Περίληψη
Σκοπός αυτής της έρευνας είναι η ανάπτυξη και η ψηφιοποίηση εκπαιδευτικού υλικού για την Περιβαλλοντική Εκπαίδευση και την Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη σχετικά με τον κύκλο του νερού και η αξιολόγηση εφαρμογής του σε ομάδα μαθητών που κατοικούν σε αστικές και ημιαστικές περιοχές του Ν.Αττικής. Αναλυτικά οι στόχοι της έρευνας είναι η διερεύνηση των γνώσεων, αντιλήψεων και στάσεων που έχουν οι μαθητές για τον υδρολογικό κύκλο, μόλις τελειώνουν την Γ’ Γυμνασίου, ο σχεδιασμός και η ανάπτυξη εκπαιδευτικού υλικού Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης για τον υδρολογικό κύκλο με βάση τη θεωρία του εποικοδομητισμού και η αξιολόγηση του ψηφιοποιημένου εκπαιδευτικού υλικού ώστε να διερευνηθεί ο ρόλος του στην μεταβολή των γνώσεων, αντιλήψεων και στάσεων των μαθητών. Προκειμένου το ψηφιοποιημένο παιδαγωγικό υλικό Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης για το νερό, να έχει αποτελεσματική εφαρμογή σε μαθητές δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, η έρευνα επιχείρησε να διαμορφώσει τις προϋποθέσεις, τις προδιαγραφές κα ...
Σκοπός αυτής της έρευνας είναι η ανάπτυξη και η ψηφιοποίηση εκπαιδευτικού υλικού για την Περιβαλλοντική Εκπαίδευση και την Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη σχετικά με τον κύκλο του νερού και η αξιολόγηση εφαρμογής του σε ομάδα μαθητών που κατοικούν σε αστικές και ημιαστικές περιοχές του Ν.Αττικής. Αναλυτικά οι στόχοι της έρευνας είναι η διερεύνηση των γνώσεων, αντιλήψεων και στάσεων που έχουν οι μαθητές για τον υδρολογικό κύκλο, μόλις τελειώνουν την Γ’ Γυμνασίου, ο σχεδιασμός και η ανάπτυξη εκπαιδευτικού υλικού Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης για τον υδρολογικό κύκλο με βάση τη θεωρία του εποικοδομητισμού και η αξιολόγηση του ψηφιοποιημένου εκπαιδευτικού υλικού ώστε να διερευνηθεί ο ρόλος του στην μεταβολή των γνώσεων, αντιλήψεων και στάσεων των μαθητών. Προκειμένου το ψηφιοποιημένο παιδαγωγικό υλικό Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης για το νερό, να έχει αποτελεσματική εφαρμογή σε μαθητές δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, η έρευνα επιχείρησε να διαμορφώσει τις προϋποθέσεις, τις προδιαγραφές και το γενικότερο παιδαγωγικό πλαίσιο στο οποίο μπορεί αυτό να λειτουργήσει καλύτερα. Επίσης ερευνήθηκε το αν είναι αποτελεσματική η συμπληρωματική εξ αποστάσεως ασύγχρονη εφαρμογή προγραμμάτων Περιβαλλοντική Εκπαίδευση και την Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη για το νερό σε μαθητές δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης σε αστικές και ημιαστικές περιοχές. Για να σχεδιασθεί και να τεκμηριωθεί η ερευνητική παρέμβαση, διερευνήθηκαν βιβλιογραφικά οι παρανοήσεις των μαθητών σχετικά με τον κύκλο του νερού και διεθνείς εφαρμογές σχολικής εξ’ αποστάσεως εκπαίδευσης αλλά και η αναγκαιότητα της συμπληρωματικής εξ’ αποστάσεως εφαρμογής προγραμμάτων Π.Ε. Επιπλέον έγινε ανασκόπηση βασικών αρχών σχεδιασμού Εκπαιδευτικού Υλικού για την Π.Ε. Αξιοποιώντας και συνδυάζοντας τα δεδομένα της βιβλιογραφικής επισκόπησης, δημιουργήθηκε εκπαιδευτικό υλικό για την εξ’ αποστάσεως εφαρμογή ενός προγράμματος Π.Ε με θέμα τον Υδρολογικό κύκλο. Οι προδιαγραφές, ο σχεδιασμός, η δημιουργία, η εφαρμογή και η πολύπλευρη αξιολόγηση του συγκεκριμένου Υλικού περιγράφονται αναλυτικά στην παρούσα έρευνα καθώς αποτελούν κυρίαρχα συστατικά του παιδαγωγικού πλαισίου εφαρμογής σε μαθητές Γ Γυμνασίου αστικών και ημιαστικών περιοχών της Αττικής. Η σημασία της έρευνας είναι μεγάλη γιατί αυτή την στιγμή δεν υπάρχει ολοκληρωμένη απεικόνιση περιβαλλοντικού μαθήματος σχετικά με τον κύκλο του νερού που διεξάγεται εξολοκλήρου με την χρήση των ΤΠΕ. Η δυνατότητα αυτή παραπέμπει το δημιουργούμενο προϊόν στις αρχές της εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση. Επίσης η Ελλάδα «πιέζεται» από την Ευρωπαϊκή Ένωση να δημιουργήσει σχέδια διαχείρισης για το νερό, γεγονός το οποίο καθιστά απαραίτητο τη δημιουργία αυτού του υλικού που θα επιμορφώσει τους μαθητές και θα δημιουργήσει μελλοντικά «εγγράμματους» πολίτες για την προστασία των υδάτινων πόρων της χώρας μας.
περισσότερα
Περίληψη σε άλλη γλώσσα
