Υβριδικό πιθανοτικό δίκτυο μη επιβλεπόμενης μάθησης για την ανάλυση ακολουθιών συμβόλων και βιολογικών αλληλουχιών

Περίληψη

Υβριδικά δίκτυα μηχανικής μάθησης μπορούν να σχηματιστούν από τη συνένωσητεχνικών μη επιβλεπόμενης μάθησης και πιθανοτικών προσεγγίσεων, σε μίαπροσπάθεια να συνδυαστούν τα πλεονεκτήματα τους και να ξεπεραστούν ορισμένοιαπό τους περιορισμούς τους. Η παρούσα διδακτορική διατριβή εισαγάγει μία τέτοιαυβριδική προσέγγιση η οποία συνδυάζει τους αυτο-οργανούμενους χάρτες - Self-Organizing Maps (SOMs) με τα κρυφά μοντέλα Markov - Hidden Markov Models(HMMs). O αυτο-οργανούμενος χάρτης κρυφών μοντέλων Markov - Self-OrganizingHidden Markov Model Map (SOHMMM) είναι μία τομή ανάμεσα στις θεωρητικέςβάσεις και στις αλγοριθμικές πραγματώσεις των δύο συστατικών στοιχείων του.Αμφότερες οι αρχιτεκτονικές των δύο συνιστωσών του συγχωνεύονται. Ο λειτουργικόςπυρήνας του SOHMMM αποτελείται από ένα νέο ενοποιημένο SOM-HMMαλγόριθμο. Η ένωση και η συνέργια των μεθοδολογιών της μη επιβλεπόμενηςεκπαίδευσης του SOM και του δυναμικού προγραμματισμού του HMM παράγουν μίακλάση στοχαστικών αλγορίθμων μη επιβλεπόμενης ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Hybrid machine learning networks can be formed by merging unsupervisedlearning/self-organizing techniques and probabilistic approaches, in an effort tocombine their advantages and overcome certain of their limitations. The present PhDthesis introduces such a hybrid approach that combines the Self-Organizing Map(SOM) and the Hidden Markov Model (HMM). The Self-Organizing Hidden MarkovModel Map (SOHMMM) establishes a cross-section between the theoretic foundationsand algorithmic realizations of its two constituents. Both components’ correspondingarchitectures are fused. The SOHMMM’s functional core consists of a novel unifiedSOM-HMM algorithm. The fusion and synergy of the SOM unsupervised training andthe HMM dynamic programming methodologies bring forth a class of stochasticunsupervised learning algorithms, which are fully integrated into the SOHMMM. Theprincipal advantages of the proposed system are its capability to exploit latentinformation hidden in the spatiotemporal correlations o ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/39515
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/39515
ND
39515
Εναλλακτικός τίτλος
Hybrid probabilistic unsupervised learning network for generic and biological sequence analysis
Συγγραφέας
Φερλές, Χρήστος (Πατρώνυμο: Ιωάννης)
Ημερομηνία
2014
Ίδρυμα
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο (ΕΜΠ). Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών. Τομέας Τεχνολογίας Πληροφορικής και Υπολογιστών
Εξεταστική επιτροπή
Σταφυλοπάτης Ανδρέας-Γεώργιος
Κόλλιας Στέφανος
Τσανάκας Παναγιώτης
Νικήτα Κωνσταντίνα
Στάμου Γεώργιος
Ματσόπουλος Γεώργιος
Μπλέκας Κωνσταντίνος
Επιστημονικό πεδίο
Φυσικές ΕπιστήμεςΕπιστήμη Ηλεκτρονικών Υπολογιστών και Πληροφορική
Επιστήμες Μηχανικού και ΤεχνολογίαΕπιστήμη Ηλεκτρολόγου Μηχανικού, Ηλεκτρονικού Μηχανικού, Μηχανικού Η/Υ
Λέξεις-κλειδιά
Μηχανική μάθηση; Νευρωνικά δίκτυα; Υπολογιστική νοημοσύνη; Πιθανοτικοί αλγόριθμοι μη επιβλεπόμενης μάθησης; Αυτό-οργανούμενοι χάρτες; Κρυφά μοντέλα markov; Αυτόνομη; Χωροχρονική; Ομαδοποίηση; Μείωση διαστατικότητας; Οπτικοποίηση δεδομένων υψηλών διαστάσεων; Μη γραμμική προβολή; Κατηγοριοποίηση; Μη αριθμητικές/συμβολικές ακολουθίες; Βιοπληροφορική; Υπολογιστική μοριακή βιολογία; DNA; RNA; Γονίδια; Πρωτεΐνες; Βιολογικά μόρια
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
141 σ., πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)