Περίληψη
Η παρούσα έρευνα αποτελεί μια προσπάθεια να ανακαλυφθούν οι αντιλήψεις αξίας των καταναλωτών για τα προϊόντων ταξιδίων αναψυχής. Σκοπός της έρευνας ήταν να αναπτύξει και να εξετάσει ένα μοντέλο αντιλαμβανόμενης αξίας για τα προϊόντα υπαιθρίων δραστηριοτήτων και αναψυχής. Εξετάστηκε η σχέση της αντιλαμβανόμενης αξίας από τη συμμετοχή σε δραστηριότητες αναψυχής και των αντιλήψεων καινοτομίας, ελέγχου, ευχαρίστησης, ποιότητας υπηρεσιών, τιμών, ικανοποίησης και μελλοντικών συμπεριφορών που προκύπτουν από την εμπειρία των διακοπών αυτών. Στην έρευνα πήραν μέρος 636 πελάτες (380 άνδρες και 256 γυναίκες) τριών ιδιωτικών εταιρειών αναψυχής και περιπέτειας έπειτα από τη συμμετοχή τους σε προγράμματα υπαιθρίων δραστηριοτήτων και οι οποίοι συμπλήρωσαν ανώνυμο ερωτηματολόγιο που αποτελούταν από έξι μέρη. Στο πρώτο μέρος αξιολογούσε τη γενική εμπειρία από τη συμμετοχή σε προγράμματα υπαιθρίων δραστηριοτήτων και αναψυχής, τη συνολική ποιότητα υπηρεσιών και τη συνολική ικανοποίηση. Στο δεύτερο τις συ ...
Η παρούσα έρευνα αποτελεί μια προσπάθεια να ανακαλυφθούν οι αντιλήψεις αξίας των καταναλωτών για τα προϊόντων ταξιδίων αναψυχής. Σκοπός της έρευνας ήταν να αναπτύξει και να εξετάσει ένα μοντέλο αντιλαμβανόμενης αξίας για τα προϊόντα υπαιθρίων δραστηριοτήτων και αναψυχής. Εξετάστηκε η σχέση της αντιλαμβανόμενης αξίας από τη συμμετοχή σε δραστηριότητες αναψυχής και των αντιλήψεων καινοτομίας, ελέγχου, ευχαρίστησης, ποιότητας υπηρεσιών, τιμών, ικανοποίησης και μελλοντικών συμπεριφορών που προκύπτουν από την εμπειρία των διακοπών αυτών. Στην έρευνα πήραν μέρος 636 πελάτες (380 άνδρες και 256 γυναίκες) τριών ιδιωτικών εταιρειών αναψυχής και περιπέτειας έπειτα από τη συμμετοχή τους σε προγράμματα υπαιθρίων δραστηριοτήτων και οι οποίοι συμπλήρωσαν ανώνυμο ερωτηματολόγιο που αποτελούταν από έξι μέρη. Στο πρώτο μέρος αξιολογούσε τη γενική εμπειρία από τη συμμετοχή σε προγράμματα υπαιθρίων δραστηριοτήτων και αναψυχής, τη συνολική ποιότητα υπηρεσιών και τη συνολική ικανοποίηση. Στο δεύτερο τις συναισθηματικές ιδιότητες και αντιλήψεις από την συμμετοχή στις δραστηριότητες, στο τρίτο τη συνολική ποιότητα των λαμβανόμενων υπηρεσιών και στο τέταρτο τις αντιλήψεις για την τιμή που πλήρωσαν για τη συμμετοχή τους. Στο πέμπτο μέρος τη συμπεριφορά και τις μελλοντικές προθέσεις των ερωτηθέντων και στο τελευταίο τα δημογραφικά χαρακτηριστικά των ερωτηθέντων. Έγινε στρωσιγενής δειγματοληψία, τα ερωτηματολόγια μοιράστηκαν τυχαία και συμπληρώθηκαν εθελοντικά. Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν πως οι περισσότεροι ήταν νεαρής ηλικίας, υψηλού ετήσιου εισοδήματος και υψηλού μορφωτικού επιπέδου, λάτρεις των δραστηριοτήτων αναψυχής και προσπαθούσαν να ασχολούνται με αυτές αρκετές φορές. Το κόστος των υπηρεσιών αναψυχής ήταν αρκετά προσιτό και οι φάνηκαν πολύ ευχαριστημένοι από τη σχέση ποιότητας τιμής. Είναι πολύ ικανοποιημένοι, ευτυχισμένοι και ευχαριστημένοι από τη συμμετοχή τους λαμβάνοντας υπηρεσίες υψηλής ποιότητας, ανώτερη των προσδοκιών τους. Η πλειοψηφία απάντησε ότι αν είχε την ευκαιρία θα συμμετείχε ξανά σε κάποια δραστηριότητα και θα τη σύστησαν και σε άλλους. Από την παραγοντική ανάλυση προέκυψαν εννέα παράγοντες που επηρεάζουν την αντιλαμβανόμενη αξία για την παρεχόμενη υπηρεσία. Οι σημαντικότεροι από αυτούς και με την μεγαλύτερη επιρροή είναι η καινοτομία, ο έλεγχος, η ευχαρίστηση αντιληπτή νομισματική αξία και η αντιληπτή συνολική ικανοποίηση. Ακόμη βρέθηκε ότι η ευχαρίστηση παίζει σημαντικό ρόλο στις συμπεριφορικές προθέσεις των παραθεριστών τουρισμού αναψυχής και περιπέτειας. Καινοτομία, ευχαρίστηση και συνολική ικανοποίηση συμβάλλουν άμεσα στην αντιλαμβανόμενη αξία των προϊόντων αναψυχής. Οι αγοραστές προϊόντων αναψυχής ψάχνουν για ιδιότητες που έχουν άμεση σχέση με τη χρήση αυτών των προϊόντων. Ως εκ τούτου, για έναν αγοραστή ενός προϊόντος, οι πιο σημαντικοί παράγοντες για να συμπεράνει την αξία είναι η ποιότητα και η τιμή του προϊόντος.
περισσότερα
