Πειραματική και υπολογιστική διερεύνηση της επίπτωσης του θείου στη λειτουργία παγίδων ΝOx

Περίληψη

Αντικείμενο της διδακτορικής διατριβής είναι η πειραματική και υπολογιστική διερεύνηση των φαινομένων θείωσης και αποθείωσης σε παγίδες οξειδίων του Αζώτου (NOx) κινητήρων Diesel. Η βασική πειραματική μελέτη πραγματοποιήθηκε σε διάταξη συνθετικού καυσαερίου και οδήγησε στην ανάπτυξη ενός μοντέλου το οποίο μπορεί να περιγράψει και να προβλέψει τη λειτουργία της παγίδας NOx καθώς και την επίπτωση του Θείου. Ειδικότερα, προτείνονται μηχανισμοί αντιδράσεων οι οποίοι προβλέπουν τη συμπεριφορά της παγίδας ΝOx, υπό κανονικές συνθήκες λειτουργίας του κινητήρα Diesel κατά τη διάρκεια της οποίας αποθηκεύονται ανταγωνιστικά τα οξείδια του Αζώτου και του Θείου, υπό πλούσιες συνθήκες μείγματος για την αναγέννηση της παγίδας NOx, καθώς και υπό συνθήκες κύκλων φτωχού/πλούσιου μείγματος σε υψηλή θερμοκρασία με στόχο την αποθείωση της παγίδας ΝΟx. Τα παραπάνω ενσωματώθηκαν σε ένα εμπορικό λογισμικό προσομοίωσης μονολιθικού καταλυτικού μετατροπέα, με αποτέλεσμα την ανάπτυξη ενός ολοκληρωμένου μοντέλου π ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The objective of the doctoral thesis is the experimental and computational investigation of the sulfation and desulaftion phenomena taking place in lean NOx traps, employed in Diesel engines. The basic experimental study was performed on a synthetic gas bench facility and led to the development of a model able to describe and predict the operation of a lean NOx trap and the effect of Sulfur. More specifically, reaction mechanisms were proposed capable of predicting the behavior of the lean NOx trap under normal Diesel engine operation which is characterized by the competitive NOx and Sulfur storage, under rich mode for regenerating the lean NOx trap as well as under lean/rich cycling at high temperature in order to desulfate the lean NOx trap. The reaction mechanisms were coupled with a commercial software able to simulate a monolithic catalytic converter, resulting in the development of a complete lean NOx trap model. Finally, the lean NOx trap model was validated on a series of sulfa ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/37268
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/37268
ND
37268
Εναλλακτικός τίτλος
Experimental and computational investigation of the effect of sulfur on the operation of lean NOx traps
Συγγραφέας
Μανέτας-Βιολέτας, Χρήστος (Πατρώνυμο: Σπυρίδων)
Ημερομηνία
2015
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Πολυτεχνική. Τμήμα Μηχανολόγων Μηχανικών. Τομέας Ενεργειακός. Εργαστήριο Εφαρμοσμένης Θερμοδυναμικής
Εξεταστική επιτροπή
Κολτσάκης Γρηγόριος
Σαμαράς Ζήσης
Βουτετάκης Σπυρίδων
Τομπουλίδης Ανανίας
Ντζιαχρήστος Λεωνίδας
Λεμονίδου Αγγελική
Μουσιόπουλος Νικόλαος
Επιστημονικό πεδίο
Επιστήμες Μηχανικού και ΤεχνολογίαΕπιστήμη Μηχανολόγου Μηχανικού
Λέξεις-κλειδιά
Αντιρρύπανση κινητήρων; Παγίδα NOx; Μοντελοποίηση καταλυτικού μετατροπέα; Θείο
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
191 σ., εικ., πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)