Οι σκηνικές ενδείξεις από το αρχαίο δράμα έως σήμερα

Περίληψη

Η διδακτορική διατριβή της Μαρίας-Χαρίκλειας Γαλάνη με τίτλο «Οι σκηνικές ενδείξεις από το αρχαίο δράμα έως σήμερα.» πρόκειται για μια έρευνα που εστιάζει το ενδιαφέρον της στην προσέγγιση των θεωριών που σχετίζονται με τον όρο σκηνικές οδηγίες ή διδασκαλίες. Ξεκινώντας τη μελέτη της από τη διαμάχη μεταξύ του Corneille, και του d’Aubignac, για την απαραίτητη ή μη ύπαρξη του δευτερεύοντος κειμένου καταλήγει να ερευνά σύγχρονες θεωρίες όπως για παράδειγμα του Ingarden, ο οποίος διαχωρίζει το θεατρικό κείμενο σε πρωτεύον (Haupttext) που είναι το κείμενο με προορισμό να παρουσιαστεί στη σκηνή από τους ηθοποιούς και σε δευτερεύον (Nebentext) που έχει βοηθητικό ρόλο, καθώς περιέχει πληροφορίες που δίνονται από τον ίδιο τον συγγραφέα για την πραγματοποίηση της παράστασης. Λαμβάνοντας υπόψη σε πρώτο στάδιο τις απόψεις των θεωρητικών σχετικά με τις σκηνικές οδηγίες, εσωτερικές και εξωτερικές, ερευνήθηκε η λειτουργία τους, η χρηστικότητά τους και η συμβολή τους στην εξέλιξη του θεάτρου από αιώ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The doctoral thesis of Maria-Charikleia Galani entitled "Stage directions from ancient drama until today" is a research which focuses on the approach of the theories associated with the term stage directions. Starting the study from the conflict between Corneille, and d'Aubignac, for the necessity or non-existence of the secondary text (Nebentext) ends up investigating modern theories such as Ingarden’s, who separates the theatrical text in primary (Haupttext), which is the text intended to be presented on stage by the actors and a secondary (Nebentext) which has an auxiliary role, as it contains information provided by the same author to make the performance.Initially the views of theorists on stage instructions, both internal and external, were considered and their function, usability and contribution to the evolution of theater from century to century was investigated.In the first chapter, entitled "Stage directions on the primary text" the author begins her research with Aristophan ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Le théâtre, le plus synthétique et le plus riche de tous les arts, exige l’intervention de plusieurs médiateurs pour accéder à sa réalisation. Le mot « théâtre » nous renvoie à tous les signes qui constituent la représentation; c’est-à-dire le texte, la scène, les acteurs, les objets, le bruitage et l’éclairage.Pour arriver à la scène, on a besoin du texte qui est le point de départ de la représentation et, comme dit Michel Deutsch, le meilleur chemin pour venir au théâtre passe par la lecture. Par conséquent, le théâtre comporte l’art de l’écriture et l’art de la représentation. Il y a des metteurs en scène qui altèrent le sens de la pièce de l’écrivain et de cette façon ils ne restent pas fidèles au texte. Dès le moment que l’auteur est absent du texte, nous pourrions admettre que la communication directe entre le lecteur et l’écrivain n’existe pas. Il y a un moyen pour que le lecteur explique le texte théâtral et imagine en même temps la représentation, sans changer l’intention scé ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/37771
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/37771
ND
37771
Εναλλακτικός τίτλος
Stage directions from ancient drama until today
Συγγραφέας
Γαλάνη, Μαρία-Χαρίκλεια (Πατρώνυμο: Νικόλαος)
Ημερομηνία
2016
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Σχολή Φιλοσοφική. Τμήμα Γαλλικής Γλώσσας και Φιλολογίας
Εξεταστική επιτροπή
Κουτσογιαννοπούλου Πηγή-Δάφνη
Θωμαδάκη Μαρίκα
Σαμαρά Ζωή
Ταμπάκη Άννα
Σταυροπούλου Ερασμία-Λουίζα
Διαμαντάκου Αικατερίνη
Παπασπυρίδου Ιωάννα
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΓλώσσα και Λογοτεχνία
Λέξεις-κλειδιά
Σκηνικές Ενδείξεις - Οδηγίες; Διδασκαλίες Θεατρικών Έργων
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
234 σ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)