέργειας, έχει το μειονέκτημα ότι είναι ένα πολύ εύφλεκτο αέριο μ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The general framework of the Doctoral Thesis is the numerical modelling of gaseous fuels combustion, such as hydrogen combustion, in order to create a tool that can be used for safety assessment of accidents associated with the release of flammable gases in open and closed spaces. This tool will contribute to the design of the appropriate safety measures in order to minimize the consequences of an accident. Research on the use of hydrogen as an alternative fuel has been increased significantly over the past few years because hydrogen can contribute to the solution of the energy problem and to the mitigation of the climate change. It has high heat of combustion value per unit mass and it is an environmental friendly fuel because the only product of its combustion is water. Despite the many advantages that hydrogen presents as an energy carrier, it has the disadvantage of being a highly flammable gas with a wide range of flammability limits. As a result, in the case of an accident, hydro ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/41268
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/41268
ND
41268
Εναλλακτικός τίτλος
CFD modeling of turbulent combustion for application to safety of hydrogen technologies
Συγγραφέας
Τόλιας, Ηλίας του Χρήστος
Ημερομηνία
2017
Ίδρυμα
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο (ΕΜΠ). Σχολή Χημικών Μηχανικών. Τομέας ΙΙ : Ανάλυσης, Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Διεργασιών και Συστημάτων
Εξεταστική επιτροπή
Κυρανούδης Χρήστος
Μαρκάτος Νικόλαος- Χρήστος
Βενετσάνος Α.
Φούντη Μαρία
Γιαννάκογλου Κυριάκος
Ασημακόπουλος Διονύσιος
Στούμπος Θ.
Επιστημονικό πεδίο
Επιστήμες Μηχανικού και ΤεχνολογίαΕπιστήμη Μηχανολόγου Μηχανικού
Επιστήμες Μηχανικού και ΤεχνολογίαΕπιστήμη Χημικού Μηχανικού
Λέξεις-κλειδιά
Υπολογιστική ρευστομηχανική (CFD); Τυρβώδης καύση; Έκρηξη; Υδρογόνο; Τύρβη
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
282 σ., εικ., πιν., σχημ., γραφ.
Ειδικοί όροι χρήσης/διάθεσης
Το έργο παρέχεται υπό τους όρους της δημόσιας άδειας του νομικού προσώπου Creative Commons Corporation:
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)