Συμβολή των κειμένων επιστημονικής φαντασίας στη διδασκαλία των φυσικών επιστημών

Περίληψη

Η παρούσα διατριβή εντάσσεται στο ερευνητικό πεδίο Επιστήμη και Λογοτεχνία στο πλαίσιο Εκπαίδευσης Φυσικών Επιστημών και αφορά στη διερεύνηση ένταξης πολιτισμικών στοιχείων, όπως η λογοτεχνία της επιστημονικής φαντασίας, στη διαδικασία διδασκαλίας των Φυσικών Επιστημών στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση . Κύριος στόχος της έρευνας ήταν η διερεύνηση των παραμέτρων του κριτικού και περιβαλλοντικού γραμματισμού στα κείμενα (ιστορίες) επιστημονικής φαντασίας με σκοπό την αξιοποίησή τους στην Εκπαίδευση των Φυσικών Επιστημών στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση. Επειδή η επιστημονική φαντασία δεν είναι διαδεδομένο λογοτεχνικό είδος στην Ελλάδα η ερευνητική διαδικασία προσανατολίστηκε στα κείμενα (σύντομα διηγήματα και σύντομες ιστορίες) τα οποία είναι δημοσιευμένα στα ελληνικά περιοδικά, στις Ανθολογίες και Συλλογές επιστημονικής φαντασίας. Για την ανάλυση των κειμένων, λόγω της ιδιαιτερότητας της επιστημονικής φαντασίας ως λογοτεχνικού είδους, χρησιμοποιήσαμε τη μέθοδο της «Ποιοτικής Ανάλυσης Περιεχομέ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

This dissertation is situated within the research field of Science and Literature in the context of Science Education and it is concerned with the integration of cultural forms, such as science fiction literature, in primary school science teaching.The conducted survey aimed at investigating the components of critical scientific and environmental literacy in science fiction texts (stories) so that they could be used as educational material in primary schools in the process of science education.The research employed science fiction texts translated in Greek (short stories and short novels) and published in Greek science fiction magazines, anthologies, and compilations. The texts were analyzed by means of “Qualitative Content Analysis” as well as cultural analysis and critical analysis of science fiction studies. The texts were analyzed in accordance with: a) the scientific and technological themes, b) the ‘image’ of science, c) the ‘image’ of scientists and d) environmental issues. The ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/36857
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/36857
ND
36857
Εναλλακτικός τίτλος
Contribution of science fiction texts to science teaching
Συγγραφέας
Σταύρου, Ιωάννα του Κωνσταντίνος
Ημερομηνία
2015
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Σχολή Επιστημών Αγωγής. Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης. Τομέας Φυσικών Επιστημών, Τεχνολογίας και Περιβάλλοντος
Εξεταστική επιτροπή
Σκορδούλης Κωνσταντίνος
Χαλκιά Κρυσταλλία
Πάτσιου Βασιλική
Καλκάνης Γεώργιος
Τσελφές Βασίλειος
Μαυρικάκη Ευαγγελία
Γαλάνη Αποστολία
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Επιστήμη και λογοτεχνία; Κριτικός επιστημονικός και περιβαλλοντικός γραμματισμός; Επικοινωνία της επιστήμης; Η εικόνα της επιστήμης; Η εικόνα της επιστημονικής κοινότητας; Περιβαλλοντικά ζητήματα; Διδακτική παρέμβαση; Εξωγήινη νοημοσύνη; Όψεις της τεχνολογίας; Πρωτοβάθμια εκπαίδευση
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
302 σ., πιν., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)