Ευρωπαϊκός και ελληνικός συμβολισμός στη ζωγραφική: συγκλίσεις και αποκλίσεις

Περίληψη

Η μελέτη αρχίζει με εισαγωγικό κεφάλαιο, για τις βασικές έννοιες και τις φιλοσοφικές απαρχές του Συμβολισμού, τη γένεση του Συμβολισμού ως λογοτεχνικού ρεύματος και τη διείσδυση των Συμβολιστικών ιδεών στη ζωγραφική. Στη μελέτη δίνεται έμφαση στις φιλοσοφικές και θεωρητικές αφετηρίες μέσα από κείμενα θεωρητικών και καλλιτεχνών της εποχής που δημιουργούν την πεποίθηση ότι πρόκειται για ένα ρεύμα που πηγάζει τόσο πολύ από τον εσωτερικό κόσμο του καλλιτέχνη, ώστε, στην ουσία, πέρα από τις αποκλίσεις σε τεχνοτροπικά και μορφολογικά στοιχεία, διατήρησε, όσο κανένα, ίσως άλλο, το χαρακτήρα του. Στο δεύτερο κεφάλαιο μελετώ τον ευρωπαϊκό συμβολισμό στη ζωγραφική μέσα από τα έργα των Άρνολντ Μπέκλιν, Οντιλόν Ρεντόν, Εντβαρντ Μουνχ, Πουβίζ ντε Σαβάν, Πολ Γκωγκέν, Τζέιμς Γουίσλερ και Γκυσταβ Μορό. Μέσα σ’αυτή τη θεματική, στο ίδιο κεφάλαιο, εντάσσω και την συμβολιστική τοπιογραφία, ακριβώς γιατί το συμβολιστικό τοπίο δεν περιγράφει απλώς την τοπογραφία του χώρου. Είτε ως φόντο μιας σκηνής εμπνευσ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The study begins with an introductory chapter discussing the basic concepts and philosophical origins of Symbolism, the birth of Symbolism as a literary movement and penetration of symbolist ideas in painting. Emphasis is placed on the philosophical and theoretical starting points discussed through contemporary texts by theoreticians and artists. The study of so extended a literature leads to the conviction that this is a current flowing to such an extent from the inner world of the artist, that, in fact, has, beyond the differences in stylistic and formal elements, retained its character more than any other artistic movement. In the second chapter I study European Symbolism in painting through the works of Arnold Bocklin, Odillon Redon, Edvard Munch, Puvis des Chavannes, Paul Gauguin, James Whistler and Gustave Moreau. It is within this theme, in the same chapter, I include and symbolist landscape, because a symbolist landscape not only describes the topography of the site. Whether as ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/36749
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/36749
ND
36749
Εναλλακτικός τίτλος
European and greek symbolism in painting: convergences and divergences
Συγγραφέας
Κωτίδου, Σόνια (Πατρώνυμο: Αντώνης)
Ημερομηνία
2015
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Φιλοσοφική. Τμήμα Ιστορίας και Αρχαιολογίας. Τομέας Ιστορίας της Τέχνης και Αρχαιολογίας
Εξεταστική επιτροπή
Μυκονιάτης Ηλίας
Παπανικολάου Μιλτιάδης
Αδαμοπούλου Αρετη
Ακαμάτης Ιωάννης
Σέμογλου Αθανάσιος
Λάββα Στυλιανή
Γυιόκα Χαρίκλεια
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΙστορία και Αρχαιολογία
Λέξεις-κλειδιά
Συμβολισμός; Ζωγραφική
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
334 σ., εικ.
Ειδικοί όροι χρήσης/διάθεσης
Το έργο παρέχεται υπό τους όρους της δημόσιας άδειας του νομικού προσώπου Creative Commons Corporation:
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)