Περίληψη
ΕΙΣΑΓΩΓΗ: Ο ιατρικός τουρισμός αποτελεί ένα προσοδοφόρο πεδίο ανάπτυξης και οικονομικής ευημερίας που εξελίσσεται ταχέως και συνεχώς σε παγκόσμιο επίπεδο. Η Ελλάδα πλεονεκτεί στην ανάπτυξη αυτού του πεδίου λόγω του κλίματος και των καλών ιατρικών και ξενοδοχειακών υπηρεσιών που προσφέρει.ΣΚΟΠΟΣ: Η καταγραφή των αντιλήψεων των εμπλεκόμενων ατόμων στην τουριστική βιομηχανία σχετικά με τον ιατρικό τουρισμό, ως προς τις σύγχρονες διαστάσεις, τη δυναμική και τις προοπτικές αυτού στην Ελλάδα.ΥΛΙΚΟ ΚΑΙ ΜΕΘΟΔΟΣ: Για την μέτρηση των αντιλήψεων δομήθηκε ένα ερωτηματολόγιο με ερωτήσεις για τον ιατρικό τουρισμό στην Ελλάδα. Συνολικά 192 ερωτηματολόγια συμπληρώθηκαν από στελέχη ξενοδοχείων με 5 αστέρια. Η χρονική περίοδος διεξαγωγής της έρευνας ήταν από τον Ιανουάριο έως και τον Δεκέμβριο 2012. Το ποσοστό ανταπόκρισης ήταν 53%. Η συλλογή των στοιχείων πραγματοποιήθηκε ερωτηματολόγια προερχόταν από την Αττική και το 14,6% από τα Δωδεκάνησα. Το 79,2% του δείγματος ήταν άνδρες, 39,6% ανήκαν στην ηλικι ...
ΕΙΣΑΓΩΓΗ: Ο ιατρικός τουρισμός αποτελεί ένα προσοδοφόρο πεδίο ανάπτυξης και οικονομικής ευημερίας που εξελίσσεται ταχέως και συνεχώς σε παγκόσμιο επίπεδο. Η Ελλάδα πλεονεκτεί στην ανάπτυξη αυτού του πεδίου λόγω του κλίματος και των καλών ιατρικών και ξενοδοχειακών υπηρεσιών που προσφέρει.ΣΚΟΠΟΣ: Η καταγραφή των αντιλήψεων των εμπλεκόμενων ατόμων στην τουριστική βιομηχανία σχετικά με τον ιατρικό τουρισμό, ως προς τις σύγχρονες διαστάσεις, τη δυναμική και τις προοπτικές αυτού στην Ελλάδα.ΥΛΙΚΟ ΚΑΙ ΜΕΘΟΔΟΣ: Για την μέτρηση των αντιλήψεων δομήθηκε ένα ερωτηματολόγιο με ερωτήσεις για τον ιατρικό τουρισμό στην Ελλάδα. Συνολικά 192 ερωτηματολόγια συμπληρώθηκαν από στελέχη ξενοδοχείων με 5 αστέρια. Η χρονική περίοδος διεξαγωγής της έρευνας ήταν από τον Ιανουάριο έως και τον Δεκέμβριο 2012. Το ποσοστό ανταπόκρισης ήταν 53%. Η συλλογή των στοιχείων πραγματοποιήθηκε ερωτηματολόγια προερχόταν από την Αττική και το 14,6% από τα Δωδεκάνησα. Το 79,2% του δείγματος ήταν άνδρες, 39,6% ανήκαν στην ηλικιακή ομάδα 46-55 ετών, το 54,7% είχε πανεπιστημιακή εκπαίδευση και το 61,8% κατείχε θέση προϊστάμενου ή διευθυντή. Το 91,1% των ξενοδοχειακών μονάδων του δείγματος είχε ως κύριο αντικείμενο τουριστικών υπηρεσιών τον γενικό τουρισμό. Το 90,2% του δείγματος υποστηρίζει ότι ο ιατρικός τουρισμός θα μπορούσε να συμβάλει θετικά στην οικονομική ανάπτυξη της περιοχής και της χώρας (97,2%). Το 77,6% θεωρεί ότι οι υποδομές της τοπικής αγοράς μπορεί να υποστηρίξει τον ιατρικό τουρισμό. Το 49% δήλωσε ότι δεν παρέχεται χρηματοδότηση για το εν λόγω πεδίο από την πολιτεία. Το 81% επιθυμεί να επενδύσει στο εν λόγω πεδίο. Το 57,3% θεωρεί ότι συμμετέχουν πολύ οι ελληνικές επιχειρήσεις σε εθνικές και διεθνείς διοργανώσεις. Ωστόσο, μόνο το 12% είναι πολύ ικανοποιημένο από την επισκεψιμότητα των χρηστών του ιατρικού τουρισμού. Η περιφέρεια που βρίσκεται το ξενοδοχείου και τα κοινωνικο - δημογραφικά χαρακτηριστικά των στελεχών επηρεάζουν σημαντικά τις αντιλήψεις τους για τον ιατρικό τουρισμό. Στατιστικά σημαντικές συσχετίσεις βρέθηκαν μεταξύ των ερωτήσεων σύμφωνα με τις αντιλήψεις του δείγματος για τον ιατρικό τουρισμό. Τέλος, η δυνατότητα της τοπικής αγοράς να υποστηρίξει τον ιατρικό τουρισμό, αυξάνει την επιθυμία για επενδύσεις (OR=3.10). Οι επιχειρήσεις που επιθυμούν να επενδύσουν στον κλάδο, και αυτές που είναι ικανοποιημένες από την επισκεψιμότητα των χρηστών ιατρικού τουρισμού συμμετέχουν ενεργά σε Εθνικές ή Διεθνής Διοργανώσεις (OR=27.55 και OR=15.04, αντίστοιχα).ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ: Τα εμπλεκόμενα άτομα στην τουριστική βιομηχανία θεωρούν τον ιατρικό τουρισμό ως σημαντικό παράγοντα οικονομικής ανάπτυξης για την χώρα και τις τοπικές κοινωνίες. Οι επιχειρηματίες προσπαθούν να προβάλλουν τον ιατρικό τουρισμό μέσα από δράσεις ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης των τουριστών, συμμετέχουν σε εθνικές και διεθνείς οργανώσεις και κυρίως είναι πρόθυμοι να επενδύσουν στο χώρο αυτόν. Ωστόσο, θεωρούν ότι η πολιτεία δεν έχει αναλάβει μέχρι σήμερα την ενίσχυση του εν λόγω πεδίου μέσω χρηματοδοτήσεων, συνεργασιών με άλλες χώρες και δράσεων προώθησης στο εξωτερικό, για την προσέλκυση τουριστών υγείας.