Περίληψη σε άλλη γλώσσα
This research is part of the effort to discover the consumers' value perceptions of consumption leisure travel products. The purpose of this study was to develop and test a model of perceived value to the products of outdoor and leisure activities. We examined the relationship of the perceived value of participation in recreational and innovation concepts, control, pleasure, quality of services, pricing, satisfaction and future behaviors resulting from the experience of these holidays. The survey involved 636 clients (380 men and 256 women) of three private leisure and adventure companies after their participation in outdoor activities programs. For data collection was used the anonymous questionnaire consisted of six parts. The first part contained questions on the general experience of participation in outdoor activities and recreational programs, the overall quality of service and overall satisfaction. The second part considers the emotional qualities and perceptions of participatio ...
This research is part of the effort to discover the consumers' value perceptions of consumption leisure travel products. The purpose of this study was to develop and test a model of perceived value to the products of outdoor and leisure activities. We examined the relationship of the perceived value of participation in recreational and innovation concepts, control, pleasure, quality of services, pricing, satisfaction and future behaviors resulting from the experience of these holidays. The survey involved 636 clients (380 men and 256 women) of three private leisure and adventure companies after their participation in outdoor activities programs. For data collection was used the anonymous questionnaire consisted of six parts. The first part contained questions on the general experience of participation in outdoor activities and recreational programs, the overall quality of service and overall satisfaction. The second part considers the emotional qualities and perceptions of participation in the activities. The third included questions about the overall quality of services received and the fourth questions concerning the perceptions about the price they paid for their participation. In the fifth there were questions about the behavior and future intentions of respondents and the last questions related to demographic characteristics. A stratified sampling methodology was used. Customers were randomly selected and they completed the questionnaires voluntarily. The results showed that most were young, had a high annual income and were highly educated, lovers of outdoor leisure activities and trying to deal with them several times. The cost of recreation services was quite affordable and most seemed very happy with the combination of quality - price. They were very satisfied, happy and content with their participation in taking services of superior quality, exceeding their expectations. The majority answered that if they had the opportunity they would participate in some activity again and will recommend it to others. This shows the pleasure and satisfaction they received from the activities chosen. From the factor analysis emerge nine factors that affect the perceived value of the service provided. The most important ones and the most influential is innovation, control, pleasure perceived monetary value and the perceived overall satisfaction. Even found that pleasure plays a major role in the behavioral intentions of those who take part in recreation and adventure tourism. Innovation, pleasure and total satisfaction directly contribute to the perceived value of leisure products. Buyers of leisure products are looking for properties that are directly related to the use of these products, such as the durability of a product. Therefore, for a buyer of a product, the most important factors to infer are the value of the quality and price of the product
περισσότερα