Λογική σκέψη, αυτεπίγνωση και αποτελεσματικότητα επεξεργασίας: αλληλεπιδράσεις από τα 4 έως τα 10 χρόνια

Περίληψη

Η μελέτη της δομής και ανάπτυξης του Παραγωγικού Συλλογισμού κατά την παιδική ηλικία καθώς και η συμβολή (i) της Ρέουσας Νοημοσύνης, (ii) της Ταχύτητα της Επεξεργασίας, (iii) της Εργαζόμενης Μνήμης, (iv) της Επιτελικής Λειτουργίας και (v) της Θεωρίας του Νου, κατά την ανάπτυξή του, αποτελούν το σκοπό της παρούσης έρευνας. Στην έρευνα συμμετείχαν συνολικά 159 παιδιά, ηλικίας 4 ½, 6 ½, 8 ½ και 10 ½ ετών. Τα παιδιά εξετάστηκαν στις ακόλουθες συστοιχίες έργων: (i) Παραγωγικού Συλλογισμού (modus ponens, σύζευξη και διάζευξη), (ii) Ρέουσας Νοημοσύνης, (iii) Δικτύου Προσοχής, (iv) Ταχύτητας της Επεξεργασίας, (v) Μετατόπισης, (vi) Αντίστροφης Ανάκλησης Ψηφίων και Λέξεων, (vii) Θεωρίας του Νου, (viii) Συνδυασμού Θεωρίας του Νου και Παραγωγικού Συλλογισμού, και (ix) Μεταγνωστικών Εκτιμήσεων ως προς τη συγκριτική Ομοιότητα και τη Δυσκολία των γνωστικών έργων. Τα αποτελέσματα της Ανάλυσης Διακύμανσης έδειξαν ότι όλες οι ικανότητες που μελετήθηκαν στην παρούσα έρευνα αναπτύσσονται συστηματικά καθ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

This study focused on the structure and development of deductive reasoning during childhood and how it relates and interacts with the (i) Theory of Mind, (ii) the General Intelligence (g), (iii) basic processing efficiency functions (i.e., processing speed, inhibition, cognitive flexibility and working memory) and (iv) cognizance of cognitive processes (i.e., awareness of the perceptual and the inferential origins of knowledge).To test these research hypotheses above a total of 159 children about equally drawn among preschool, first, and fifth primary school grade were examined. These children were examined by tasks addressed to all processes of interest.To test predictions about relations between processes several types of structural equation modeling (SEM) were employed. According to the conclusions all processes developed systematically throughout this age period. Structural equation modeling showed that inferential and awareness processes are integral constituents of deductive reas ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/38270
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/38270
ND
38270
Εναλλακτικός τίτλος
Logical thinking, self-awareness and processing efficiency: interactions from 4 to 10 years of age
Συγγραφέας
Καζάλη, Ελένη (Πατρώνυμο: Αριστείδης)
Ημερομηνία
2016
Ίδρυμα
Πάντειο Πανεπιστήμιο Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών. Σχολή Κοινωνικών Επιστημών & Ψυχολογίας. Τμήμα Ψυχολογίας
Εξεταστική επιτροπή
Καζή Σμαράγδα
Σαμαρτζή Σταυρούλα
Δημητρίου Ανδρέας
Μακρής Νικόλαος
Ρούσσος Πέτρος
Σπανούδης Γιώργος
Πνευματικός Δημήτριος
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΨυχολογία και Γνωσιακή Επιστήμη
Λέξεις-κλειδιά
Παραγωγικός συλλογισμός; Θεωρία του νου; Νοητικές διαδικασίες
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
xi, 253 σ., εικ., πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)