Το μουσείο ως περιβάλλον μάρκας: διερεύνηση του ρόλου της ατμόσφαιρας στην εμπειρία και τα συναισθήματα του επισκέπτη με βάση τη θεωρία της γνωστικής εκτίμησης

Περίληψη

Η παρούσα έρευνα αποσκοπεί στη διερεύνηση του ρόλου της ατμόσφαιρας στη διαμόρφωση της εμπειρίας μάρκας και των συναισθημάτων του επισκέπτη μέσα στο περιβάλλον του Μουσείου. Ειδικότερα, η έρευνα επικεντρώνεται στον προσδιορισμό των παραγόντων που οδηγούν στην εκδήλωση διαφορετικών συναισθημάτων θετικού σθένους και στις μετέπειτα επιδράσεις των συναισθημάτων αυτών στη στάση απέναντι στη μάρκα και στις προθέσεις συμπεριφοράς των καταναλωτών. Η διδακτορική διατριβή βασίζεται στη θεωρία της Γνωστικής Εκτίμησης, σύμφωνα με την οποία το συναίσθημα που εκδηλώνεται είναι αποτέλεσμα της εκτίμησης των ερεθισμάτων του περιβάλλοντος σε συνάρτηση με τους προσωπικούς στόχους του ατόμου. Το θεωρητικό Μοντέλο της έρευνας προτείνει την τροποποίηση του παραδοσιακού Μοντέλου S-O-R (ερέθισμα-οργανισμός-απάντηση) βάσει της προαναφερθείσας θεωρίας και εξετάζει το ρόλο των εκτιμήσεων της δραστηριότητας προσοχής, της βεβαιότητας και της ευχαρίστησης στον προσδιορισμό του τελικού συναισθήματος του επισκέπτη. Γ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The present study aims to investigate the role of atmospherics in consumers’ brand experience and emotions in the museum environment. Particularly, the study focuses on the specification of the factors that lead to the manifestation of different emotions of positive valence and examines the following influence of those emotions on the attitude toward the brand and behavioral intentions. The doctoral dissertation employs a cognitive appraisal theory approach, according to which the aroused emotion depends on the appraisal of the environment’s stimuli as well as the individual’s personal goals. The conceptual model of the research suggests the modification of the traditional “Stimulus-Organism-Response” (S-O-R) Model based on cognitive appraisal theory. Specifically, the appraisals of certainty, pleasantness and attentional activity are considered regarding the determination of the visitor’s final emotion. For the purpose of the research quantitative research was conducted. The survey’s ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/37979
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/37979
ND
37979
Εναλλακτικός τίτλος
Museums as brandscapes: the role of atmospherics in consumer’s experience and emotions. A cognitive appraisal theory approach
Συγγραφέας
Τσίχλα, Ειρήνη του Ευστράτιος
Ημερομηνία
2016
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Νομικών Οικονομικών και Πολιτικών Επιστημών. Τμήμα Οικονομικών Επιστημών. Τομέας Οικονομικής των Επιχειρήσεων
Εξεταστική επιτροπή
Μπουτσούκη Χριστίνα
Ζώτος Γεώργιος
Βασιλειάδης Χρήστος
Σιώμκο Γεώργιο
Βλαχοπούλου Μάρω
Ανδρονικίδης Ανδρέας
Παντουβάκης Άγγελος
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΟικονομικά και Επιχειρήσεις
Λέξεις-κλειδιά
Μάρκετινγκ και Επικοινωνία; Συνειρμοί μάρκας; Συμπεριφορά καταναλωτή
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
xxiv, 555 σ., εικ., πιν., σχημ.
Ειδικοί όροι χρήσης/διάθεσης
Το έργο παρέχεται υπό τους όρους της δημόσιας άδειας του νομικού προσώπου Creative Commons Corporation:
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)