Purpose of this research is the development and digitalization of didactic material for the Environmental Education and the Education for Sustainable development in relation with the hydrological cycle and the evaluation of its implementation in a target group of students living in urban and semi urban areas of Attica. Specifically the objectives (goals) of this research are a-the investigation of knowledge , concepts and attitudes of students for the hydrological cycle , as soon as they finish the 3rd class of Gymnasium, b-the design and the development of educational material for Environmental Education for the hydrological cycle in conformance with the theory of constructivism and c-the evaluation of the digitalized educational material with purpose to investigate its role in the change of knowledge, concepts and attitudes of students. In order the digitalized educational (pedagogical) material of Educational Environment for the water, to have effective implementation for student ...
Purpose of this research is the development and digitalization of didactic material for the Environmental Education and the Education for Sustainable development in relation with the hydrological cycle and the evaluation of its implementation in a target group of students living in urban and semi urban areas of Attica. Specifically the objectives (goals) of this research are a-the investigation of knowledge , concepts and attitudes of students for the hydrological cycle , as soon as they finish the 3rd class of Gymnasium, b-the design and the development of educational material for Environmental Education for the hydrological cycle in conformance with the theory of constructivism and c-the evaluation of the digitalized educational material with purpose to investigate its role in the change of knowledge, concepts and attitudes of students. In order the digitalized educational (pedagogical) material of Educational Environment for the water, to have effective implementation for students of secondary education, the research tried to develop the prerequisites, the specifications and the general educational framework in which it can function better. In addition it was researched if it is effective the additional distance asynchronous implementation of programs of Environmental Education and Education for Sustainable Development for the water for students of Secondary Education in urban and semi-urban areas of AtticaIn order to design and document the research intervention, the researcher bibliographically investigated: -the students misconceptions in relevance to the hydrological cycle - international educational implementations of distance school education and - the need of implementing additional distance education programs in the field of Environmental Education. Besides, there has been a review of basic principles of design of Educational material for Environmental education. Utilizing and combining the data of the literature review, the researcher produced training material for distance education implementing a program of Environmental Education on the hydrological cycle. The specifications, the design, the creation, implementation and the diverse methods evaluation of the specific materials are described in detail in the present research as they consist dominant components of the pedagogical application framework in 3rd classof Gymnasium school students of urban and suburban areas of Attica. The significance of this research is great because at the moment there is no integrated depiction of environmental lessons on the hydrological cycle conducted entirely by the use of ICT. This feature refers so as the created product conforms to the principles of distance education. Greece is also "pushed" by the European Union to create plans for water management, which makes it necessary to create this material which will educate students and form future "literate" citizens for the protection of our country water resources.Keywords: didactic material , distance education, evaluation of training material, environmental education, secondary education, design of training material, hydrological cycle.
περισσότερα