Η διερεύνηση των παραγόντων δυσκολίας στην εξέταση κατανόησης προφορικού λόγου για την αξιολόγηση της Αγγλικής ως ξένης γλώσσας: η περίπτωση του ελληνικού κρατικού πιστοποιητικού γλωσσομάθειας

Περίληψη

Η παρούσα μελέτη διερευνά τους παράγοντες, γλωσσικούς και μη, που συνδέονται με τη δυσκολία δοκιμασιών ή συγκεκριμένων ερωτημάτων κατανόησης προφορικού λόγου αλλά και με τα ηχητικά κείμενα που τα συνοδεύουν. Απώτερος σκοπός της έρευνας είναι η ανάπτυξη μιας Τυπολογίας που θα περιγράφει με ακρίβεια τον τρόπο με τον οποίο οι εν λόγω παράγοντες μπορούν να επηρεάσουν τη δυσκολία των ερωτημάτων ή των ηχητικών κειμένων στην εξέταση κατανόησης προφορικού λόγου.Η έρευνα έχει διεξαχθεί στο πλαίσιο του ελληνικού εθνικού συστήματος Αξιολόγησης και Πιστοποίησης Γλωσσομάθειας, γνωστό ως Κρατικό Πιστοποιητικό Γλωσσομάθειας (ΚΠΓ). Συγκεκριμένα, όλα τα ερευνητικά δεδομένα που χρησιμοποιούνται για τις ανάγκες αυτής της έρευνας προέρχονται από την ενότητα της κατανόησης προφορικού λόγου της αγγλικής εξέτασης επιπέδου Β2. Η συγκεκριμένη εξέταση περιλαμβάνει δυο τύπους ερωτημάτων (οι οποίοι και οι δυο αναλύονται): α) ερωτήματα επιλογής (τύπου πολλαπλής επιλογής Α, Β, C ή τύπου Σωστό/Λάθος/Δεν αναφέρεται ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

This research is concerned with the assessment of listening comprehension, a rather neglected area in the field of foreign language testing. In particular, it addresses the issue of listening comprehension test difficulty and seeks to provide empirical evidence in terms of the specific factors i.e., item-related, text-related, linguistic and non-linguistic, contributing to task and text complexity. As an outcome, a Task Difficulty Typology is proposed involving detailed descriptors of item and text difficulty. The study is conducted in the context of the Greek national language proficiency examination suite, a multilingual exam suite, which is known by the Greek acronym KPG (ΚΠΓ). The data (i.e., test items and audio texts) investigated for the present study is retrieved from the listening comprehension test papers of the B2 level English exam. In particular two main item types are examined, namely a) choice test items (i.e., multiple choice and true/false/not stated) and b) completion ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/38839
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/38839
ND
38839
Εναλλακτικός τίτλος
Exploring listening comprehension difficulty in language proficiency testing: the case of the greek state certificate examination
Συγγραφέας
Αποστόλου, Ελισάβετ (Πατρώνυμο: Κωνσταντίνος)
Ημερομηνία
2014
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Σχολή Φιλοσοφική. Τμήμα Αγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας
Εξεταστική επιτροπή
Καραβά Ευδοκία
Δενδρινού Βασιλική
Μπαλάση Ευδοκία
Βεντούρης Αντώνιος
Μητσικοπούλου Βασιλική
Τζάννε Αγγελική
Lugo Mirón- Τριανταφύλλου Susana
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΓλώσσα και Λογοτεχνία
Λέξεις-κλειδιά
Κατανόηση προφορικού λόγου; Παράγοντες δυσκολίας; Ερωτήματα; Ηχητικά κείμενα; Γλωσσικά χαρακτηριστικά; Παρα-γλωσσικά χαρακτηριστικά; Νοητικές διεργασίες
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Αγγλικά
Άλλα στοιχεία
xxi, 536 σ., πιν., σχημ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)