περισσότερα
Περίληψη σε άλλη γλώσσα
INTRODUCTION: Medical tourism is a lucrative field for development and economic prosperity progresses rapidly and continuously worldwide. The Greece advantageous to the development on this field because of the climate and good medical and hotel services offered.AIM: The recording of perceptions of the people involved in the tourist industry of medical tourism, as far as the contemporary dimensions, dynamics and prospects of that in Greece.METHODS: To measure perceptions constructed a questionnaire with questions about medical tourism in Greece. 192 questionnaires were completed by executives of hotels with 5 stars. The period of the survey was from January to December 2012. The response rate was 53%. The data were collected by sending questionnaires to the email addresses of hotels.RESULTS: The majority of hotels (19.3%) who responded to the questionnaires derived from Attica and 14.6% of the Dodecanese. 79.2% of the sample were male, 39.6% were in the age group 46-55 years, 54.7% had ...
INTRODUCTION: Medical tourism is a lucrative field for development and economic prosperity progresses rapidly and continuously worldwide. The Greece advantageous to the development on this field because of the climate and good medical and hotel services offered.AIM: The recording of perceptions of the people involved in the tourist industry of medical tourism, as far as the contemporary dimensions, dynamics and prospects of that in Greece.METHODS: To measure perceptions constructed a questionnaire with questions about medical tourism in Greece. 192 questionnaires were completed by executives of hotels with 5 stars. The period of the survey was from January to December 2012. The response rate was 53%. The data were collected by sending questionnaires to the email addresses of hotels.RESULTS: The majority of hotels (19.3%) who responded to the questionnaires derived from Attica and 14.6% of the Dodecanese. 79.2% of the sample were male, 39.6% were in the age group 46-55 years, 54.7% had university education and 61.8% was supervisor or manager. 91.1% of the hotels offered general tourism. 90.2% of the sample supports that medical tourism could contribute positively to the economic development of the regions and the country (97.2%). 77.6% believe that the infrastructure of the local market can support medical tourism. 49% respond that there is no funding for this field of the state. 81% is willing to invest in this field. 57.3% consider that the Greek enterprises participating in national and international competitions. However, only 12% is very satisfied with the incoming of users of medical tourism. The hotel's location and socio-demographic characteristics of the sample significantly affect their perceptions of medical tourism. Statistically significant correlations were found between questions. Finally, the capacity of the local market to support medical tourism increases the willingness for investments (OR = 3.10). The enterprises that are willing to invest in this field and those who are satisfied with the incoming of users of medical tourism actively participate in National or International Competitions (OR = 27.55 and OR = 15.04 respectively).CONCLUSIONS: The people involved in the tourist industry consider medical tourism as an important factor of economic growth for the country and local communities. The enterprises are willing to invest in this area. However, consider that the country does not support this field through funding and promotional activities, to attract health tourists. The people involved in the tourist industry consider that medical tourism is an important factor of economic growth for the country and local regions. Entrepreneurs are trying to promote medical tourism through information campaigns and awareness of tourists, participating in national and international organizations and is willing to invest in this area. However, the sample consider that the state has not enhance until now through funding, partnerships with other countries and promotional activities in abroad, in order to attract health tourists.
περισσότερα