Η ενσυνειδητότητα και οι εφαρμογές της στην ευεξία και την εκπαίδευση
Περίληψη σε άλλη γλώσσα
The present dissertation aims at examining the literature concerning mindfulness as it relates to educational psychology and overviews three research studies conducted to add empirical research on mindfulness, well-being and learning. The contribution of the Thesis is that different theories and methods of mindfulness application are demonstrated and discussed, offering an important tool for modern educational syllabi. In part A, the present Thesis examines the theoretical background regarding mindfulness as it relates to education and well-being and learning. In part A, The theoretical background is divided into three main chapters: Chapter 1) discusses Well-being, learning and education, Chapter 2) explores mindfulness, definitions, implications and Chapter 3) examines mindfulness as a disposition in educational settings. The main aim of the theoretical background is to critically evaluate the concept and attributes of mindfulness, well-being and promote mindfulness as a disposition ...
περισσότερα
Κατεβάστε τη διατριβή σε μορφή PDF (1.6 MB)
(Η υπηρεσία είναι διαθέσιμη μετά από δωρεάν εγγραφή)
|
Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.
|
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.